Stop motion tegnefilm om en pige der bl.a. møder sin Other Mother der er halv edderkop i stor størrelse og halv kvinde, og de tre spøgelsesbørn som ikke slap væk fra hende under en time/space displacement.
En af de bedste film fra 2009.
10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Jeg var lige på ferie i Egypten, og der blev vist flere nye film på flyveturene.
The Odd Life of Timothy Green
Sikke en tudesentimental og jammerlig dårlig klichéfyldt film med verdens mest irriterende præstation fra Jennifer Garner og et plot så tåbeligt og forudsigeligt, at jeg decideret håbede, mit fly måtte styrte ned. (Det sidste var selvfølgelig bare lidt sarkasme.) 1/6.
Here Comes the Boom
En Kevin James-komedie, som jeg nok hurtigt glemmer igen (har allerede glemt en stor del af den). Den tager en ret kendt formular, men laver også en lidt mærkelig kombination af plotelementer. Kevin James som en biologilærer, der går ind i en meget voldelig kampsport for at redde skolens økonomi og dermed musikholdet... ja, det er så åndssvagt og usandsynligt som det lyder. Men jeg kom faktisk til at synes ret godt om karaktererne, og i enkelte scener var humoren også god (men for det meste ret meh). På grund af disse få lyspunkter er det ikke den absolut værste film at spilde sin tid på, når man er ude at flyve, men næppe heller en film jeg selv havde sat på. 2/6.
Life of Pi
Denne film er vanskeligt at give karakter, fordi jeg tilfældigvis har læst bogen og derfor er rimelig "biased". Filmen føltes som et overfladisk og forsimplet summary snarere end en egentlig fortolkning af bogen i sin egen ret. Når man filmatiserer en bog, så må man gerne vise mere selvstændighed og integritet end det, Ang Lee har gjort her. Historien er helt genkendelig, men har på de fleste områder helt mistet sin kant. Jeg savnede bogens humor og eftertænksomhed. Det visuelle aspekt, Lee angiveligt har gjort meget ud af, gik lidt tabt, da jeg så det på en lille skærm i upraktisk belysning, så det kan jeg dårligt give den point for. Men derudover er det okay håndværk, og historien gør da stadigvæk filmen værd at se. Et usikkert 4/6. (Bogen vil jeg give 5/6)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Dogtooth, 8/10 Le Quattro Volte, 8/10 I Am Love, 8/10 The Manchurian Candidate, 8/10 Manhattan, 7/10 Incendies, 9/10, toplisten Das Boot, 10/10, toplisten
Dogtooth, Grækenland 2009
En bizar historie om en mand og kone, der holder deres tre børn uvidende om omverden. Men da manden skaffer en kvinde til den ældste søns seksuelle nysgerrighed, begynder der så småt at komme revner i mandens forsøg på at holde dem fuldstændig uvidende om verden.
Den er foruroligende, spændende og unik!
8/10
----
Le Qauttro Volte, Italien 2010
En film uden handling, ord og med minimal skuespil. Det er et herligt skue at se, hvordan livet udfolder sig i den stillestående lille, italienske landsby.
8/10
----
I Am Love, Italien 2009
Generationskløften er til stærkt til stede i en I Am Love - en film om en italiensk families forretninger. Tilda Swinton viser stor styrke!
8/10
----
The Manchurian Candidate, USA 1962
Spændende thriller om en hjernevasket Korea-krigsveteran.
8/10
----
Manhattan, USA 1979
Woody Allen er lettere neurotisk, og filmen bliver lidt for navlepillende, men ellers er det en rigtig god film.
7/10
----
Incendies, Canada 2010
To canadiskfødte børn mister deres mor, og hun efterlader dem to breve, der siger, at de skal finde hhv. deres far og deres bror, som de ikke vidste eksisterede. Herefter udfolder sig en historie om Libanon, om en kvindes rolle og ikke mindst en rejse for de to børn. Det er en helt og aldeles eminent film, der er næsten perfekt lavet. Og slutningen gav mig kuldegysninger, og det er ikke sket i lang tid...derfor kommer den også på toplisten!
9/10, på top250
----
Das Boot, Tyskland 1981
Hvordan pokker har jeg dog kunne undgå denne film i så lang tid? Jeg så Director's Cut-udgaven, og ved selvsagt ikke om de andre er bedre eller dårligere. Nuvel, denne udgave er filmisk perfektion, og sjældent har man bidt tænderne så meget sammen som i de intense scener under vandet.
Spartacus Sæson 1 Blood and Sand og Sæson 3 Vengance
Rigtig fed drengerøvs serie, med masser af blod, sex scener og ingen hæmninger overhovedet.
Fede kampscener, musikken minder mig om mange forskellige film lige fra Kingdom of heaven, Gladiator, 300 og det ikke en skidt ting.
Personerne i serien er folk man enten elsker, hader, og det sker squ meget ofte at man elsker dem og i sidste ende begynder at hade dem, eller omvendt. Eller bare ikke ved hvor man skal sætte dem, da de er personer man har ondt af men de fortjener det ikke.
Skuespillet er fra godt til fantastisk, Lucy Lawless, Andy Whitfield den første spartacus og John Hannah var fantastiske i første sæson, og Andys erstatning Liam klarer sig fremragende eftersom han skulle afløse en fantastisk skuespiller, pga han havde desværre fået kræft og var gået bort, hader sådan noget øv.
Venter spændt på fjerde sæson, og for jeg der undrer jeg over jeg ikke så anden sæson det var fordi det var en Prequel der forgik før Spartacus tid og havde ikke min interesse. 9/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Olsen Banden ser rødt..........................7/10 Olsen Banden deruda...........................7/10 Olsen Banden går i krig........................6/10 Olsen Banden overgir sig aldrig..............5/10 Olsen Bandens flugt over plankeværket...6/10 Olsen Banden over alle bjerge................5/10 Olsen Bandens sidste stik.......................3/10 The Damned united...............................7/10 Ben-Hur (1959)
Film jeg ikke har set før nu:
Fringe sæson 1......................................8/10 The Artist..............................................6/10 Act of valor............................................4-5/10 De 10 bud..............................................4/10 My week with Marilyn..............................7/10 State of play (2009)................................6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#17331 Neranders 13 år siden
Dejligt! :D
"That's rough, buddy."
#17332 Ericmase 13 år siden
7710/6 stjerner? Den må du da være enormt glad for!
#17333 Sweetiebellefan 13 år siden
Stop motion tegnefilm om en pige der bl.a. møder sin Other Mother der er halv edderkop i stor størrelse og halv kvinde, og de tre spøgelsesbørn som ikke slap væk fra hende under en time/space displacement.
En af de bedste film fra 2009.
10/10
#17334 Riqon 13 år siden
The Odd Life of Timothy Green
Sikke en tudesentimental og jammerlig dårlig klichéfyldt film med verdens mest irriterende præstation fra Jennifer Garner og et plot så tåbeligt og forudsigeligt, at jeg decideret håbede, mit fly måtte styrte ned. (Det sidste var selvfølgelig bare lidt sarkasme.) 1/6.
Here Comes the Boom
En Kevin James-komedie, som jeg nok hurtigt glemmer igen (har allerede glemt en stor del af den). Den tager en ret kendt formular, men laver også en lidt mærkelig kombination af plotelementer. Kevin James som en biologilærer, der går ind i en meget voldelig kampsport for at redde skolens økonomi og dermed musikholdet... ja, det er så åndssvagt og usandsynligt som det lyder. Men jeg kom faktisk til at synes ret godt om karaktererne, og i enkelte scener var humoren også god (men for det meste ret meh). På grund af disse få lyspunkter er det ikke den absolut værste film at spilde sin tid på, når man er ude at flyve, men næppe heller en film jeg selv havde sat på. 2/6.
Life of Pi
Denne film er vanskeligt at give karakter, fordi jeg tilfældigvis har læst bogen og derfor er rimelig "biased". Filmen føltes som et overfladisk og forsimplet summary snarere end en egentlig fortolkning af bogen i sin egen ret. Når man filmatiserer en bog, så må man gerne vise mere selvstændighed og integritet end det, Ang Lee har gjort her. Historien er helt genkendelig, men har på de fleste områder helt mistet sin kant. Jeg savnede bogens humor og eftertænksomhed. Det visuelle aspekt, Lee angiveligt har gjort meget ud af, gik lidt tabt, da jeg så det på en lille skærm i upraktisk belysning, så det kan jeg dårligt give den point for. Men derudover er det okay håndværk, og historien gør da stadigvæk filmen værd at se. Et usikkert 4/6. (Bogen vil jeg give 5/6)
#17335 Skeloboy 13 år siden
Dogtooth, 8/10
Le Quattro Volte, 8/10
I Am Love, 8/10
The Manchurian Candidate, 8/10
Manhattan, 7/10
Incendies, 9/10, toplisten
Das Boot, 10/10, toplisten
Dogtooth, Grækenland 2009
En bizar historie om en mand og kone, der holder deres tre børn uvidende om omverden. Men da manden skaffer en kvinde til den ældste søns seksuelle nysgerrighed, begynder der så småt at komme revner i mandens forsøg på at holde dem fuldstændig uvidende om verden.
