Dit argument var, at Spider-Man fx. ikke var super-børnevenligt, mit modargument var at de animerede Disney-film er på samme niveau og er stadig henvendt til børn. Intet mere, intet mindre.
Der var intet argument i det jeg skrev og intet argument i det du skrev. Jeg prøvede bare at forklare dig, at børnevenlige film/serier også kan indeholde alvor - hvilket Avengers ikke gør. I bund og grund fremhæver du blot min pointe med det du skriver og forklarer det bedre end jeg. Så tak i øvrigt;)
Drebble (17567) skrev:
Hvis du vil diskutere kvaliteten af Disneys animerede film, skal du nok finde en anden at diskutere med, da min interesse i de film er forsvindende lille. :)
Ja, det anede mig lidt, eftersom du kan finde top underholdning i en bulder og brag popkornsfilm;) :P
Drebble (17567) skrev:
Driver (17565) skrev:
men du skal ikke komme og sige, at alle næsten 482.000 stemmere på IMDB er die-hard tegneseriefans.
Det kommer jeg ikke og siger, faktisk har jeg intet sagt om det. Som skrevet tidligere: man bestemmer jo selv hvad man lægger i de tal og de har åbenbart kæmpestor betydning for dig, mens de ingen betydning har for mig.
Igen, det er en popularitetskonkurrence, det er ikke universel sandhed. :)
Det synes jeg da er synd for dig, eftersom IMDB er verdens største filmdatabase og diskussionsforum. Tallene er misvisende for filmens egentlige kvalitet. Havde scoren istedet været 7.3 jamen så fred være med det, men 8.3 er for mig uhørt.
Drebble (17567) skrev:
Driver (17565) skrev:
Skærer du Renner og Johansson fra, så består filmen stadig af et stjernecast.
Jep, men nu valgte Marvel/Disney at have dem med, fordi de var med i nogle af de andre Marvel-film og var figurer, der allerede var præsenteret, samt det sikkert var planlagt på forhånd, at de skulle indgå i en Avengers-film.
Jeg forstår også godt grundlaget for at have dem med, men udførslen af deres medvirker er bare uvedkommende og unødvendig. Deri ligger problemet for mig ved at have dem med. Jeg synes i forvejen, at galleriet er så stort og grumset, at det bliver uvedkommende. Man kunne havde skåret lidt fedt fra, ved at fjerne Johansson, Renner og især Cobie Smulders bl.a.
Drebble (17567) skrev:
Driver (17565) skrev:
Middelmådig metervare.
En gang til: du er mere end velkommen til at have den holdning. Det gør intet ved min fornøjelse ved at se filmen. :)
Et sted skal de jo også tjene deres penge;). Så hygger jeg mig i stedet med Marvels mange fremragende film. Dem er der heldigvis en god håndfuld af. Så er det spændende om vi får lidt mere nærvær og mening bag galskaben i Avengers 2 eller om Whedon blot skruer endnu mere op for actionen og kaster endnu flere karakterer ind i trædemøllen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Hvorledes virker min konklusion både underlig og ulogisk?
Fordi det lyder på mig, at fordi du ikke kan lide filmen, så passer din oprindelige konklusion (eller tese som boy kalder den) om IMDb ikke længere. Den er jo stadig sand. Det er dig der ikke kan lide filmen, ikke det almene publikum. Måske jeg misforstår dig, men sådan læste jeg det.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Præcis, der er ingen dybdegående følelser. Det indeholder Iron-Man, Thor og Cap. America trods alt + deres selvironi og humor. Alligevel er Avengers rated højere.
De dybtgående følelser som faktisk er ret overfladiske i dem du nævner og fordi Avengers måske lykkes bedre med det den vil, manglende 'alvorlige psykologiske følelsesmæssige udbrud eller ej':)
Ja, det har jeg ligesom luret eftersom du kan finde top underholdning i en bulder og brag popkornsfilm;)
Ja og det kan jeg også og drag gerne dine konklusioner om mig som menneske, filmkender, (film)elsker osv af den grund:)
Driver (17572) skrev:
er misvisende for filmens egentlige kvalitet.
Ja, de er for lave synes jeg rent personligt. Så mon ikke de passer ganske godt til dem der har haft lyst til at se og efterfølgende stemme på filmen:)
Jeg havde selv ingen problemer med at følge med, med eller uden grums;)
Du får også lige et tillykke med fødselsdagen her;)
Tak :D
Driver (17570) skrev:
Figurernes stand-alone film indeholder også selvironi og humor. Det forklarer ikke, hvorfor Avengers er rated så meget højere end dem.
Der kan være en del forklaringer på det, som jeg ser på det. Tror den største grund til dens succes er Whedons humor, og ikke blot humor og selvironi i sig selv. Og så tror jeg den anden årsag kan være filmens pace. Den er fri for atter en baggrundshistorie som vi altid skal trækkes igennem, hvilket tillader en mere afbalanceret film, som ikke har ret mange døde momenter. Og den sidste årsag er, at Whedon ikke glemmer sine mange helte i det høje tempo. Så alt medregnet, tror jeg Whedon har givet popkorns publikum alt det de ønsker sig af en stor, larmende Blockbuster.
1. Nu har jeg muligvis forklaret mig forkert, men det, jeg mente var, at IMDB altid, for MIG, har været en god indikator for om en film var værd at se, især de film, der appellerer til det almene publikum.
2. Det mener jeg så ikke at de er. Jeg mener, at mange Marvel film fremstiller gode dilemmaer, der gør, at man får interesse i personernes gøren og laden.
3. Det var jo ment i spøg og i øvrigt ikke henvendt til dig. No hard feelings.
#Ispep
Nu tror jeg ikke, det er humoren folk husker tilbage på. Jeg synes f.eks. at humoren var bedre og mere memorable i f.eks. Thor. Det er muligt, at filmens pace appellerer til mange og at mange bare gerne vil udenom al baggrundshistorien, men igen det forklarer bare ikke for mig, hvordan den kan være rated så højt, som er tilfældet. Men igen, jeg faldt i søvn til den, anden gang, jeg så den, så helt fri for døde momenter er den ikke, IMØ.
Men lige efter, jeg forlod biografen ville jeg nok også have smidt en 6-7/10 på IMDB, men efter at have set den igen er den nede på 4/10.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
God humor og fornøjelighed er absolut noget man husker. Det er blandt andet det jeg tænker tilbage på når vi snakker Back to Future. Jeg synes slet ikke Thor var morsom :0
#17571 Skeloboy 12 år siden
Det almene publikum synes også godt om The Avengers, så din tese passer fint...
#17572 Driver 12 år siden
Der var intet argument i det jeg skrev og intet argument i det du skrev. Jeg prøvede bare at forklare dig, at børnevenlige film/serier også kan indeholde alvor - hvilket Avengers ikke gør.
I bund og grund fremhæver du blot min pointe med det du skriver og forklarer det bedre end jeg. Så tak i øvrigt;)
Ja, det anede mig lidt, eftersom du kan finde top underholdning i en bulder og brag popkornsfilm;) :P
Det synes jeg da er synd for dig, eftersom IMDB er verdens største filmdatabase og diskussionsforum. Tallene er misvisende for filmens egentlige kvalitet. Havde scoren istedet været 7.3 jamen så fred være med det, men 8.3 er for mig uhørt.
Jeg forstår også godt grundlaget for at have dem med, men udførslen af deres medvirker er bare uvedkommende og unødvendig. Deri ligger problemet for mig ved at have dem med. Jeg synes i forvejen, at galleriet er så stort og grumset, at det bliver uvedkommende. Man kunne havde skåret lidt fedt fra, ved at fjerne Johansson, Renner og især Cobie Smulders bl.a.
Et sted skal de jo også tjene deres penge;). Så hygger jeg mig i stedet med Marvels mange fremragende film. Dem er der heldigvis en god håndfuld af. Så er det spændende om vi får lidt mere nærvær og mening bag galskaben i Avengers 2 eller om Whedon blot skruer endnu mere op for actionen og kaster endnu flere karakterer ind i trædemøllen.
#17573 Hr. Nielsen 12 år siden
#17574 Hr. Nielsen 12 år siden
#17575 Hr. Nielsen 12 år siden
Ja, de er for lave synes jeg rent personligt. Så mon ikke de passer ganske godt til dem der har haft lyst til at se og efterfølgende stemme på filmen:)
Jeg havde selv ingen problemer med at følge med, med eller uden grums;)
#17576 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden
Uh, sick burn og sådan noget. Jeg må hellere finde min dåse med aloe vera. :)
Så, jeg bruger siden på en anden måde end dig, så er det synd for mig...? Does not compute. :)
Og jeg hygger mig både med dem OG med Avengers, så.. jeg vinder, I guess? :)
#17577 Ispep 12 år siden
Tak :D
Der kan være en del forklaringer på det, som jeg ser på det. Tror den største grund til dens succes er Whedons humor, og ikke blot humor og selvironi i sig selv. Og så tror jeg den anden årsag kan være filmens pace. Den er fri for atter en baggrundshistorie som vi altid skal trækkes igennem, hvilket tillader en mere afbalanceret film, som ikke har ret mange døde momenter. Og den sidste årsag er, at Whedon ikke glemmer sine mange helte i det høje tempo. Så alt medregnet, tror jeg Whedon har givet popkorns publikum alt det de ønsker sig af en stor, larmende Blockbuster.
#17578 Driver 12 år siden
1. Nu har jeg muligvis forklaret mig forkert, men det, jeg mente var, at IMDB altid, for MIG, har været en god indikator for om en film var værd at se, især de film, der appellerer til det almene publikum.
2. Det mener jeg så ikke at de er. Jeg mener, at mange Marvel film fremstiller gode dilemmaer, der gør, at man får interesse i personernes gøren og laden.
3. Det var jo ment i spøg og i øvrigt ikke henvendt til dig. No hard feelings.
#Ispep
Nu tror jeg ikke, det er humoren folk husker tilbage på. Jeg synes f.eks. at humoren var bedre og mere memorable i f.eks. Thor.
Det er muligt, at filmens pace appellerer til mange og at mange bare gerne vil udenom al baggrundshistorien, men igen det forklarer bare ikke for mig, hvordan den kan være rated så højt, som er tilfældet. Men igen, jeg faldt i søvn til den, anden gang, jeg så den, så helt fri for døde momenter er den ikke, IMØ.
Men lige efter, jeg forlod biografen ville jeg nok også have smidt en 6-7/10 på IMDB, men efter at have set den igen er den nede på 4/10.
#17579 Hr. Nielsen 12 år siden
#17580 Ispep 12 år siden
God humor og fornøjelighed er absolut noget man husker. Det er blandt andet det jeg tænker tilbage på når vi snakker Back to Future. Jeg synes slet ikke Thor var morsom :0