Gravatar

#16661 MOVIE1000 13 år siden

misuma (16659) skrev:
Jeg genså Cameron's Avatar og jeg var overrasket over hvor meget jeg kedede mig til tider o_0

Nok en af de få film hvor man virkelig savner reklame pauser.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16662 McPeter 13 år siden

Fik i løbet af december endelig kæmpet mig igennem alle 8 Harry Potter film for første gang nogensinde. Samlet set er det en god eventyr-oplevelse, selvom jeg nu synes at historien kunne have været skåret bedre. De første 3 film var lidt for fjollede for min smag, de næste 2 tager til i seriøsitet og er ganske gode, de næste 2 igen er forholdsvis langtrukne med alt for mange forklaringer der skal nås og så slutter serien af med en episk finale hvor enderne mødes. Harry's karakter vokser med opgaven i løbet af fortællingen, Hermione skifter fra at være irriterende bedrevidende til blot at være bedrevidende og Ron forbliver hovedsageligt bare et skvat eller forgæves forsøg på comic relief. De mest interessante karakterer er nogle af birollerne, som fx Luna og Snape. Alle filmene har enormt god lyd og ser flotte ud, selvom nogle af effekterne i de første par film virker lidt kunstige. Det opvejes dog af fremragende effekter i sidste halvdel af serien. Filmenes højdepunkter var for mit vedkommende det fremragende britiske cast, samt det medrivende soundtrack fra bl.a. John Williams. Hvis man er til eventyr-film, så kan de bestemt anbefales, efter sigende i endnu højere grad hvis man også har læst bøgerne. Samlet set lander jeg nok på ca. 4½ / 6 for hele serien, hvor især 5- og 8-eren trækker op.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#16663 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Jeg nappede også alle film over et par dage, for nogle måneder siden og ja, den samlede oplevelse er ret god.

Jeg har dog stadig lidt svært ved at kende dem fra hinanden, men det gør naturligvis ikke sagen bedre, når man har set dem på den måde. :)
Gravatar

#16664 Åkepool 13 år siden

MOVIE1000 (16661) skrev:
Nok en af de få film hvor man virkelig savner reklame pauser.

Hvad var det jeg sagde om at tale pænt!?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16665 elwood 13 år siden

Har det hersens Youbio gratis i lidt tid, så det udnyttes til og se film jeg aldrig ku drømme om og eje.

Jensen og Jensen dansk animations film...

Jeg har intet positivt og sige om den her film, men er det A-film der igen er på færde eller, det ligner deres stil ret meget, hvis det er så skal de tage sig sammen, det her er en skændsel og hån imod mediet og et hurtigt non cash in projekt, humoren var ikke tilstede, personerne var ikke i nærheden af sjove.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16666 Riqon 13 år siden

Den som dræber - afsnit 1-3 (eller 1-6)

Et afsnit er 45 minutter langt, men på Netflix er de sat sammen 2 og 2, så 3 afsnit svarer faktisk til 6 afsnit af dem, som blev sendt på TV.

Jeg synes egentlig, den er helt okay. Lidt forudsigelig og måske også lidt for amerikansk i det, men Cedergren og (Lars) Mikkelsen er ganske gode skuespillere, synes jeg, mens hende der spiller Katrine er lidt so-so ... men det er måske egentlig karakteren, der ikke siger mig så meget. De par "mordere", de har haft, har da også været ret interessante, hvilket jo er seriens appel. Forstår dog godt, den ikke blev en stor tv-succes.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16667 HonoDelLoce 13 år siden

Jeg så alle fem (eller ti) afsnit for første gang her for et par måneder siden, da de kunne erhverves til blot 200kr på BD.

Jeg synes faktisk rigtigt godt om den og bifaldede især episode-opbygningen. Altså, at det ikke var ligesom Forbrydelsen, hvor samme morder jagtes i umenneskelige tider og historien derfor trækkes i overdreven langdrag.
Konceptet med at to afsnit i stedet er en slags "tv-film" er derfor meget godt ramt, da du har tid til ordentlig introduktion af hver sag (og person-udvikling), mens det ikke føles som om at der skal findes på en masse sideplot for at fylde 10 timer ud.

De fem afsnit/sager svinger (uundgåeligt) lidt i kvalitet, men synes på intet tidspunkt at det bliver dårligt.

I øvrigt kan serien sagtens anbefales på BD, hvor transferret er rigtigt flot.

Har også købt bio-filmen (den med Simon Kvamm) men har endnu ikke fået den set.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16668 Steffan Rasmussen 13 år siden

elwood (16665) skrev:
Har det hersens Youbio gratis i lidt tid, så det udnyttes til og se film jeg aldrig ku drømme om og eje.

Jensen og Jensen dansk animations film...

Jeg har intet positivt og sige om den her film, men er det A-film der igen er på færde eller, det ligner deres stil ret meget, hvis det er så skal de tage sig sammen, det her er en skændsel og hån imod mediet og et hurtigt non cash in projekt, humoren var ikke tilstede, personerne var ikke i nærheden af sjove.

Amen. Det var den ringeste film jeg har set i år.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#16669 Ispep 13 år siden

dyg (16657) skrev:
Nonsens! Jeg så den i 2D, og er ret sikker på, at jeg havde lige så stor en oplevelse som du havde!

Det kan du så ikke vide, når du ikke har set den i 3D? :D Jeg mener bare at netop denne film er skabt til formatet og gav så meget ekstra på selve oplevelsen. Jeg følte jeg var på vandet med hovedrollen og gjorde det hele mere spændende. Men kritikere af 3D skal da nok få den samme oplevelse ud af hvilken som helst film, uden 3D.
Gravatar

#16670 Ispep 13 år siden

misuma (16659) skrev:
Jeg genså Cameron's Avatar og jeg var overrasket over hvor meget jeg kedede mig til tider o_0

Jeg har set den to gange, og finder den okay, men i perioder keder den faktisk også mig. Ikke en film jeg vil vende tilbage til, men husker den som en fin oplevelse, men Cameron er da bedre end det.

Skriv ny kommentar: