Gravatar

#17481 jessup 12 år siden

American Horror Story 2 sæson
Bedre end den første sæson og Lange er endu bedre. Et vivar af handlingstråde og referencer hvor alting ikke altid bliver samlet op. I denne omgang er der mørkere og der er bid i de samfundsmæssige relevante emner der liver taget op? Afsnittene instrueret af Alfonso Gomez-Rejon står ud som noget særligt. Det er serie som jeg uden tvivl kommer til at følge videre.
This is just until June
Gravatar

#17482 Muldgraver 12 år siden

Lord Beef Jerky (17463) skrev:
#62 selv en halvdårlig coenfilm er bedre end en middelmådig bigelowfilm.

Hahah, enig.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#17483 Muldgraver 12 år siden

Jeg så Les quatre cents coups den anden dag, og blev forundret over afslutningen.
Hvorfor vælger Truffaut at zoome ind på drengens ansigt til sidst og fryse billedet? Jeg kunne ellers godt lide filmen og dens nøgterne skildring af et miljø og menneskene i det, og det besindige fokus, der gennem en fin dialog lægger til Doinels lange afvej, der på ingen måde er sensationel, men rimeligt påpeger miljøets indflydelse på et menneskes evne til at træffe valg. Jeg synes også afslutningsflugten mod stranden var fin, og fornemmelsen af instinktiv flugt og restløshed, da han når vandkanten. Men hvorfor zoome til sidst? Jeg fandt det unødigt "dramatisk" indtil det fjollede, og ude af trit med resten af filmens langsomme lavine.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#17484 Sweetiebellefan 12 år siden

Burn After Reading

Folk med farlige hemmeligheder mødes med hinanden i denne Coen komedie ogt spændingsfilm.

Traileren afslørede det hele, men det var dog alt værd.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17485 Riqon 12 år siden

Kruse (17434) skrev:
"The Hurt Locker" er en fremragende film, og var den bedste blandt de nominerede til Bedste Film det år, så det var helt fortjent at den vandt :)

Men det var godt nok et svagt felt af nominerede.

Det er vel ikke mere fortjent, bare fordi man har frasorteret de bedre alternativer?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17486 MOVIE1000 12 år siden

The karate kid 2010 BD.............4/10
They live.................................5-6/10
Sidste nat på station 13 1976.....7/10
The Town BD...........................7/10
Changeling BD.........................7-8/10
Devil.......................................5/10
Battleship................................4-5/10
Underworld..............................5-6/10
Underworld: Evolution...............4-5/10
Underworld: Rise of the Lycans...5-6/10
Mystic River..............................7/10

Film jeg ikke har set før nu:

Underworld: Awakening..............3/10
The Sting..................................7-8/10
North by Northwest....................7-8/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17487 Kruse 12 år siden

Riqon (17485) skrev:
Det er vel ikke mere fortjent, bare fordi man har frasorteret de bedre alternativer?

Men nu er det jo kun de nominerede der kunne vinde, så det er vel nyttesløst at snakke om hvilke ikke-nominerede film, der fortjente at vinde noget de ikke var nomineret til? Der kan man istedet snakke om hvilke film der fortjente at være nomineret. Spørgsmålet var trods alt ikke hvilken film der var årets bedste.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17488 Sweetiebellefan 12 år siden

[REC]³ Génesis

Science Fiction mødes med riddere under et bryllup hvor bl.a. en brud med motorsav, og hendes mand med sværd og skjold slås mod sine ugenkendelige gæster der har smittet hinanden rabies.

En must see film.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17489 jessup 12 år siden

Sweetiebellefan (17488) skrev:
[REC]³ Génesis

Science Fiction mødes med riddere under et bryllup hvor bl.a. en brud med motorsav, og hendes mand med sværd og skjold slås mod sine ugenkendelige gæster der har smittet hinanden rabies.

En must see film.

10/10

Jeg er solgt.
This is just until June
Gravatar

#17490 Hr. Nielsen 12 år siden

Så er der atter set/genset lidt:

Jagten (2012) - 8/10
Instruktør Vinterberg's slående om en pædagogmedhjælper der beskyldes for overgreb, er stærkt manipulerende og slår på alle de tangenter, som vi ved vil ramme os som publikum. Den gør det dog så godt og kraftigt, at det næsten føles modigt og udfordrende og effekten udebliver da heller ikke. I løbet af filmen når man samtlige følelser af vrede, afmagt, irritation og frustration igennem og ofte mere end en gang. Men udover at være et vellavet drama, om de beskyldninger som aldrig helt går væk og folks reaktioner, så er den ligeledes en historie, om hvordan vi lever i et samfund, hvor rollen som mand og den naturlighed der ligger deri, den kan føles sværere og sværere at definere. På den måde kører Vinterbergs historie på mere en et plan og deri ligger den virkelige genistreg.

The Adventures of Tintin (2011) - 8/10
Hvis ikke Spielbergs filmatisering af Hergés Tintin er voldsomt mindeværdig, så er den i hvert fald voldsomt underholdende mens den kører. Der er altid en fare i at kaste sig over materiale, som i den grad har opnået kultstatus og har været kørt igennem den kulturelle mediemaskine i så mange år og med deraf følgende mange meninger. Så sker der for meget, så for lidt, så blander den ting sammen, så springer den det go det over osv. Personligt synes jeg at Spielbergs rammer universet ret godt, set med 2011 briller på. Det er vellavet, tempofyldt, morsomt og med bragende sjove actionsekvenser. Om man er til den tegnefilmsagtige motion capture, er en smagssag, men den passer bare bedre til Tintin tør jeg godt påstår.

Le cercle rouge (1970) 9/10
Franske Melvilles fremragende gangster- og krimifilm, er har måske nok hentet sin inspiration i tidligere tiders amerikanske af slagsen, men lever samtidig helt op til de bedste i genren. Velspillet og spændende.

The Bridge on the River Kwai (1957) - 10/10
David Lean har iscenesat sit grandiose krigsdrama, om stoiske viljer og vanvittig stolthed med smuk britisk elegance og tilsat det imponerende storslået billeder og en historie der fortælles så brillant, at det kun kan kaldes mesterligt. Det er fængende i samtlige minutter, spændende og alvorsfuldt og så alligevel ikke uden en flig af sarkasme, der opstår igennem et nuanceret og interessant persongalleri.

Tenkû no shiro Rapyuta (1986) - 7/10
I virkeligheden fortjener instruktør Miyazakis fornøjelige og begavede anime, en højere bedømmelse end 7. Det er som så ofte før i instruktørens film, både originalt og opfindsomt som sjældent set og man føler sig det meste af tiden forrygende godt underholdt. Filmens lange klimaks, er også ofte medrivende og spændende, men det bliver man også alt alt for langt. Det er en tour de force i visuelt opfindsomhed, så jeg til sidst følte mig proppet og overfyldt. Dette skal man dog vælge at se som en anbefaling.

Intouchables (2011) - 8/10
Det ville være let at kritisere dette komiske drama som værende for letbenet, overfladisk, letkøbt, patosfyldt og spille rigeligt på det åbenlyse, for at vinde vores sympati. Disse ting er muligvis også rigtige, men jeg synes det i filmen fungerer så smukt, at det i stedet bliver en voldsomt morsom og dybt livsbekræftende film om fordomme og hjertevarme hvor man mindst venter det. Det er ikke meget dramatik der er at finde i historien, men kan man leve med det, så er det en enkelt smuk hyldest til det gode ting, der indimellem også finder sted mellem os mennesker.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: