Gravatar

#16671 wiseguy 13 år siden

Har set/genset flg. film de sidste par dage:

Modig (3D-BD)
Så oprindeligt filmen i biffen i alm 2D, da flere dissede 3D'en i filmen, fandt dengang filmen okay og kastede 4/6 efter den. Men filmen vandt lidt på gensynet og damn! hvor var den flot på 3D-BD.
5/6

Warrior (C More arkiv)
De der film med en rådden far går lige i leveren på mig, da det er stuff, jeg personligt ka' relatere mig til!
Nick Nolte høstede en Oscar nominering for sin rolle som faderen, der i sin tid var et rigtigt dumt svin. Nu er han blevet ædru og ensom og angrer i en alt for sen alder.
Men efter min mening er det Tom Hardy, der stjæler filmen, som den yngste af Noltes sønner. Fuuuck han spiller godt, jeg bliver bare mere og mere imponeret over Hardy, for hver gang jeg ser ham.
Begge sønner har hver deres personlige grunde for at stille op i det der svarer til MMA's Super Bowl og så er scenen ellers sat til et kæmpe familie drama og en hulens masse ørertæver.
5/6

It's a Wonderful Life (BD)
Købte denne ultimative julefilm på BD allerede sidste jul, men fik den ikke genset før her et år efter. Jeg har ikke styr på, hvor mange gange jeg efterhånden har set denne gamle sort/hvid klassiker, men jeg bliver aldrig træt af den. Det er nostalgi i spandevis og den er faktisk ret flot på BD (valgte den klassiske sort/hvid version, den farvede betragter jeg lidt som blasfemi - lurede dog lidt af den bagefter).
5/6

Life of Pi (3D i Klovborg Kino)
En af mine gode veninder havde talt den helt ned i kælderen, men ses sku den jo! Jeg blev dog ikke mindre ængstelig, da Michael fra Klovborg Kino også gav den en over nakken i døren til biografsalen.
Jeg var dog heldigvis af en hel anden menig.
Life of Pi er en smuk, smuk film og nok en af de flotteste film jeg har set rigtig længe, hvis ikke nogensinde.
Min umiddelbare rating efter filmen i går aftes var 5/6, men efter at ha' reflekteret over den hele dagen i dag havner jeg på

5½/6
Glæder mig helt vildt til at se den igen på BD
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16672 Sweetiebellefan 13 år siden

28 Weeks Later

Der er varslet Code Red i London imens at en hær af folk smittett med Rage Virus invaderer storbyen.

Sej fortsættelse der fortjente en Oscar for musikken.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16673 MOVIE1000 13 år siden

Gøgereden BD............................................7/10
The Swan princess......................................7/10
-II- : Escape from castle mountain...............6/10
-II-: The Mystery of the enchanted treasure...4/10

Film jeg ikke har set før nu:
Rubber..........................................6/10
The tenant...................................6/10
Chinatown.................................4/10
Rosemarys baby.........................................6/10
Hobbitten: En uventet rejse 3D HFR...........8-9/10
X-files sæson 5.......................................7-8/10
X-files: Fight the future...............................7/10
Survival of the dead BD............................1-2/10
Midnight in Paris BD....................................6/10
Eden lake BD.............................................5/10
Dark Shadows BD.......................................5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16674 Steffan Rasmussen 13 år siden

MOVIE1000 (16673) skrev:
Chinatown.................................10/10

Rettet
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#16675 MOVIE1000 13 år siden

Steffan Rasmussen (16674) skrev:
Rettet

hehe ud fra den boks jeg har købt, har ejg fundet ud af at jeg ikke er den helt store Polanski tilhænger, synes hans film er alt for lnagtrukket og til tider irreteret bygget op. Af andre Polanski film ha rjeg set.
Carnage 6/10
The ninth gate 6-7/10
Skyggen 7/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16676 Ispep 13 år siden

MOVIE1000 (16673) skrev:
Chinatown.................................4/10

It's a crime, man. Men du bliver kloger med alderen :D
Gravatar

#16677 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg synes Rosemary's Baby's karakter er mere iøjefaldende. Men jeg synes også "kun" Chinatown er en 8/10'er.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16678 HonoDelLoce 13 år siden

Har fået set de første 5 (eller 6 måske?) afsnit af tredje sæson af The Walking Dead. Og hold da op, hvor jeg synes godt om det !

Jeg var en af dem, der var rigtig glad for den anden sæson også (selvom jeg gerne medgiver, at der var enkelte lange, stillestående passager) så jeg var måske bange for, om tredje sæson ville blive alt for anderledes - set i forhold til hvordan mange, der ikke kunne lide anden sæson er ret begejstret for tredje sæson :D

Men jeg er ovenud glad for sæsonen, der indtil videre allerede har leveret flere overraskelser !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16679 Ispep 13 år siden

Lord Beef Jerky (16677) skrev:
også "kun" Chinatown er en 8/10'er.

Den blev for mig kun bedre ved hvert gensyn, og for mig ligger den på et mesterværks niveau.
Gravatar

#16680 Ericmase 13 år siden

United 93 (yet again)!

Jeg er helt vild med den!

Nu med min farmor på 84 år (!!!). Hun sagde at filmen var helt fantastisk, men også en enorm udfordring for hende (det kan jeg godt forstå). Jeg er glad for hun kunne nå hele vejen igennem, men synes også det er helt vildt at en person på den alder kan holde det ud!

6/6 (for filmen og oplevelsen).

MOVIE1000 (16673) skrev:
X-files sæson 5.......................................7-8/10

Woot?? Det er da en awesome sæson (dog er det kun min mening)! :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: