Gravatar

#16841 MMB 13 år siden

Snaden (16840) skrev:
Edit: Tjek med hensyn til "A Better Life". Den ryger lige på "to watch" -listen

Den indeholder en fantastisk skuespilpræstation af Demian Bichir. Decideret Oscar-værdig, hvis du spørger mig. :). Men filmen er næsten et totalt remake af Cykeltyven, bare amerikaniseret og med en nuværende problemstilling. Den er heller ikke lige så god, selvom den da er et kig værd. :)
Gravatar

#16842 MMB 13 år siden

Snaden (16839) skrev:
Hvor har jeg nævnt, at den ikke har relevans idag? :) Det er ganske fin film, som helt sikkert vinder ved gensyn. Derfor er jeg også lidt forbeholden med at falde på halen over den, blot fordi den anses som et mesterværk. Men så absolut en god film, ingen tvivl om det.

Det var nu blot en tilføjelse fra min side. Ikke fordi jeg tror, du mener det modsatte! Men ja, den er helt sikkert god. Meget af det mesterlige i filmen er efter min menig også, at den er så relativ simpel, men alligevel så pokkers relevant og rørende. Og forud for sin tid! :)
Gravatar

#16843 BN 13 år siden

Foeller (16842) skrev:
Meget af det mesterlige i filmen er efter min menig også, at den er så relativ simpel, men alligevel så pokkers relevant og rørende. Og forud for sin tid! :)

Ja, og så synes jeg, den et fint eksempel på den gode italienske filmtradition, som Giuseppe Tornatore (Cinema Paradiso, The Legend of 1900) har taget op her i nyere tid.

P.S. Hej, gamle ven. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16844 jessup 13 år siden

Ingen tvivl om at Cykeltyven er en rigtig god film. Dog synes jeg ag Rosselini lavede ligeså gode om end bedre film i den periode .
This is just until June
Gravatar

#16845 Benway 13 år siden

Cykeltyven er fremragende, men jeg synes faktisk, at De Sica lavede en endnu bedre film med "Umberto D."
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16846 BN 13 år siden

Benway (16845) skrev:
Cykeltyven er fremragende, men jeg synes faktisk, at De Sica lavede en endnu bedre film med "Umberto D."

Det siger du bare for at give mig dårlig samvittighed over, at jeg mangler at få den set.

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16847 Benway 13 år siden

BN (16846) skrev:
Det siger du bare for at give mig dårlig samvittighed over, at jeg mangler at få den set.

;-)

Afsløret! ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16848 jessup 13 år siden

Den må jeg vist også få set.
This is just until June
Gravatar

#16849 Riqon 13 år siden

The Mission

Stadigvæk en utrolig smuk og rørende film i min bog. Lad det blive ved dét. 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16850 MMB 13 år siden

Riqon (16849) skrev:
The Mission

Stadigvæk en utrolig smuk og rørende film i min bog. Lad det blive ved dét. 5/6.

Ja, den er uden tvivl god. Jeg kan dog alligevel ikke undgå at føle, at der er noget uforløst i den. Materialet er godt, sådan virkelig godt, og billederne og musikken er gudeskøn. Måske filmen havde været betragtet som en klassiker, hvis instruktionen havde været bedre? Jeg ved det faktisk ikke. 7/10 i min bog.

Skriv ny kommentar: