Gravatar

#16991 Hr. Nielsen 13 år siden

Ispep (16989) skrev:
Det er da den sjoveste film ever.
Jo jo bestemt, men det tog da dig 10 år at opdage det, så giv nu manden en chance:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16992 MOVIE1000 13 år siden

Ispep (16989) skrev:
huh?

Det er da den sjoveste film ever.

7/10 er for mig det samme som 5/6 jeg synes den karakter er passende. Men fed random historie, har dog holdt mig væk fra den et stykke tid pga Mr. Flintstone. Men blev overrasket, nok bedste rolle ever. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16993 misuma 13 år siden

RED

Fed humor, fed aktion og funky soundtrack.

Dette her er Brian Cox's anden film med titlen RED. Bonusinfo'en er gratis..

4,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16994 misuma 13 år siden

Apartment 143

Paranormal Activity fangede mig, Poltergeist fangede mig. Apartment 143 har lidt af begge dele, men den kryb desværre ikke ind under huden på mig. Måske fordi den har lidt for travlt med at komme i gang.

3/6

Evig Kærlighed/Enduring Love

En film jeg aldrig ser/hør nævnt nogen steder hvilket i mine øjne gør den til lidt af en forsømt perle. Det kan selvfølgelig også være at den bare er en stinker i manges øjne.

Jeg ser den lidt som en Fatal Attraction mellem to fyre. Her er der bare ikke tale om utroskab, men en luftballonsulykke som er katalysatoren for historien.

Kemien er blændende mellem Daniel Craig og Rhys Ifans. Disse to mænd regerer forskelligt på ulykken, Craig skubber folk fra sig i sit forsøg på forstå ulykken, mens Ifans prøver at komme tættere på Craig på baggrund af en forskruet tolkning af signaler.

5,5/6
Gravatar

#16995 Sweetiebellefan 13 år siden

Toy Story 2

Woody og hans venner er tilbage i stil denne gang.

Den her gang med en gal samler.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#16996 Åkepool 13 år siden

MOVIE1000 (16988) skrev:
Fanget i fortiden

Du mener vel ikke "Fanget AF fortiden"?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16997 Hr. Nielsen 13 år siden

Smider lidt kommentarer til sete/gensete film og en bedømmelse:

Barry Lyndon - 8/10
Kubricks visuelt smukke, naturalistiske filmet kostumedrama rammer med en tragikomisk antydning, stemningsfuldt portrættet af manden som menneske, på jagt efter lykken, uden at ane hvor han reelt finder den. Som så ofte før med Kubrick, er det afdæmpet udført, altså uden meget patos, men proppet med følelser bag facaden.

Martha Marcy May Marlene - 8/10
Vellykket drama/thriller, der med enkle midler, fortæller meget og konstant foruroligende prikker til os, uden at splatte dramaet ud over hele historien. Ekstremt velspillet og psykologisk spændende.

Profondo rosso - 2/10
De film jeg har set af kultinstruktøren Dario Argento (4 tror jeg), har været svingende fra det næsten mesterlige i L'uccello dalle piume di cristallo til det tæt på forfærdelige med Il fantasma dell'opera. Da jeg havde læst og hørt, at denne her skulle høre blandt de bedre, må jeg sige jeg blev skuffet. Muligt jeg ikke fanger den, men fandt den sløv, cheesy og mangelfuldt fortalt. I perioder kedede jeg mig bravt.

The Lion King - 8/10
Smukt tegnet, musikken af Hans Zimmer har måske aldrig været bedre, fortællingen er i top, humoren ligeså og der fyldes tilpas med følelser på, så vi røres. Faktisk kører alt som smurt i Disney's elskede klassiker.

Take Shelter - 8/10
Man ved hurtigt hvor vi ender eller hvor historien kører hen. Men det gør mindre i denne ellers spændende og tvetydige fortælling, der både som dommedagsfilm og personportræt, hvor en fantastisk spillende Michael Shannon atter gør indtryk, fungerer virkelig solidt og overbevisende.
Gravatar

#16998 misuma 13 år siden

Du forstår virkelig at skære ind til benet, finde essensen af filmen. Det er en fornøjelse at læse Thomas.
Gravatar

#16999 Hr. Nielsen 13 år siden

#16998 Mange tak Misuma, det er jeg rigtigt glad for at høre du synes.
Gravatar

#17000 misuma 13 år siden

American Mary, BD.

Soska søstrene er kommet langt siden deres "Dead Hooker In A Trunk". Eller også er det bare det rigtige team på filmholdet.

Vi følger Mary som er lægestuderende indenfor kirurgi, og en fattig en af slagsen. Da hun søger arbejde på en snusket stripperbar, ender hun pludselig i kælderen og lapper en suspekt type sammen. Herfra eskalerer det for hende, rygtet spredes om hendes evner og pludselig tjenes der penge på ekstrem bodywork. Det ender naturligvis galt.

En grum, grum film som hviler i sit sløve tempo og dialog. Ikke for sarte tøser...

4,5/6

The Possession, BD.

Ole Bornedal er bag rettet og her trædes nænsomt på speederen. Den tager sin tid og uden slinger på vejen. Den er okay, spooky til tider, men ikke meget mere end det.

Der går lidt tid før jeg tager samme rute igen.

3/6

Skriv ny kommentar: