Gravatar

#16651 Batsy 13 år siden

The Expendables 2

Lige som jeg forventet, hjernedød tju bang fremragende underholdning

Plottet er simpelt, Hævntogt for at sige det kort er de ord der beskriver det fint.

Holdet er det samme, men dog med herlige Bi roller fra Arnie, Bruce og Chuck og Jean Claude er en sej skurk, men dog lidt skuffende at han formåede kun at give Sly meget få ar, det virkede mere som hans "sidekick" var en slemmere fyr end ham.

God underholdning, med one liners over det hele, som nogle ikke er sjove men nogle er hyle morsomme, da Chuck norris snakkede om Koraben så må jeg indrømme at jeg grinede høj lydt, da de jokes er jo over det hele.

7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16652 misuma 13 år siden

...Good Neighbours...

Victor er den nye nabo som prøver for hårdt med sin anmassende venlighed, Louise er gladere for sine katte end for mennesker og Spencer sidder, ganske rastløs, i rullestolen og skuer ud af vinduet.

Disse personer finder langsomt sammen og snakken er ofte om voldtægtsforbryderen/seriemorderen som terroriserer området.

Tre naboer, ét hus og en masse hemmeligheder som bare venter på at eksplodere.

Det er behageligt at opleve skuespillere som Scott Speedman og Jay Baruchel som rykker ved ens forventninger. De kan jo godt! Scott spiller charmerende og storsmilende, men man aner lusk bag smilet. Jay i en seriøs rolle i en seriøs film? Han gør det ganske godt, men det ville klæde ham at skrue liiiidt mere ned for det "drengede udtryk"

Med summen fra flere dele, skiller denne her thriller sig ud fra mængden.

Gi' den en chance, det fortjener den faktisk.

4,5/6

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16653 Skeloboy 13 år siden

Første gensyn siden den kom frem.

Jeg huskede den ikke som vildt god, og jeg huskede åbenbart ikke forkert. Overdrevet banal, computerspilslignende og til tider tåkrummende dialog. Selvfølgelig er der mange gode ideer og Pandora er et hyggeligt sted, men mest af alt er det hele sådan lidt meh...

4/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#16654 Batsy 13 år siden

Sherlock BBC 2010

Fremragende serie, og må sige at jeg ved med det samme hvad min løn går til, nemlig sæson 2

Fremragende skuespil, lige fra Benedict, Martin og så til Andrew scott, han var superb

9/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16655 Sweetiebellefan 13 år siden

Toy Story

I 1995 udkom filmen om det levende legetøj, og filmen er ligeså frisk som dengang.

Det blev kun til tre film, men det var alt værd.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16656 Ispep 13 år siden

Life of Pi 3D

Jeg forlod biffen igår helt glad og varm indeni efter at have set denne fantastiske Ang Lee film. Det er en af de mest vidunderlige og opfindsomme film rent visuelt, og her kom også 3D'en virkelig til sin ret. Så man den ikke på en stor skærm og uden 3D, så man den sgu slet ikke. Lee har så godt styr på sin historie, karakterer, spændingen og ikke mindst det visuelle. Der er enkelte problemer med fortællestilen, som jeg ikke vil komme dybere ind på, men med et par ændringer og rettelser, så havde Lee stået med en sand perle. Den går lige ind i hjertet på en og leverer storartet underholdning. Jeg var solgt.

5/6
Gravatar

#16657 dyg 13 år siden

Nonsens! Jeg så den i 2D, og er ret sikker på, at jeg havde lige så stor en oplevelse som du havde!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16658 Hr. Nielsen 13 år siden

Atter lidt jeg har set/genset, kort kommenteret og bedømt:

Hope Springs - 7/10
Godmodigt og hygsomt ægteskabsdrama, der med sin umiddelbare stil, ikke rykker meget, men dog er så sympatisk og velspillet at man føler sig ført sikkert, sjovt og godt igennem fortællingen om alle banaliteterne der er så vigtige.

Seeking a Friend for the End of the World - 6/10
Blød dommedags beretning. hvor de menneskelige relationer er i centrum. Det er holdt i en sorgmunter tone, uden nogensinde at få så meget vægt, at man føler sig som vidne til andet end noget letforglemmeligt.

To Kill a Mockingbird - 10/10
Stærkt drama om fordomme og at forsvare retten til retfærdighed, som efter en vedkommende og flot, men også lidt konventionel præsenteret historie hen mod slutningen overrasker i en sådan grad, at filmen løftes op i mesterværksklassen. Peck's Atticus Finch er tillige helt forrygende og man generes aldrig af, at han er så primær en eksponent for godheden.

Lockout - 6/10
Solidt underholdende b-film, med så svag en start, der er så kunstig at man fristes til at slukke. Det skal man ikke, for filmens tynde fortælling løfter sig derefter og leverer varen hvis man søger rå action og hjernedød action.

Killer Joe - 7/10
Herlig amoralsk thriller, hvor en veloplagt Matthew McConaughey brillerer som usympatisk politimand med et mor(d)somt bijob. Det kan måske være svært at se den større mening med hele balladen om den dysfunktionelle familie, lejemorderen osv og slutningen, hvor befriende den end måtte forekomme, følger dårligt sin historie til ende. Men underholdende er det.

The Rescuers - 8/10
Frisk og svingende Disney-tegnefilm, hvor to mus vil redde en kidnappet pige fra griske forbrydere. Historien er hvad den er, men karaktererne er så vidunderlige at de gør det hele filmen værd. Især er en tur med Albatros Airlines dog mindeværdig og morsom.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16659 misuma 13 år siden

Jeg genså Cameron's Avatar og jeg var overrasket over hvor meget jeg kedede mig til tider o_0
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16660 Åkepool 13 år siden

misuma (16659) skrev:
Jeg genså Cameron's Avatar og jeg var overrasket over hvor meget jeg kedede mig til tider o_0

Tal pænt :(
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: