Gravatar

#16791 MMB 13 år siden

Riqon (16790) skrev:
Har du set musicalen, og hvad synes du evt. om den? Jeg husker den som værende lidt kedelig, men tænkte det måske ville føles anderledes at se den som film.

Nope, har ikke set musicalen. :)
Gravatar

#16792 Pécuchet 13 år siden

Har du læst romanen?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#16793 Snaden 13 år siden

The Parking Lot Movie.

En dokumentar om de folk, som arbejder på en lille brugerbetalt parkeringsplads i Charlottesville, Virginia. Dette er dog ikke hvilken som helst brugerbetalt parkeringsplads(!) - hvilket vi meget hurtigt får at vide. Dette er et lille anti-konventionelt pusterum for en lille broget skare.

En flok veluddannede fyre i 20-30 års alderen, som i deres kamp imod normen, har valgt at tage et af de mest utiltalende jobs (ifølge dem selv, hvilket vi også får at vide en del gange). Igennem deres optik, får vi indblik i arbejdet på parkeringspladsen og deres afslappede forhold til det hele. Jeg må indrømme, at den til tider virkede lidt for hipstersmart og forceret, og det ødelagde det lidt for mig.

Dette er på mange måder en meta historie, om en livets parkeringsplads, og det var da også en ganske fin lille film, men det hele virkede bare for internt til at kunne bære det.

3/6
Gravatar

#16794 Mr. Chriss 13 år siden

Californication sæson 1,2,3

Blev fanget af serien, da jeg så nogle afsnit på Zulu, som fik smilet frem hos mig. Jeg opdaget en tømmermændsmorgen, at netflix havde serien, og kan kun sige, at jeg er meget imponeret.

I første sæson følger vi forfatteren Hank Moodys kamp, for at få ekskonen tilbage. I sæson 2 skal han prøve at holde fast på hende, og i sæson 3 er hun rejst væk. Da hun kommer tilbage går tiden med, at hun ikke må finde ud af hvad han har lavet, mens hun har været væk. Hank er en vaskeægte stodder. Han drikker, ryger og scorer damer i lange baner. Samtidig prøver han at holde sin styrtdykkende forfatterkarriere i gang, og redder sit ægteskab. Dette får ham ud i alverdens problemer, der både er hysteriske morsomme, og tragikomiske.

Hank bliver spillet perfekt af David Duchovny, der virkelig ejer alle scener med hans utrolige karisma. Noget af det der gør serien virkelig god, er dens hav af mindeværdier bifigurer. Ved siden af Hank følger vi også Charlie og Marcy Runkel, der bliver perfekt spillet af Evan Handler og Pamela Adlon. Deres sindssyge ægteskab er ofte oversagen til meget af humoren, og man kommer til at holde lige så meget af dem som Hank. Seriens eneste kedelige karakter er Hanks ekskæreste Karen. Hun er lidt for kedelig og forudsigelig, af og til lyser hun op, men det er lidt en gåde, hvorfor Hank er så forelsket i hende.
Serien har det med at gøre brug af et par klicheer, (særlig slutningen på første sæson er kvalmende), men der er nok med overraskelser til at man bliver hængende.

Serien er både sjov og følsom, og man kan ikke andet end at håbe på serien holder det høje niveau. Den kan varmt anbefaledes, hvis man godt kan lide humor, piger, druk og super god underholdning.

8/10
Gravatar

#16795 Åkepool 13 år siden

Mr. Chriss (16794) skrev:

8/10

Ganske enig der :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16796 wiseguy 13 år siden

Åkepool (16795) skrev:
Mr. Chriss (16794) skrev:

8/10

Ganske enig der :)

+1
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#16797 knipsknips 13 år siden

Lord of the Rings extended bd

Puha, der er mange timer i den box, men de er det hele værd.
Det er første gang at jeg ser de forlængede udgaver. Et par af scenerne som enten er blevet forlængede, eller er helt nye kan man godt forstå ikke var med i biograf udgaven. Her gør det dog ikke noget, da man for en masse "nice to know" info med.

Desværre har jeg ikke set alt ekstra materialet, men skal da igennem det, på et tidspunkt.

Nu her 10 år efter, kan man godt se på enkelte scener, at teknologien er blevet bedre. Men i det store og hele betyder det ingen ting.
De store åbne scener fremviser New Zealand på smukkeste vis og ligger en god stemning til filmen.

6/6

Gravatar

#16798 Neranders 13 år siden

knipsknips (16797) skrev:
Desværre har jeg ikke set alt ekstra materialet, men skal da igennem det, på et tidspunkt.

Glæd dig! Det er af samme høje kvalitet som selve filmene!
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#16799 Åkepool 13 år siden

Siden sidst:

Total Recall 7/10
Ted 6/10
Red Lights 5/10
Invincible 6/10
Planet 51 6/10
21 Jump Street 6/10
Fidibus 5/10
Killer Joe 6/10
Looper 7/10
Abraham Lincoln: Vampire hunter 6/10
Batman (gensyn) 5/10
The Five-year engagement 6/10
All I want for Christmas 4/10
Monsters 4/10
The Losers 5/10
Sherlock Holmes: A Game of Shadows 5/10
Magic Mike 7/10
Knight and Day 5/10
Cloudy with a chance of meatballs 7/10
The Watch 7/10
The Bourne legacy 7/10

Jeg var grunden "indsæt selv gyldig grund, jeg kan ikke finde på en" kommet til at smide dette indlæg i en forkert tråd.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16800 Batsy 13 år siden

Åkepool (16799) skrev:
Batman (gensyn) 5/10

Terminator 2 Jugdement day 5/10

Yeaaah! Så ondt gør det altså!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: