Dog er det ikke en hemmelighed, at jeg regner de fleste film i genren for middelmådige - når de er bedst.
Min favorit blandt de nyere Marvel-film er Thor, selv om The Avengers nok kommer på siden af den. Thor havde overvejende godt drama, når det gjaldt Thor, Odin og Loki - i hvert fald bedre end set i de andre Marvelfilm - og det overraskede mig ikke, at Whedon tog udgangspunkt i Loki i The Avengers.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Drebble snakker sandhed. For mit vedkommende fungerede Avengers overraskende godt, især taget i betragtning, at den ikke har en reel hovedperson men derimod en hel masse af slagsen. Det er sjældent, at en film af den type, kan fungere på den måde, og den succes tillægger jeg instruktøren. Jeg er dog heller ikke helt oppe og ringe over Whedon som de fleste herinde, men han er i værste fald middelmådig og i bedste fald fremragende - med Avengers ramte han bredt, og her er jeg altså også helt med.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Han laver bare helt suverænt underholding :) - det er vist det eneste svar, jeg lige kan mande mig op til her 10 minutter efter, jeg er vågnet...
Men Drebble siger sandheden:
Drebble (17550) skrev:
Men det korte af det lange er: du kan ikke lide filmen og det er helt ok. Der behøver ikke at være en dyb og kompliceret forklaring på, hvorfor vi andre kan lide den, fordi de årsager er jo ligeså forskellige, som de mennesker, der ser filmen.
Lavmælt og stærkt drama om ensomhed, længsel og fortidens synder, men også om forsoning og tilgivelse. Det er en film der udforsker mange tilstande og følelser, uden en løftet pegefinger, og der gives heller ikke svar. Wim Wenders har skabt en meningsfuld og rørende film om mennesker, fantastisk fotograferet af Robby Müller, som må siges giver filmen en enestående atmosfære som virkelig understøtter den tilstand personerne befinder sig i. Harry Dean Stanton er helt forrygende i hovedrollen.
Lavmælt og stærkt drama om ensomhed, længsel og fortidens synder, men også om forsoning og tilgivelse. Det er en film der udforsker mange tilstande og følelser, uden en løftet pegefinger, og der gives heller ikke svar. Wim Wenders har skabt en meningsfuld og rørende film om mennesker, fantastisk fotograferet af Robby Müller, som må siges giver filmen en enestående atmosfære som virkelig understøtter den tilstand personerne befinder sig i. Harry Dean Stanton er helt forrygende i hovedrollen.
6/6
Cool. Den har også længe stået på min liste over film, jeg skal se snarest (en lang liste i øvrigt...). Lysten er ikke mindre nu i hvert fald! :)
Paris, Texas skal du bare se og tror bestemt den vil falde i din smag.
Det går lidt stille med serien. Jeg er dog ved vejens ende med 3 sæson. Kæresten blev også hooked på den, så vi ser den sammen og det er ikke altid hun kan :D Men jeg har en lang liste af film jeg ser for tiden, så det går lidt langsomt, men vi fanger da et enkelt eller to afsnit indimellem :D
Det går lidt stille med serien. Jeg er dog ved vejens ende med 3 sæson. Kæresten blev også hooked på den, så vi ser den sammen og det er ikke altid hun kan :D Men jeg har en lang liste af film jeg ser for tiden, så det går lidt langsomt, men vi fanger da et enkelt eller to afsnit indimellem :D
Paris, Texas ligger også på Netflix, så vidt jeg husker, så der er vist ingen undskyldning for ikke at få den set. :)
#17551 Riqon 12 år siden
Min favorit blandt de nyere Marvel-film er Thor, selv om The Avengers nok kommer på siden af den. Thor havde overvejende godt drama, når det gjaldt Thor, Odin og Loki - i hvert fald bedre end set i de andre Marvelfilm - og det overraskede mig ikke, at Whedon tog udgangspunkt i Loki i The Avengers.
#17552 Lord Beef Jerky 12 år siden
#17553 Riqon 12 år siden
#17554 gi-jones 12 år siden
#17555 Kruse 12 år siden
Jeg skal nok lige have genset "Iron Man" før jeg kan være helt sikker, men ellers er "Thor" også min favorit.
Spot on igen, Riqon :)
#17556 Skeloboy 12 år siden
Han laver bare helt suverænt underholding :) - det er vist det eneste svar, jeg lige kan mande mig op til her 10 minutter efter, jeg er vågnet...
Men Drebble siger sandheden:
#17557 Ispep 12 år siden
6/6
#17558 MMB 12 år siden
Cool. Den har også længe stået på min liste over film, jeg skal se snarest (en lang liste i øvrigt...). Lysten er ikke mindre nu i hvert fald! :)
Hvordan går det i øvrigt med Breaking Bad?
#17559 Ispep 12 år siden
#17560 MMB 12 år siden
Paris, Texas ligger også på Netflix, så vidt jeg husker, så der er vist ingen undskyldning for ikke at få den set. :)
Din kæreste lyder som en keeper i hvert fald. ;)