Gravatar

#17341 wiseguy 13 år siden

Tyrannosaur

Dystert og barskt drama om et venskab, der spirer hvor intet tilsyneladende ellers ka’ gro. Man sidder ikke just og misunder en eneste af filmens karakterer!
En utrolig velspillet film, som man ikke lige glemmer.

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#17342 elwood 13 år siden

Æv og her gik jeg og troede det var et drama omkring en T-rex, og alle det's problemer med dens korte arme.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17343 wiseguy 13 år siden

elwood (17342) skrev:
Æv og her gik jeg og troede det var et drama omkring en T-rex, og alle det's problemer med dens korte arme.

det ka' være der kommer en 2er ;o)
Gravatar

#17344 misuma 13 år siden

misuma (17340) skrev:

Stitches
Home Movie
Hollow

(Lidt skribleri kommer senere i dag, træææt)

STITCHES

Af og til skal man bare hoppe med på ideen uanset hvor fjollet den er:

En klovn hyres til en børnefødseldag, han er mere ugidelig end god og børnene er drilske i en grad der resulterer i klovnens død. Ifølge klovnelogik kan en klovn vende tilbage fra døden hvis optrædelsen ikke gøres færdigt.
Nogle år senere mødes selvsamme børn i samme hus til endnu en føs'dag og så er der ellers hævn på programmet...

Er man til plat humor og MASSER af gore, er den klart et syn værd.

3,5/6

HOLLOW (US Netflix)

Et vennepar tager tilbage til den ene piges barndomsflække. På en nærliggende mark står et stort og massivt træ som indgyder frygt i de fleste pga. dens legende. I flere århundreder er folk blevet hængt i træet under mystiske omstændigheder.

Filmen falder i genren 'found footage'. Skuespillet holder, kemien holder og uhyggen bygges langsomt op til en lidt for forudsigelig slutning.

3,5/6

HOME MOVIE

Vi tager endnu en film i found footage-genren.

Et par flytter fra storbyen til landet med deres tvillingebørn. Der sku' ske ændringer i deres liv og særlige begivenheder som jul, påske, nytår osv. bliver nu dokumenteret.

Man aner hurtigt at børnene ikke er som de fleste, og fra hvert klip eskalerer deres ondskabsfuldheder til vold mod dyr o.lign.

Det prikker lidt til mig, at faderen er præst og moderen psykiater. Han tyr til exorcisme og hun til medicinering. På en måde virker det for kunstigt sammensat.

Skuespillet fejler intet allaround og pacingen er udmærket. Der er dog enkelte steder hvor usandsynligheder er fremtrædende hvilket jeg vil undlade, at gå ind i.

Det er klart en keeper i min onde børn-samling!

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17345 misuma 13 år siden

The Perks Of Being A Wallflower

Det er længe siden en film har ramt mig på så mange planer.

5,5/6
Gravatar

#17346 misuma 13 år siden

Mientras duermes / Sleep Tight

Hotelbestyreren er ikke glad, faktisk har han aldrig været det. Så hvorfor skal andre være det? Værst går det ud over en kvindelig lejer. Hendes creme giver pludselig udslæt, hun får sværere og sværere ved at vågne om morgenen, faktisk deler hun sengen med en fremmede hver nat.

Spansk psykologisk gys når det er bedst. Instruktøren af den originale REC, har bestemt rykket sig i den rigtige retning.

5/6
Gravatar

#17347 Sweetiebellefan 13 år siden

Darkness Falls

Den her gang er tandfeen et monster med et forbrændt ansigt som overfalder folk hvis de træder ind i mørket.

Ikke så dårlig.

7/10

The Nightmare Before Christmas

Jack Skellington flytter rundt på jul og Halloween i denne animerede film.

Den bedste tegnefilm fra 1990erne.

10/10

Diary of the Dead

Et virus udbrud får nogen unge filmproducenter til at flygte, og de strander på et øde pg mørkt hospital hvor de døde patienter overdækket med blod vågner op igen.

Spændene, men forglemmelig.

6/10

The Artist

En masse velfortjente stjerner til denne moderne stumfilm i sort og hvid.

Hunden stjæler hver en scene her.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17348 HonoDelLoce 13 år siden

8 Mile

Det var s'gu lidt af en skuffelse.

Make no mistake, det var ikke første gang, at jeg så den. Det var dog første gang siden jeg stoppede med at være det der teenager, og skønt filmen ikke som sådan nødvendigvis kun henvender sig til et yngre publikum, så virkede den for mig personligt bare ikke længere lige så godt, som jeg huskede den.

Hele den kliché-fyldte standard-Rocky-historie om en lower-class fyr, der drømmer om større ting og samtidigt har et uvurderligt talent, der kan bringe ham tættere på disse drømme, når først han finder ud af at arbejde hårdt for at nå dem, bringer intet nyt - og givet, den gjorde den heller ikke for 10-11 år siden.

Dengang var jeg nok mere forblændet af de musikalske indslag i filmen, som i dag dog påvirker mig knap så meget. Jovidst, det er stadig et godt klimaks, som filmen leverer, men vejen dertil er bare langt mere uskøn end jeg husker den, og skønt jeg altid har haft en thing for Brittany Murphy (may she rest in peace), så virkede selv hun næsten for klichéagtig og, ærlig talt, fuldstændig uinteressant ved dette mit første voksne gensyn med filmen.

Det, jeg egentlig savnede mest, var den emotionelle slagkraft, som jeg huskede fra filmen, men ærlig talt, så ramte den bare ved siden af. Jo jo, Kim Basinger gør det som sådan fint nok i rollen som den lettere alkoholiserede, naivt drømmende white-trash-single-mom, men de ca. 20 sekunder i filmen, hvor hun egentlig får lov at vise sit talent er bare ikke nok til at redde filmen fra at ende med at føles som som en alt for lang undskyldning for at vise, at hvide mænd kan også rappe, man skal være glad for de venner, man har, og det der med hurtige løsninger, det er sjældent den rigtige vej at gå.

Mens der måske ikke findes voldsomt mange gode film, der omhandler det første, så findes der dog et utal af film, der omhandler de to sidste punkter - og gør det bedre end 8 Mile.

Den ender på en 5/10 for mit vedkommende. Musikken er stadig bragende god, Eminem gør det bedre end så mange andre rappere/musikere i det hele taget, der har forsøgt sig foran kameraet, og filmen er ikke decideret dårlig - der er bare heller ikke noget voldsomt godt ved den.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17349 Sweetiebellefan 13 år siden

Hide and Seek

Dakota Fanning har rollen som en pige der har en usynlig ven, og han er farlig.

Klassisk spændingsfilm.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17350 wiseguy 13 år siden

De første 4 afsnit af "House of Cards" på Netflix - jeg er allerede solgt!
5/6 so far...

Skriv ny kommentar: