Gravatar

#1651 wiseguy 14 år siden

#1650 Primært slutningen. Jeg synes opbygningen og præsentationen af det skæve persongalleri er genial, men det hele fiser lidt ud i sandet til sidst!! Nolans film er begge meget mere helstøbte. Du kan heller ikke undgå hele tiden at drage paraleller til Nolans film. Første gang vi møder Alfred i "Batman Returns", sender man straks en tanke til Michael Caine osv.

Hvis du var lige så vild med "Batman Returns" i sin tid som jeg var, så ka' du roligt nappe et gensyn. Jeg er som sagt knap så begejstret i dag som den gang, men dog stadig begejstret!!
Den ryger nu af min all time favorit list - den plads "holdt" den trods alt ikke til.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#1652 mr gaijin 14 år siden

#1651 OK, så må jeg vist hellere skaffe mig den på. Om ikke andet så for Elfmans score og Pfeiffer som Catwoman :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#1653 filmz-Bruce 14 år siden

Coraline - BD - 3D

Super fed film, i den velkendte Nightmare before Christmas stil. Filmen ligger i både 3D og 2D og ungerne og undertegnede valgte 3D muligheden og så filmen på lærred. De briller som følger med (4 stks) har hhv. en grøn og en rød linse. Jeg ved der er gang i udviklingen af 3D briller og tror de kan forbedres væsentligt.

Men stor overraskelse, at 3D effekterne faktisk var ligeså gode hjemme, som i biografen. Der var en rigtig god dybde i mange af scenerne, men ikke rigtig nogle som spillede på en decideret overraskelse/skræk effekt. Efter filmen, så vi et par scener i 2D og det er tydeligt, at brillerne suger både lys og farve ud af filmen og efterlader det meste i en rød-grøn masse, hvor alle de flotte farverige detaljer går tabt. Kunne 3D opleves med bibeholdelse af farver og lys fra 2D, så ville jeg foretrække 3D, når det er lavet så godt som her, men Coraline opleves bedre i 2D, som status er her og nu. Førend der sker et gennembrud, hvilket forhåbentlig kommer med Avatar, er 3D blot en sjov gimmick.

Film: 8/10
Video: 10/10 (2D!!!)
Audio: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1654 Michael Andersen 14 år siden

#1653 Med det der gammeldags grøn/rød-brille system kommer "Avatar" også til at ligne en billig reklamefilm fra Enhedslisten ;) På den tekniske side er der sket et gennembrud, da den form for 3D man bruger til hjemmebiografen, stammer fra 1950'erne, modsat den nye digitale udgave, som man indtil videre kun kan opleve i biograferne.

"Coraline" var den første 3D-film, hvor jeg oplevede at man også kunne bruge 3D på en kreativ måde til at fortælle historien på; til at blive draget ind i filmens anden "græsset er "altid" grønnere på den anden side"-verden. I "Rejsen til jordens indre" og den slags film er 3D blot en gimmick, men det synes jeg ikke man kan sige om Selicks nedtonet og lokkende brug af 3D i "Coraline". Der er det et filmredskab ligesom brug af farver og stemningsskabende lydarbejde og musik osv.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#1655 filmz-Bruce 14 år siden

#1654 Ville gerne have set 3D versionen i biografen. Bliver farvespektrum og lumens bevaret ved den nye 3D teknologi?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1656 Thomsen 14 år siden

My Bloody Valentine (1981)

Temmelig ondsindet slasher om en gal minearbejder. Det er primært valget af miljøet, en lille, amerikansk arbejderby fremfor de sædvanlige teenagere på lejr eller i skole, og den meget troværdige beskrivelse af dette, hæver filmen op. Dvd'en genindsætter tidligere fraklippede scener, der viser, at filmen for sin tid har nogle ret fine effekter.

3/5


My Bloody Valentine - 3D (2009)

Udmærket genindspilning af førnævnte, der formår at dreje historien tilstrækkeligt, så kendere af originalen også får sig en overraskelse eller to. Går lidt i tomgang i sidste halvdel og har ikke samme gode fornemmelse for sine figurer og sit miljø som originalen, men til gengæld trækker 3D'en op. Det fungerer i det store hele godt og er klart et fint værktøj for genren. Oplevelsen hæmmes desværre også af, at Nordisk Film har valgt at udstyre deres biografer med et underlegent system, der giver dårligere farver og mindre skarphed end fx Dolby 3D, som bl.a. de tre jyske biografer har valgt.

3/5


Going to Pieces

Doku om slasher-genren baseret på bogen af samme navn. Virkelig god gennemgang med interessante interviews. Strukturen kunne måske være en smule mere skarp, og den kunne uden tvivl godt bære en længere spilletid. Men alt i alt et "must buy", hvis man er det mindste interesseret i den side af den amerikanske gyserfilm.

4/5


Black Christmas (1974)

Her er i vi oppe i den øvre ende. BC er en af de første film, der samler en lang række af de senere konventioner fra slasheren i samme pakke (selvom jeg personligt anser HALLOWEEN for den første rigtige slasher - men det er en akademisk diskussion). Det er juletid, og gruppe kvindelige universitetsstuderende i et hus plages af ubehagelige telefonopkald. Politiet har ikke tid til at tage sig af sagen, og en person sniger sig uset ind, gemmer sig på loftet og begynder at myrde løs.
BLACK CHRISTMAS er klichéfyldt, men formår mod sædvanen at give nok screentime til sine skuespillere til at skabe nogle ret troværdige figurer. Stemningen er reelt uhyggelig, ikke mindst takke være den fremragende, ubehagelig underlægningsmusik, og så er det filmen, der introducerer den senere så brugte trope med morderen, der ringer *inde* fra huset. Plottet er ikke fri for huller, men alt i alt er BC et af de bedste indslag i genren.

4/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#1657 filmz-Bruce 14 år siden

Sidder og ser Mænd der hader kvinder - BD

Fuck et flot billede!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1658 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg har lige set "Reefer Madness: The Movie Musical".

Normalt afskyr jeg musicals, men lige præcis denne har så fjollet et tema, at man bør give den et kig. Kort fortalt, er det en musical baseret på en "oplysningsfilm" om hash fra 1930'erne, hvor alle fakta selvfølgelig var enten forkerte eller stærkt overdrevne.

En stor del af castet i filmen har også været indblandet i teaterforestillingerne off Broadway, da den rykkede til New York og det er et ret stærkt cast med bl.a. Kristen Bell og Alan Cumming.

Sangene er forholdsvis catchy og generelt er det en ganske morsom film, der dog godt kunne bruge en BD-udgivelse, da den er utroligt farverig. Dog er der ikke mange fingre at sætte på dvd-udgivelsen mht. billedstøj o.s.v.

5/6 herfra.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1659 elwood 14 år siden

Sådan!

Det er nemlig en hel igennem fantastisk Musical.

Little Mary Sunshine...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1660 Michael Andersen 14 år siden

#1655 Jeg har kun erfaring med Dolby 3D. Farverne bevares, men lyset dæmpes lidt når man tager "solbrillerne" på. Men det kommer også an på kildematerialet. Nogle 3D-film spiller teknisk for vildt, andre mindre vildt :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: