Gravatar

#17631 MMB 12 år siden

JannikAnd (17630) skrev:
Nej, det var nu heller ikke ment som, at jeg fremlagde en tidligere ufremlagt teori. Men jeg er (formentlig) selv panteist og derfor er jeg nøje fokuseret på dette.

Hehe, ja hvis man bare vidste, hvad man selv var, så var i hvert fald en start. Jeg har det også med at bruge prædikater som "formentlig", når jeg skal angive, hvad jeg tror på. :)

JannikAnd (17630) skrev:
Jeg kan godt følge dig i kritikken af Affleck, han var en anelse kedelig. Men det er han sådan set altid. Jeg var til gengæld meget imponeret over Olga Kurylenko, som finder den perfekte balance mellem det infantilt søgende og den selvbeskyttende. Hun er arketypen på uspoleret, empatisk menneskebarn.

Affleck var ikke bare en anelse kedelig, han var nærmest definitionen af kedelig. :P
Men ja, Kurylenko kan jeg nu heller ikke sætte en finger på. Hun var ganske fremragende.
Gravatar

#17632 MMB 12 år siden

JannikAnd (17630) skrev:
Men jeg er (formentlig) selv panteist og derfor er jeg nøje fokuseret på dette.

Malick må vel være en af de absolut bedste instruktører i det henseende, eller er der andre, du foretrækker?

Hvad er i øvrigt din favorit Malick-film?
Gravatar

#17633 JannikAnd 12 år siden

Ja, Malick må være den primære på det plan. Men min all time fav, Andrei Tarkovskij, var også meget inspireret af tankegangen. Men han var ikke tilnærmelsesvis lige så ultimativ som Malick og kunne ikke benægte en ontologisk gud, omend han var modernist.

1. Tree of Life, 10/10
1. Days of Heaven, 10/10
3. Thin Red Line, 9/10
4. Badlands, 8/10
5. To the Wonder, 8/10
6. The New World, 7/10

De to første vægter jeg lige højt. Og The New World har jeg sidst set for seks år siden og aldrig i den udvidede version, som jeg hører bedre ord om.
Gravatar

#17634 MMB 12 år siden

Det lyder, som om du insinuerer, at Malick har benægtet, at der er en ontologisk gud. :P

Jeg er personligt gladest for hans mere voiceover-prægede film, som uden tvivl har ramt mig stærkest. The New World har jeg kun set i DC, og jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvorfor den regnes som Malicks svageste (inden To the Wonder udkom...).

1. The Thin Red Line 10/10
2. The Tree of Life 10/10
3. The New World (DC) 9/10
4. Days of Heaven 7/10
5. Badlands 6/10
6. To the Wonder 4/10
Gravatar

#17635 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (17626) skrev:
Din uddybning kunne godt lyde som mere end 7/10. Hvilke forbehold har du overfor filmen? Eller hvad trækker ned?
Jeg overvejede egentlig også en højere bedømmelse, men min mavefornemmelse, uanset ris/ros, fortalte mig at det var sådan jeg 'følte' filmen. Så skulle jeg tvinges til en forklaring, kunne jeg nok kun sige, at jeg ikke (længere) følte mig som en del af målgruppen. Det er dog dybest set fuldstændigt ligegyldigt, hvis en film fænger, så fænger den. Så jeg kan desværre nok ikke påpege meget mere end det, uden end ledetråd:) Håber det er godt nok?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17636 Skeloboy 12 år siden

Buffy Sæson 7
Så blev vi færdig med Buffy! Har set det før, men aldrig sammenhængende som nu. Og det er sgu en fed serie! Sæson 7 er blevet udskældt, men jeg synes det meste er uberettiget. Jojo, et par dårlig valg hist og pist, en par dårlige afsnit hist og pist, men sådan er det jo i alle dens sæsoner. Jeg vil nok rate dem sådan her:

Sæson 5 og 6: 9/10
Sæson 3 og 7: 8/10
Sæson 2 og 4: 7/10
Sæson 1: 6/10

Samlet: 8/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17637 JannikAnd 12 år siden

Foeller (17634) skrev:
Det lyder, som om du insinuerer, at Malick har benægtet, at der er en ontologisk gud. :P
Nej, det gør jeg ikke :) Min hentydning gik udelukkende på Tarkovskij, der i langt højere grad end Malick var så draget af mystikken, at man ikke kan drage endelige konklusioner.
Gravatar

#17638 MMB 12 år siden

JannikAnd (17637) skrev:
Nej, det gør jeg ikke :) Min hentydning gik udelukkende på Tarkovskij, der i langt højere grad end Malick var så draget af mystikken, at man ikke kan drage endelige konklusioner.

Hehe, det var nu også bare en joke. Jeg forstod godt, hvor du ville hen af med din besked. :)
Under alle omstændigheder bliver det spændende at høre, om vi får selskab af Malick på Cannes i år. Det kunne man godt håbe og tro på. :)
Gravatar

#17639 Pécuchet 12 år siden

Det er næppe fair for Malick at sammenligne ham med mesteren, "panteist" eller ej. Все же красиво все это (og dog er alt dette smukt)!

1. Days of Heaven - 10/10
2. The Thin Red Line - 9/10
3. The Tree of Life - 8/10
4. Badlands - 8/10
5. The New World - 8/10
Der burde have været Roser.
Gravatar

#17640 Skeloboy 12 år siden

yay! Lister med karakterer! :)

Malick (mangler To The Wonder)
Tree of Life - 10/10
The New World - 10/10
Days of Heaven - 9/10
Badlands - 9/10
The Thin Red Line - 8/10

Tarkovsky (mangler Nostalghia - den er dog på hylden)
Mirror - 9/10
The Sacrifice - 9/10
Solaris - 9/10
Stalker - 8/10
Andrei Rublev - 8/10
Ivan's Childhood - 6/10

Så faktisk vinder Malick med et snit på 9,2 over Tarkovsky, der har et snit på 8,2...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: