Bedste western nogensinde, hvis man spørger mig. Ikonisk, rå, sjov, fræk, smuk og flot. Dybt dybt underholdende og Leone rammer konstant plet med timing osv. Muligt han stræbte kunstnerisk højere med Once Upon A Time In The West (som også er et mesterværk i min bog), men han lykkes bedre med The Good.....!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#16551: Jeg er helt enig angående "The Good, the Bad and the Ugly". Jeg har dog brug for at give "Once Upon a Time in the West" et gensyn snart, for at kunne vurdere den ordenligt, da jeg ikke var helt oplagt da jeg i sin tid så den.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg har dog brug for at give "Once Upon a Time in the West" et gensyn snart
Jeg har mere end svært ved at tro, at den ikke skulle falde ret meget i din smag. Om det så bliver i den helt høje ende som hos mig, tør jeg ikke gætte på. Men jeg nægter næsten at tro på, at du skulle finde den alt andet end blot en smule fantastisk:) Håber du får set den og smider en melding.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
West vandt ihvertfald for mig ved gensyn. Omend er jeg ikke blæst omkuld af "The Good.." som jeg fik set to gange nu :D Men min forkærlighed for genren ligger nok over hos nogle andre instruktører faktisk :D
Bestemt! spiser min fingre af i spænding, for satan det er intenst til tider! Herligt persongalleri, og ikke mindst den nuværende "skurk", Tuco er en herlig og skræmmende satan. Vælger dog at gå i seng nu, da jeg var til julefrokost og kom først i seng ved 4-5 tiden, rigtig smart. De forstår dog godt nok at lave nogle fede og til lokkende intro'er til værd episode!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Fuck hvor jeg dog hader det forpulede, elendige lort 3D møgbras! ARH!
3D som dybdeperspektiv: Dette kunne jeg muligvis vende mig til, men da det på ingen måde tilføjer noget til oplevelsen og derimod kun fratrækker (mindre lyst billede, dumme briller), så har det absolut ingen appel.
3D som effekt: Fuck dig din klamme ¤##"¤ som har bestemt, at det var en genial ide at smide alt muligt lort i hoved på mig. Fuck hvor jeg dog hader den effekt; den tager mig komplet ud af oplevelsen. GAG. Flere steder virker filmen 100% tilrettelag efter 3D-effekten og hvorvidt historien passer dertil bliver nedprioriteret.
Og det er netop problemet, for hvis filmen generelt set - historien - var god, så kunne man måske få noget ud af oplevelsen, men desværre var det allerhøjst en middelmådig forestilling. Nogen har tydeligvis taget konceptet med en Three-act structure alt for bogstavligt, for filmen har alt for meget dårlig, fysisk humor (slapstick) og kombineret med alle de flyvende objekter, så virker det hele meget ufarligt på trods af alt det action som sker.
Den første film i den oprindelige trilogi (oh god...) var ligeledes den mere ufarlige (one does not simple claim the first movie was harmless) og med en munter tone i starten, men modsat Hobitten så kombinerede den disse elementer langt bedre end hvad jeg så i aftes.
Dog var alt ikke skidt; anti-action delene er klart filmens største force. Især scenen i Rivendel mellem de gamle kendinge er udtryk for den magi som gjorde de oprindelige film så fantastiske. Men ak, disse øjeblikke er få og flygtige og nogle af Gandalfs taler virker underligt forceret.
Endnu et problem er overtrædelsen af fysikkens love. Heh. Ja det er et alternativt univers, og hvad skete der ikke i bøgerne/den oprindelige trilogi og blah blah; nej det jeg mener overtrædelsen af fysikkens love i forhold til hvad der er etableret i de første film, og uden at gå i detaljer, så er der mange scener hvor der sker ting som ganske enkelt er ALT for overgearet, og som ødelægger spændingen på samme måde som de enerverende 3D-effekter. Det virker dybt cartoonish, og desværre ikke på den gode måde.
Og mens jeg er i gang, så må jeg da hellere huske at kritisere længden... jeg har set den originale trilogi i extended edition mange gange, men tiden sneglede sig afsted i aften. Der er simpelthen alt for meget ligegyldigt fyld, og ulogiske omveje: brevity is the soul of wit, tak.
#16551 Hr. Nielsen 13 år siden
#16552 Kruse 13 år siden
#16553 Hr. Nielsen 13 år siden
#16554 Ispep 13 år siden
#16555 Batsy 13 år siden
Fantastisk serie, sjov, medrivende og fantastisk skuespil fra alle parter, er vild med serien.
Er gået i gang med sæson 2 nu!
10/10
#16556 JannikAnd 13 år siden
#16557 Batsy 13 år siden
Bestemt! spiser min fingre af i spænding, for satan det er intenst til tider! Herligt persongalleri, og ikke mindst den nuværende "skurk", Tuco er en herlig og skræmmende satan. Vælger dog at gå i seng nu, da jeg var til julefrokost og kom først i seng ved 4-5 tiden, rigtig smart. De forstår dog godt nok at lave nogle fede og til lokkende intro'er til værd episode!
#16558 MMB 13 år siden
#16559 Batsy 13 år siden
Haha! fedt, altså jeg glæder mig og det jeg egentlig glæder mig til er spændt på/
#16560 loki 13 år siden
Fuck hvor jeg dog hader det forpulede, elendige lort 3D møgbras! ARH!
3D som dybdeperspektiv:
Dette kunne jeg muligvis vende mig til, men da det på ingen måde tilføjer noget til oplevelsen og derimod kun fratrækker (mindre lyst billede, dumme briller), så har det absolut ingen appel.
3D som effekt:
Fuck dig din klamme ¤##"¤ som har bestemt, at det var en genial ide at smide alt muligt lort i hoved på mig. Fuck hvor jeg dog hader den effekt; den tager mig komplet ud af oplevelsen. GAG. Flere steder virker filmen 100% tilrettelag efter 3D-effekten og hvorvidt historien passer dertil bliver nedprioriteret.
Og det er netop problemet, for hvis filmen generelt set - historien - var god, så kunne man måske få noget ud af oplevelsen, men desværre var det allerhøjst en middelmådig forestilling. Nogen har tydeligvis taget konceptet med en Three-act structure alt for bogstavligt, for filmen har alt for meget dårlig, fysisk humor (slapstick) og kombineret med alle de flyvende objekter, så virker det hele meget ufarligt på trods af alt det action som sker.
Den første film i den oprindelige trilogi (oh god...) var ligeledes den mere ufarlige (one does not simple claim the first movie was harmless) og med en munter tone i starten, men modsat Hobitten så kombinerede den disse elementer langt bedre end hvad jeg så i aftes.
Dog var alt ikke skidt; anti-action delene er klart filmens største force. Især scenen i Rivendel mellem de gamle kendinge er udtryk for den magi som gjorde de oprindelige film så fantastiske. Men ak, disse øjeblikke er få og flygtige og nogle af Gandalfs taler virker underligt forceret.
Endnu et problem er overtrædelsen af fysikkens love. Heh. Ja det er et alternativt univers, og hvad skete der ikke i bøgerne/den oprindelige trilogi og blah blah; nej det jeg mener overtrædelsen af fysikkens love i forhold til hvad der er etableret i de første film, og uden at gå i detaljer, så er der mange scener hvor der sker ting som ganske enkelt er ALT for overgearet, og som ødelægger spændingen på samme måde som de enerverende 3D-effekter. Det virker dybt cartoonish, og desværre ikke på den gode måde.
Og mens jeg er i gang, så må jeg da hellere huske at kritisere længden... jeg har set den originale trilogi i extended edition mange gange, men tiden sneglede sig afsted i aften. Der er simpelthen alt for meget ligegyldigt fyld, og ulogiske omveje: brevity is the soul of wit, tak.
2/6