Gravatar

#17541 Sweetiebellefan 12 år siden

Resident Evil: Retribution

Så er der endnu en omgang kamp mod soldater og monstre i denne del af serien.

Ser frem til fortsættelsen næste år.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17542 BN 12 år siden

Ispep (17540) skrev:

Hvad synes du om den helt præcis?

Det samme som dig: At den er fantastisk. Stemning, billedsprog og musik går altsammen op i en højere enhed. Mange af dens billeder af nærmest indbegrebet af æstetisk smuk filmkunst - f.eks. scenen hvor de henter suppe og den lange slutsekvens, men også når den ene eller den anden af hovedpersonerne går nedad en lang korridor med masser af røde tæppeforhæng og billedet pludselig fryser. Og så har jeg sjældent hørt en så smuk, melankolsk og længselsfuld musik som den Shigeru Umebayashi har leveret til filmen.

Kort sagt: 10/10

Som jeg tidligere har skrevet i min topliste-tråd, vil 'In the Mood for Love' komme med på min reviderede top 200.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17543 misuma 12 år siden

Følgende er set via Netflix (USA)

The Factory

Stemning, pacing og visuelt - Tre godter som sendte tankerne mod Seven. Gråt, koldt og deprimerende og en seriemorder med en forstyrret dagsorden, og med et afsluttende twist som de fleste filmfans lugter på lang afstand.

MEN, jeg var fanget fra start til slut og jeg sad med grimme ansigtsudtryk i de intense scener.

5/6

The Frankenstein Theory

Mine forventninger gav karakteren lidt ridser. Jeg håbede på en foundfootage-gyser, men endte med en nogenlunde spændingsfilm. Dialog og karaktere træk opad og slutningen nedad.

3/6

Deadfall

God historie og udmærket skuespil all around.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17544 Ispep 12 år siden

Ahh okay. Jeg havde så overset at du overhovedet fik omtalt denne film på noget tidspunkt. Men ja. Den fortjener en plads på sådan en liste. Og din "reviderede" liste ser jeg da frem til hehe.
Gravatar

#17545 jessup 12 år siden

Let me in

En ok genindspilning men den "mangler" i forhold til originalen. Bla. synes Humoren helt væk ellers er det fordi jeg ved hvad der kommer.
This is just until June
Gravatar

#17546 Skeloboy 12 år siden

The Avengers
Disclaimer: jeg har ikke set Thor, The Incredible Hulk eller Captain America: The First Avenger. Jeg har dog set Iron Man og Iron Man 2, som jeg giver 5/10.

Med tanke på de 7 film, der er planlagt indenfor kort tid, og den hånd film, der er lavet siden 2008, kan man måske tale om overkill? Men jeg kan faktisk godt se hele ideen med Marvel Cinematic Universe. Dog er det ikke en hemmelighed, at jeg regner de fleste film i genren for middelmådige - når de er bedst.

The Avengers er endnu en superhelte film i rækken - men den er lidt bedre end de fleste. Det skyldes ikke mindst en ret godt persongalleri, og fra tidligere serier har Joss Whedon netop bevist sine evner til at skabe farverige personer - og et godt cast.

Historien er lidt meh, men det er vel forventeligt? Tilgengæld er udførslen ikke så håbløs som i så mange andre actionfilm. Der er ingen cheesy, over-the-top scener, dialogen er god, og selve actionen er også fint udført. Udseendet er heller ikke så computer-agtigt, som jeg havde frygtet.

Det er fin action, og Robert Downey Jr. og Mark Ruffalo gør sit til, at det er en seværdig film.

7/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17547 Skeloboy 12 år siden

After The Rehearsal

En fin lille film. En rigtig snakkefilm – faktisk er et kun snak, der driver filmen frem. Den ældre teaterinstruktør snakker med sin niece – om hendes mor, om hans forelskelse i hende. Ikke de store dikkedarer, men i hænderne på Bergman er det et fint lille drama.

7/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17548 Driver 12 år siden

Hvad er det med jer og ham Joss Whedon? Jeg læser sågar, at folk ser Buffy og Angel. Skyldes dette udelukkende en fascination for Whedon, for jeg så intet spændende i hverken Buffy eller Angel, da de blev sendt på TV. Men muligt, man er gået glip af noget - Især nu, hvor vampyrfortællinger er det nye sort. Bedre end Twillight kan det da kun være i det mindste.

Jeg har samtidig sjældent set en mere overhyped film end The Avengers. Bevares da jeg så den første gang i biografen var den da charmerende nok - bulder og brag og en kliché fyldt historie, men efter to gensyn med den, er den bare blevet mere og mere ligegyldig. Jeg faldt sågar i søvn til den sidst, jeg så den. Den er bare intetsigende når man først har set den en gang og dens sindssyge hype har også gjort, at jeg sidder og leder efter, hvad pokker, der gør, at den skal have 8.3 på IMDB.

Det bedste Whedon har begået er sit samarbejde omkring manuskriptet til Toy Story og to afsnit af The Office US, hvilket han så også har gjort godt. Titan A.E. er også en fin lille animationsfilm. Men The Avengers er altså intet andet end popkornsfilm ala. Transformers 4 - bare med et bedre cast.

Det er da en bedrift i sig selv at kunne kæde et så stort persongalleri sammen, men der ophører rosen så også. Whedon skal i øvrigt ikke have kredit for farverigheden af persongalleriet. Historien om Aliens, der vil invadere Jorden er også malket til ukendelighed tidligere og Cobie Smulders er tåkrummende dårlig i sin ligegyldige rolle, lige så vel som Renner og Johansson også virker totalt ligegyldige og spild af budget.

8.3 på IMDB er uhørt højt for en popkornsfilm. Jeg har i hvert fald set bedre og mere dybdegående Marvel-film end The Avengers. For jeg finder egentlig figurerne spændende nok i deres stand-alone film. Men med The Avengers forsøger man at bide overfor meget og mister derfor, hvad der gør Marvels stand-alone film så gode.

The Avengers 4/10

Iron-Man 8/10
Thor 7/10
Captain America 8/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17549 Driver 12 år siden

Apropos

“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17550 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

#17546 -

Historien er ikke filmens største force, det er de fleste nok enige om, selvom de kan lide filmen, men som du selv er inde på, er det jo hvad man kan forvente. De store personer i filmen, har jo fået en hel film, hvor de er blevet præsenteret og "The Avengers" er det famøse punkt i historien, hvor alle mødes, bekæmper en fælles fjende og bliver rystet sammen som et hold.

Den næste Avengers-film vil enten være mere af det samme, hvor man bygger figurerne op i deres egne film og benytter Avengers-serien til det kæmpestore actionbrag, men det kan også sagtens blive en film, hvor man graver dybere i gruppe-dynamikken og hvad der sker, når man har så mange store egoer, der skal arbejde sammen.

#17548 -

Jeg ved ikke om jeg er en del af "jer", da "jer" åbenbart er en skrækkelig gruppe af mennesker, som kan lide et eller andet, ud at dømme fra tonen i dit indlæg. ;)

For mit vedkommende er der et par ting ved Whedon, der gør ham god i min bog: Han er virkelig god til interaktion mellem figurerne i sine historier, hans figurer har dybde og han er en stor fan af de samme ting, som jeg er vokset op med, altså, han er en kæmpestor nørd. Det gør, at han ved hvad han har med at gøre, han har en kærlighed til materialet og evnerne til at behandle det med respekt. Givet, Avengers giver ham ikke supermeget at arbejde med mht. dybden på figurerne, da han er havnet midt i en filmserie, hvor den del allerede er behandlet, men netop samspillet mellem figurerne, er helt sikkert hans fortjeneste.

Hvad der gør at Avengers har en høj score? Simpelt: det er en filmatisering af en tegneserie, der har været succesfuld i 50 år OG det er en filmatisering, der er meget tro mod originalmaterialet. Jep, der er klichéer, ja, det er der i tegneserier, langtfra alle tegneserier er dyb litteratur, især ikke superheltetegneserier, det er netop bulder og brag, samt forholdsvis simple historier, indtil "the modern age" (eller hvad man vil kalde den) i slutningen af 80'erne og starten på 90'erne, hvor man begyndte at fokusere på lidt ældre læsere - indtil da, var superheltehistorierne primært for børn. Dertil kommer, at folk åbenbart er ret glade for actionbrag og det leverer den, selvom man ikke er tegneseriefan. "Uhørt højt" - filmen har tjent mange penge og er meget populær, hvad består det uhørte i? At folk giver en høj karakter til noget, de synes er godt/underholdende? :)

Som skrevet ovenfor, skal Avengers ikke være dyb, det er ikke formålet med filmen, det er derfor de andre film findes - den har kun til formål at samle heltene og så tage historien videre derfra.

Spild af budget? Tja, jeg er sikker på, at Disney/Marvel griner hele vejen til banken over sådan en bemærkning og jeg er ret sikker på, at de to skuespillere også er ret ligeglade, mange skuespillere har det jo sjovt, når de spiller med i actionfilm, det er sandsynligvis ikke anderledes for de to. :)

Men det korte af det lange er: du kan ikke lide filmen og det er helt ok. Der behøver ikke at være en dyb og kompliceret forklaring på, hvorfor vi andre kan lide den, fordi de årsager er jo ligeså forskellige, som de mennesker, der ser filmen.

For mit eget vedkommende: Et virkelig godt actionbrag, der taler til mig som gammel tegneseriefan og som leverer en historie, der ganske vist ikke er dyb, men er præcis hvad jeg forventede fra en team-up-film, baseret på Avengers-tegneserien. Filmen er fandens underholdende og så enkelt er det. :)

Skriv ny kommentar: