Gravatar

#3391 NightHawk 14 år siden

# 3389 -

Hmm, ja det lyder sgu ikke godt, men jeg tror jeg vil gi' "The Box" en chance alligevel. "Southland Tales" fik også flere dårlige anmeldelser i sin tid, men den synes jeg selv var rigtig god, så muligt at det også kommer til at blive sådan med "The Box".

Tak for anmeldelsen, selv om den ikke var så positiv, som jeg havde håbet på. :)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#3392 Kruse 14 år siden

#3391: Den har netop fået blandede anmeldelser, så selvom at den slet ikke fungerer for mig, kan det jo godt være god for andre. Hvis man kan sluge plottet uden at stå af undervejs, og man ikke bliver alt for irriteret af Cameron Diaz, så kan det være at man kan få en fin oplevelse ud af The Box, da jeg synes at selve idéen er interessant. Jeg er bare ikke vild med udførelsen. Jeg er også rimelig sikker på at jeg ikke vil bryde mig særligt godt om Southland Tales, men da du kunne lide den, så kan det jo også være at du også vil kunne lide The Box.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3393 wimmie 14 år siden

Kruse> Har du læst "Button, Button" som The Box er baseret på? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget den ligner novellen :)
Selvom jeg godt kan regne ud at det ikke kan være det vilde da novellen er 6 sider lang eller sådan noget, hehe :p

(Men du må gerne lige spoile slutningen for mig)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3394 Kruse 14 år siden

#3393: Nope, jeg har ikke læst novellen. Findes den på nettet, og i så fald har du et link? :)

Hvis jeg skal forklare slutningen, så kan jeg da godt fortælle hvad den ender med i de sidste scener, men alle forklaringerne og ting i plottet mod slutningen, der gjorde at den sluttede som den gjorde, kan jeg ikke forklare, da det simpelthen er for rodet, uforståeligt og kompleks til at kunne forklares, hvilket også er filmens største svaghed.
Gravatar

#3395 wimmie 14 år siden

Jeg ved ikke om den findes på nettet, da jeg selv har bogen med novellerne, men de er skrevet af Richard Matheson (ham der også skrev "I am Legend")
Bogen og selve novellen hedder bare "Button, button" - den er værd at anskaffe sig da der er nogle rigtig fede noveller i.

Du må gerne spoile hvad den ender med i de sidste scener :)
Gravatar

#3396 Guts 14 år siden

Matheson skriver også nogle rigtig fede historier. Kan klart anbefales.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3397 NightHawk 14 år siden

# 3394 -

Hvis jeg skal forklare slutningen, så kan jeg da godt fortælle hvad den ender med i de sidste scener, men alle forklaringerne og ting i plottet mod slutningen, der gjorde at den sluttede som den gjorde, kan jeg ikke forklare, da det simpelthen er for rodet, uforståeligt og kompleks til at kunne forklares, hvilket også er filmens største svaghed.

Det gjorde blot mig endnu mere interesseret i at se "The Box". Elsker den slags film, hvor man kan sidde og analysere/fortolke. Det var også bl.a. det, som jeg synes var så fedt ved "Southland Tales". :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#3398 Kruse 14 år siden

#3397: Men problemet i efter min mening ikke direkte at det har nogle komplekse forklaringer, men simpelthen måden den forklarer den på. Der bliver presset for meget ind i forklaringerne, og de bliver presset frem af personer og handlinger, som vi intet kender til, men åbenbart skulle være en del af plottet. Jeg fattede ikke ret meget, men det kan da være at du får mere ud af den :)

#3395:

Hmm, jeg skal da prøve at forklare det en smule. Arlington Steward, spillet af Frank Langella er åbenbart fra Mars? Tror jeg i hvert fald. Og "The Box" som er boksen med knappen som han leverer til familien, er åbenbart et eksperiment som han udfører på menneskeheden. Hvis nok mennesker som han tester ikke trykker på knappen, og altså ikke sætter individuelle ønsker over sine medmennesker, så er der noget med at han mener at menneskeheden kan reddes. Men hovedpersonerne har jo trykket på knappen og mod slutningen, efter at manden har været i skærsilden(?) og er kommet tilbage, så bliver deres søn kidnappet af Arlington Steward og hans "arbejdere". Hovedpersonerne, spillet af James Marsden og Cameron Diaz, får at vide at de får deres søn tilbage. Men han har mistet både synssansen og høresanssen, og parret kan vælge at leve videre, mens deres søn skal leve i elendighed resten af hans liv, eller Arthur Lewis(Marsden) kan dræbe hans kone Norma(Diaz) med et skud i hjertet, hvorved deres søn vil få sine sansser tilbage og på sin 18-årsfødselsdag, vil han få udbetalt en million dollars. Samtidig ser vi hurtige scener med en anden familie som har modtaget "The Box" og overvejer at trykke på knappen. Og det tidspunkt som de trykker på knappen, er det tidspunkt hvor Arthur skyder sin kone. I den allersidste scene bliver han så ført væk af politiet, hvorefter at filmen slutter.

Pyha, det var en mundfuld, og som du kan se på min indledning, så var det umuligt at fortælle de sidste scener uden at komme med en smule af forklaringen. Det er dog kun en brøkdel af forklaringen og kun det som jeg umiddelbart kunne forstå. Er der noget af det som du kan genkende fra novellen?
Gravatar

#3399 wimmie 14 år siden

Ja, ok - det var så overhovedet ikke i nærheden af forlægget, hehe...men synes du skal læse den; den tror jeg til gengæld du vil kunne lide - intet rodet i den i hvert fald

Gravatar

#3400 Kruse 14 år siden

#3399: Det vil jeg gøre, da jeg jo synes at selve konceptet er meget interessant. Det kan også være at der er mere i filmen som passer med novellen, men jeg kan simpelthen ikke forklare mere af plottet, da det hele var så rodet at jeg ikke fik meget forståelse med.

Men jeg vil da kigge efter novellen :)

Skriv ny kommentar: