Scenen med spejlet underbygger f.eks. perfekt det forhold Marion og Indy har, eller ja den efterfølgende scenen gør, men det som jeg husker bedst er alle de små ide'er vi behøver ikke se ham få smadret spejlet op i sig, vi ved det blot fra lyden, og den efterfølgende scene.
Og ja den legendariske scene som skulle ha været en stor sværd kamp, men endte med og blive noget hel andetpå grund af vidst nok noget med en rekvisit der var glemt, den scene gik jo hun og viste præcis, hvordan Indy er som person manden er ikke for fin til og bruge "tarvelige" tricks
Nåja og nu vi er ved den her del med åbenlyse goofs skal vi da lige ha klassiskeren, INdy ombord på Ubåden, hvordan overlevede han? vi ved at der blev filmet xtra scener, hvor man vidst så, hvordan han gemte sig i ubåden, men det kom ike med i filmen, det ikke noget man tænker fordærdeligt over, når man ser filmen, fordi man har travl med og triumfere over at Indy han smadrer nazister til højrer og venstrer, mens Skibets besætning "hepper" på ham.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
ja den legendariske scene som skulle ha været en stor sværd kamp, men endte med og blive noget hel andetpå grund af vidst nok noget med en rekvisit der var glemt
I sin tid da filmen kom frem, blev der sagt i et interview af Spielberg, at det skyldes at Ford havde racermave og de derfor var ved at blive forsinket, så Spielberg måtte finde på et eller andet og en sådan scene kunne Ford lige klare:) Om det er sandt, kan jeg naturligvis ikke vide, men husker det blev omtalt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#16821: Den scene med Indy udenpå u-båden har fået meget brok igennem årene, men den kan forklares: u-både sejlede ikke kun under vandoverfladen, men lige så meget oven vande.
Because speed and range were severely limited underwater while running on battery power, U-boats were required to spend most of their time surfaced running on diesel engines, diving only when attacked or for rare daytime torpedo strikes. The more ship-like hull design reflects the fact that these were, in fact, primarily surface vessels which had the ability to submerge when necessary.
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Den følger mønstret fra den første film næsten slavisk, hvilket er kedeligt, da der nu var en chance for at udforske universet yderligere. Da filmen åbner er alt resettet, og så udspiller handlingen sig fra 1'eren sig ellers igen. Ghostbusters er arbejdsløse, men får kæmpet sig tilbage i branchen. Venkman og Dana har slået op, så han skal vinde hendes hjerte igen. Ingen i byen tror på spøgelser, men det forandrer sig selvfølgeig, da en ny demi-gud planlægger at genopstå og underlægge sig New York/verden. Demi-guden bruger selvfølgelig en mand, som er forelsket i Dana, og Dana selv bliver et vigtigt led i hans plan (som i 1'eren). Filmen er dog mere gakket end den første, men også mindre morsom. Det eneste virkelig nye i 2'eren er en baby... En skide baby. 3/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
"Boss - season 1" Set på Netflix. Fantastisk serie. Jeg kan ikke huske, jeg har haft sympati for sådan et dumt svin som Tom Kane, siden Swearengen i "Deadwood". Kelsey Grammer leverer sit livs præstation og serien er i det hele taget båret af fantastiske skuespillere. 5/6
I aften vil jeg straks kaste mig over sæson 2, som ligger på C More
PS: gloede sku lidt, da jeg så at flere af afsnittene var instrueret af Mario Van Peebles. Jeg vil altid huske ham som ham knallerten i "Heartbreak Ridge". Det er selvfølgelig også et par dage siden og jeg ka' se, at han har instrueret afsnit af alt lige fra "Lost" til "SOA"
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#16821 elwood 13 år siden
Og ja den legendariske scene som skulle ha været en stor sværd kamp, men endte med og blive noget hel andetpå grund af vidst nok noget med en rekvisit der var glemt, den scene gik jo hun og viste præcis, hvordan Indy er som person manden er ikke for fin til og bruge "tarvelige" tricks
Nåja og nu vi er ved den her del med åbenlyse goofs skal vi da lige ha klassiskeren, INdy ombord på Ubåden, hvordan overlevede han? vi ved at der blev filmet xtra scener, hvor man vidst så, hvordan han gemte sig i ubåden, men det kom ike med i filmen, det ikke noget man tænker fordærdeligt over, når man ser filmen, fordi man har travl med og triumfere over at Indy han smadrer nazister til højrer og venstrer, mens Skibets besætning "hepper" på ham.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16822 elwood 13 år siden
#16823 Riqon 13 år siden
Jeg skrev en kommentar, men det gik tabt, fordi Filmz er træls i dag. :(
#16824 Hr. Nielsen 13 år siden
#16825 elwood 13 år siden
#16826 Tenebrae 13 år siden
Fra http://en.wikipedia.org/wiki/U-boat#World_War_II
Because speed and range were severely limited underwater while running on battery power, U-boats were required to spend most of their time surfaced running on diesel engines, diving only when attacked or for rare daytime torpedo strikes. The more ship-like hull design reflects the fact that these were, in fact, primarily surface vessels which had the ability to submerge when necessary.
#16827 elwood 13 år siden
#16828 Collateral 13 år siden
#16829 Riqon 13 år siden
Den følger mønstret fra den første film næsten slavisk, hvilket er kedeligt, da der nu var en chance for at udforske universet yderligere. Da filmen åbner er alt resettet, og så udspiller handlingen sig fra 1'eren sig ellers igen. Ghostbusters er arbejdsløse, men får kæmpet sig tilbage i branchen. Venkman og Dana har slået op, så han skal vinde hendes hjerte igen. Ingen i byen tror på spøgelser, men det forandrer sig selvfølgeig, da en ny demi-gud planlægger at genopstå og underlægge sig New York/verden. Demi-guden bruger selvfølgelig en mand, som er forelsket i Dana, og Dana selv bliver et vigtigt led i hans plan (som i 1'eren). Filmen er dog mere gakket end den første, men også mindre morsom. Det eneste virkelig nye i 2'eren er en baby... En skide baby. 3/6.
#16830 wiseguy 13 år siden
Set på Netflix. Fantastisk serie. Jeg kan ikke huske, jeg har haft sympati for sådan et dumt svin som Tom Kane, siden Swearengen i "Deadwood". Kelsey Grammer leverer sit livs præstation og serien er i det hele taget båret af fantastiske skuespillere.
5/6
I aften vil jeg straks kaste mig over sæson 2, som ligger på C More
PS: gloede sku lidt, da jeg så at flere af afsnittene var instrueret af Mario Van Peebles. Jeg vil altid huske ham som ham knallerten i "Heartbreak Ridge". Det er selvfølgelig også et par dage siden og jeg ka' se, at han har instrueret afsnit af alt lige fra "Lost" til "SOA"