Den er foruroligende, spændende og unik!
8/10
----
Le Qauttro Volte, Italien 2010
En film uden handling, ord og med minimal skuespil. Det er et herligt skue at se, hvordan livet udfolder sig i den stillestående lille, italienske landsby.
8/10
----
I Am Love, Italien 2009
Generationskløften er til stærkt til stede i en I Am Love - en film om en italiensk families forretninger. Tilda Swinton viser stor styrke!
8/10
----
The Manchurian Candidate, USA 1962
Spændende thriller om en hjernevasket Korea-krigsveteran.
8/10
----
Manhattan, USA 1979
Woody Allen er lettere neurotisk, og filmen bliver lidt for navlepillende, men ellers er det en rigtig god film.
7/10
----
Incendies, Canada 2010
To canadiskfødte børn mister deres mor, og hun efterlader dem to breve, der siger, at de skal finde hhv. deres far og deres bror, som de ikke vidste eksisterede. Herefter udfolder sig en historie om Libanon, om en kvindes rolle og ikke mindst en rejse for de to børn. Det er en helt og aldeles eminent film, der er næsten perfekt lavet. Og slutningen gav mig kuldegysninger, og det er ikke sket i lang tid...derfor kommer den også på toplisten!
9/10, på top250
----
Das Boot, Tyskland 1981
Hvordan pokker har jeg dog kunne undgå denne film i så lang tid? Jeg så Director's Cut-udgaven, og ved selvsagt ikke om de andre er bedre eller dårligere. Nuvel, denne udgave er filmisk perfektion, og sjældent har man bidt tænderne så meget sammen som i de intense scener under vandet.
10/10, i toppen af toplisten!
----
#17336 Pécuchet 13 år siden
Med hensyn til Das Boot er mini-serien på ~5 timer klart at foretrække.
#17337 jessup 13 år siden
#17338 Batsy 13 år siden
Rigtig fed drengerøvs serie, med masser af blod, sex scener og ingen hæmninger overhovedet.
Fede kampscener, musikken minder mig om mange forskellige film lige fra Kingdom of heaven, Gladiator, 300 og det ikke en skidt ting.
Personerne i serien er folk man enten elsker, hader, og det sker squ meget ofte at man elsker dem og i sidste ende begynder at hade dem, eller omvendt. Eller bare ikke ved hvor man skal sætte dem, da de er personer man har ondt af men de fortjener det ikke.
Skuespillet er fra godt til fantastisk, Lucy Lawless, Andy Whitfield den første spartacus og John Hannah var fantastiske i første sæson, og Andys erstatning Liam klarer sig fremragende eftersom han skulle afløse en fantastisk skuespiller, pga han havde desværre fået kræft og var gået bort, hader sådan noget øv.
Venter spændt på fjerde sæson, og for jeg der undrer jeg over jeg ikke så anden sæson det var fordi det var en Prequel der forgik før Spartacus tid og havde ikke min interesse.
9/10
#17339 MOVIE1000 13 år siden
Olsen Banden deruda...........................7/10
Olsen Banden går i krig........................6/10
Olsen Banden overgir sig aldrig..............5/10
Olsen Bandens flugt over plankeværket...6/10
Olsen Banden over alle bjerge................5/10
Olsen Bandens sidste stik.......................3/10
The Damned united...............................7/10
Ben-Hur (1959)
Film jeg ikke har set før nu:
Fringe sæson 1......................................8/10
The Artist..............................................6/10
Act of valor............................................4-5/10
De 10 bud..............................................4/10
My week with Marilyn..............................7/10
State of play (2009)................................6/10
#17340 misuma 13 år siden
Home Movie
Hollow
(Lidt skribleri kommer senere i dag, træææt)