Gravatar

#16641 misuma 13 år siden

Rubber

Wauw, den holder jo hele vejen igennem. Så kryptisk og alligevel så pokkers cool.

...og så fandt jeg den utrolig flot, instruktøren har virkelig et godt øje for smukke shots/frames.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16642 Collateral 13 år siden

misuma (16641) skrev:
Rubber

Wauw, den holder jo hele vejen igennem. Så kryptisk og alligevel så pokkers cool.

...og så fandt jeg den utrolig flot, instruktøren har virkelig et godt øje for smukke shots/frames.

5/6
Enig!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16643 jessup 13 år siden

Law abiding citizen
Jesus christ that is a shitty movie.

1-2/6
This is just until June
Gravatar

#16644 Batsy 13 år siden

jessup (16643) skrev:
Law abiding citizen
Jesus christ that is a shitty movie.

1-2/6

Synes nu den var god,
men der gik for hurtigt til sidst og kunne ikke lide at Jamie dræbte Butler til sidst, synes jeg var en dårlig drejning, men så igen Jamies karekter var en som jeg egentlig ønskede tabte over Butler.

3-4/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16645 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

The Matrix

Et gensyn med den første i serien. Jeg er imponeret over hvor godt den holder i dag, når det er en så effektdreven film, som den er.

Det eneste der faktisk hoster lidt, er visse af kampscenerne, hvor vi er blevet forvendt med tiden, men CGI'en og de praktiske effekter holder 99% og er virkelig vellavet.

Historien holder også fremragende og det er en lille genistreg fra Wachowskiernes side, at sætte årstal på den virtuelle virkelighed, da det får historien til at holde, selvom vi er kommet en del videre, fordi den faktisk fungerer som en slags "period piece" om slut-90'erne.

Filmen er i dén grad også en teknisk milepæl i filmhistorien, på niveau med andre store effektfilm, der har rykket grænserne for hvad der er muligt at vise.

Mesterværk? Måske ikke helt, men det er sgu tæt på.

Og nu til biksemad og del to i serien. :D
Gravatar

#16646 Riqon 13 år siden

utyske (16645) skrev:
Mesterværk?

Jo da - og "kultfilm".
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16647 Ispep 13 år siden

Jeg elsker virkelig den første The Matrix. En blockbuster lige efter mit hoved og af den slags jeg altid kan se. Intelligent underholdning, som stadig får mit hjerte til at smelte :D Overlegen i karakterer, historie og ikke mindst action.

Jeg har dog på ingen måde lyst til at kendes ved de andre film i serien. De har mere ødelagt end gavnet, hvor historierne er blevet mere og mere fortænkte og kunstige. 2'eren er ikke decideret dårlig måske, men det er en af dem jeg gerne så slettet fra min hukommelse :D
Gravatar

#16648 misuma 13 år siden

...Wake...

Et par strander på et motel i ørkenen og så sker der ellers sære ting i mørket...og hemmeligheder kommer frem i lyset.

Filmen slutter af med et forudsigeligt twist, dette er set så ofte efterhånden, at det er uden effekt.

2,8/6

...Axed...

En familiefar mister jobbet og således forstanden og dette skal naturligvis gå ud over datter, søn og kone.

En okay thriller/gyser hvor skuespillet dog halter til tider.

2,8/6

...Cassadaga...

Efter en tragedie flytter lærerinden til Cassadaga. Kort tid efter begynder det at spøge i huset. Nogen prøver at fortæller hende noget.

Introen lovede godt, men filmen tager lidt for god tid til at komme i gang. Krimi/slasher/spøgeri i én pakke.

3,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16649 Sweetiebellefan 13 år siden

Children of the Corn 1984

En forladt by i USA der minder om den virkelige Mutane (Mutant) Town i Ohio som har den gamle sataniske kirke "Mother of Sorrows" der havde dyreofringer.

Børnene som har overtaget byen er religiøse tilhængere der har dræbt alle de voksne i byen.

To voksne er strandet i denne by.

Et must see for fans af det klassiske gys.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16650 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

The Matrix Reloaded

Den svageste i trilogien, i hvert fald hvis jeg husker rigtigt.

Kærlighedshistorien er stadig den svageste del ved historien og det er stadig virkelig svært at tro på, at Neo og Trinity er forelskede, den er næsten ligeså svag som i Star Wars Episode II og III.

Tidligere var jeg noget irriteret over de lommefilosofiske bavl og det er stadig lidt weak sauce, men generer mig ikke så meget som tidligere gennemsyn.

Dansescenen giver lidt mere mening, da jeg har fået filmene lidt på afstand og jeg kan sagtens se det fornuftige i at vise et slags sci-fi stammefolk, nærmest som en sci-fi-udgave af mellemøstlige byer, da de var knudepunkter i datidens verden - der er noget der holder disse mennesker sammen, de er forenet på mange punkter, men samtidig er de også meget forskellige.

Actionen og effekt-delen er stadig af høj klasse og hvad der virkelig er med til at hive denne film et stykke over middel for mig, er Hugo Weaving - manden der kan se sur/ond ud på hundredevis af måder, det er intet mindre end fantastisk.

Sandt at sige, står denne nok en lille smule stærkere, end en gjorde, da jeg så den sidste gang.

Skriv ny kommentar: