Jeg nyder også virkelig Walk the Line pga. de herlige præstationer og den gode kærlighedshistorie. Den er måske lidt forudsigelig (jaja, det er der meget der er) og sætter måske ikke dybe spor (i mig) men jeg morer mig hver gang jeg ser den og finder den fornøjelig mens den kører. Så afgjort blandt de bedste biografifilm. 5/6 herfra. Og Mangold er også en gut jeg holder af. Min favorit er dog 3:10 to Yuma.
Nu vi er i denne boldgade, regner jeg med at se Amadeus i aften for første gang :D
GLÆD DIG! :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg sidder nogle gange og stener Dinner for Five på youtube. De er selv lagt ud af produceren Jon Favreau. Som det ligger i ordet minder det lidt om de utallige madprogrammer der er lavet omkring kendte - her spiser de dog på retuarant. Mange kendte kigger forbi og snakker anekdoter og independant film i en hyggelig og uhøjtidlig stemning. John Sayles, Burt reynolds, Will ferrell, James Caan, louis CK og mange andre. Selvom der snakkes om mange ting hjælper det nok at man interessere sig lidt for amerikanske film anno 8-10 år siden.
Hehe. Ja, man vidste jo godt (fra virkelighedens verden), at de to ville få hinanden. Her havde det nok været (om muligt) endnu frækkere at lave en "Mark Zuckerberg". ;-)
Men "rejsen" frem til dette er det der gør 'Walk the Line' så god.
Ispep (17420) skrev:
jeg morer mig hver gang jeg ser den og finder den fornøjelig mens den kører.
Jeg forstår tanken i det, du skriver. ... Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at for de uindviede kunne udtryk som "morer mig" og "fornøjelig" godt lyde som om der er tale om en letbenet film, en romantisk komedie. ;-)
Her havde det nok været (om muligt) endnu frækkere at lave en "Mark Zuckerberg". ;-)
Måske :D Jeg kan jo godt lide en film der går sin egen vej og tager sig de friheder, en instruktør mener er nødvendige for sin historie.
BN (17424) skrev:
Ja bestemt.
BN (17424) skrev:
Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at for de uindviede kunne udtryk som "morer mig" og "fornøjelig" godt lyde som om der er tale om en letbenet film, en romantisk komedie. ;-)
Den er ikke "letbenet" som at der slet ikke dybde eller kvalitet findes i filmen. Ellers gav jeg den ikke 5/6. Men den er over i den mere lette ende, hvor der måske ikke tages de store chancer, og hvor Mangold instruerer med sikker hånd. Så absolut underholdende, men sætter som sagt ikke dybe spor, til at jeg kan kalde det et mesterværk eller lign. Men i og med den stadig står mig nær, så kan jeg retfærdiggør en høj karakter. Så det er selvfølgelig en blanding af kvalitet og den subjektive oplevelse. Af biografi film, så rangerer jeg rent kvalitetsmæssig et par andre højere, og det kan være film som The Social Network eller Raging Bull. Men disse er lidt over i anden boldgade.
Jeg vil give Ispep lidt ret, for selv om filmen er ret fantastisk, så arbejder den dog indenfor en velkendt ramme og kendte virkemidler. At den så næsten bruger disse optimalt og får max ud af sit lidt typiske Hollywood oplæg, er jo kun fantastisk. Når den skabelon fungerer godt, så er den jo vitterligt rigtig god til at ramme de rette tangenter hos publikum med, altså Hollywood skabelonen. Jeg ville rate den 5/6 også, men det er store 5 som i 9/10:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Ja, nemlig. Den fungerer godt indenfor rammerne, men forlader dem måske aldrig, så man får denne wow-oplevelse. Man ved lidt hvor man har Mangold. Men Mangold er bestemt blandt de bedste mainstream folk derude, som er (med få undtagelser) garant for god kvalitet. Derfor er jeg spændt på at se, hvad han gør ved The Wolverine. Jeg er fortrøstningsfuld.
Ja, nemlig. Den fungerer godt indenfor rammerne, men forlader dem måske aldrig, så man får denne wow-oplevelse.
For mig er den en wow-oplevelse alene på grund af skuespillet og sin stramt fortalte historie, samt fordi den simpelthen bare rammer plet rent menneskeligt, hvilket for mig gør den til stor (fortælle)kunst.
En film der ved første øjekast kan snyde. Ja ja, måske er selve historien ikke just mættende, MEN se den fordi billedet er så pokkers energisk, cinematografien har været i yderst kompetente hænder, se den fordi Michael Shannon får meget ud af en kalorielet karakter. Han stjæler filmen igennem sin dialog og fysiske udfoldelse.
#17421 MOVIE1000 12 år siden
GLÆD DIG! :D
#17422 Sweetiebellefan 12 år siden
En specialstyrke med kameraer er fanget i et mørkt hus med monstre.
Vellykket fortsættelse.
9/10
Scary Movie 2
Et par unge folk prøver at komme ud af et hjemsøgt hus, og undervejs er der hilsen til bl.a. Poltergeist.
Selvom det er en gammeldags gyserkomedie er det her værd at leje.
6/10
#17423 jessup 12 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0291604/
#17424 BN 12 år siden
Hehe. Ja, man vidste jo godt (fra virkelighedens verden), at de to ville få hinanden. Her havde det nok været (om muligt) endnu frækkere at lave en "Mark Zuckerberg". ;-)
Jeg forstår tanken i det, du skriver. ... Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at for de uindviede kunne udtryk som "morer mig" og "fornøjelig" godt lyde som om der er tale om en letbenet film, en romantisk komedie. ;-)
#17425 Ispep 12 år siden
Måske :D Jeg kan jo godt lide en film der går sin egen vej og tager sig de friheder, en instruktør mener er nødvendige for sin historie.
Ja bestemt.
Den er ikke "letbenet" som at der slet ikke dybde eller kvalitet findes i filmen. Ellers gav jeg den ikke 5/6. Men den er over i den mere lette ende, hvor der måske ikke tages de store chancer, og hvor Mangold instruerer med sikker hånd. Så absolut underholdende, men sætter som sagt ikke dybe spor, til at jeg kan kalde det et mesterværk eller lign. Men i og med den stadig står mig nær, så kan jeg retfærdiggør en høj karakter. Så det er selvfølgelig en blanding af kvalitet og den subjektive oplevelse. Af biografi film, så rangerer jeg rent kvalitetsmæssig et par andre højere, og det kan være film som The Social Network eller Raging Bull. Men disse er lidt over i anden boldgade.
#17426 Hr. Nielsen 12 år siden
#17427 Ispep 12 år siden
Ja, nemlig. Den fungerer godt indenfor rammerne, men forlader dem måske aldrig, så man får denne wow-oplevelse. Man ved lidt hvor man har Mangold. Men Mangold er bestemt blandt de bedste mainstream folk derude, som er (med få undtagelser) garant for god kvalitet. Derfor er jeg spændt på at se, hvad han gør ved The Wolverine. Jeg er fortrøstningsfuld.
#17428 Sweetiebellefan 12 år siden
Madeline og hendes venner kæmper for at bevare deres børnehjem.
Hattie som Madeline fortjente en Oscar.
8/10
#17429 BN 12 år siden
For mig er den en wow-oplevelse alene på grund af skuespillet og sin stramt fortalte historie, samt fordi den simpelthen bare rammer plet rent menneskeligt, hvilket for mig gør den til stor (fortælle)kunst.
#17430 misuma 12 år siden
En film der ved første øjekast kan snyde. Ja ja, måske er selve historien ikke just mættende, MEN se den fordi billedet er så pokkers energisk, cinematografien har været i yderst kompetente hænder, se den fordi Michael Shannon får meget ud af en kalorielet karakter. Han stjæler filmen igennem sin dialog og fysiske udfoldelse.
4/6