Gravatar

#17661 MOVIE1000 12 år siden

Hobbitten: En uventet rejse BD...............8-9/10
Hobbitten: En uventet rejse BD 3D..........4/10
Rejsen til Amerika 4...............................3/10
Den bestøvlede kat................................6/10
Valhalla.........................................6-7/10
Walter og trofast: Det store grøntsagskup.6-7/10

Film jeg ikke har set før nu:

Catch a fire...........................................4/10
Game of thrones sæson 2 BD..................9/10
Unforgiven........................................7-8/10
21 Jump street BD.................................8/10
Saboteur..........................................7/10
Shadow of doubt...................................6/10
The three Stooges BD............................5-6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17662 gi-jones 12 år siden

Movie1000: Kan jeg herfra udlede at du har set "Rejsen til Amerika 4" - FLERE GANGE?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17663 MOVIE1000 12 år siden

gi-jones (17662) skrev:
Movie1000: Kan jeg herfra udlede at du har set "Rejsen til Amerika 4" - FLERE GANGE?

Ja? jeg elskede Rejsen til Amerika filmene da jeg var mindre, og nu fandt ejg dem på tilbud så ville se om jeg stadig synes de var ligeså sjove, varme og spændende som da jeg var mindre, nogle var andre ikke helt som jeg huskede dem :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17664 Sweetiebellefan 12 år siden

Silent House

En pige er efterladt i et stort gammelt hus uden moderne kommunikation imens hun plages af sin fortid.

Filmen er lidt for hurtig sat sammen i lidt over en time, men kan dog anbefales.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17665 gi-jones 12 år siden

MOVIE1000 (17663) skrev:
Ja? jeg elskede Rejsen til Amerika filmene da jeg var mindre, og nu fandt ejg dem på tilbud så ville se om jeg stadig synes de var ligeså sjove, varme og spændende som da jeg var mindre, nogle var andre ikke helt som jeg huskede dem :)
Den første er jo en Don Bluth klassiker, men så er det vist også det. Lidt ligesom som "Land Before Time"...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17666 Åkepool 12 år siden

Siden sidst:

Silver linings playbook 8/10
Den skaldede frisør 7/10
Taken 2 6/10
Jagten 8/10
The Darkest hour 4/10
Red state 6/10
The Roommate 4/10
Cloud Atlas 7/10
Klassefesten 4/10
The Beaver 7/10
Triangle 7/10
Premium rush 6/10
Oblivion 8/10
Sover Dolly på ryggen? 4/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17667 misuma 12 år siden

Så fik jeg set Jurassic Park 1-3 med sønnike og hans reaktion?

"1'eren var bedst og jeg synes der var for lidt blod."

Ja, hmm.

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17668 Kruse 12 år siden

The Kid with a Bike

Jeg har længe hørt godt om Dardenne-brødrene og deres film, så det var også med store forventninger at jeg satte mig til at se "The Kid with a Bike", som jeg også havde hørt meget godt om, og den skuffede i den grad ikke. Det er en fremragende film, som også er et perfekt eksempel på at et plot ikke behøver at være avanceret, stort eller noget der lyder vanvittigt spændende på papir. "The Kid with a Bike" er nærværende socialrealisme, om en rodløs dreng på et børnehjem, som ikke vil indse at hans far ikke vil have noget med ham at gøre, og som ved et tilfælde støder på en kvindelig frisør, der tager ham til sig, og som forsøger at skærme ham fra en håbløs far og en gruppe af unge småkriminelle, som forsøger at udnytte ham. Virkelig velspillet og fremragende fortalt.

8/10

Mulholland Dr.

Jeg har lige oplevet det perfekte eksempel på, hvordan en filmoplevelse kan være vidt forskellig, alt efter hvor man er rent film-erfaringsmæssigt, og at man ikke nødvendigvis bør afskrive en film, selvom at ens første syn ikke var det bedste. Da jeg første gang så denne film, så fik jeg rent ud sagt ikke rigtigt noget ud af den. Den sagde mig ikke noget, og jeg sad bare tilbage og var et stort spørgsmålstegn. Efter at gang på gang at have hørt så positive ting om filmen, fik jeg opbygget en interesse til at give den endnu en chance, og denne gang valgte jeg lige kort at læse lidt overordnet fortolkning af den. Ikke noget der forklarer alt i filmen, men noget der giver mig en idé om hvad filmen handler om og hvad der foregår. Læg dertil at jeg har haft bedre erfaring med Lynch på det sidste(var ret vild med "Eraserhead"), og det gav grobund til en helt ny oplevelse.

Og det var virkelig en fantastisk en af slagsen. Filmen giver meget mere mening for mig nu, og ikke nok med det, så blev jeg fuldstændigt opslugt og tryllebundet af den mesterlige film. Hver en scene og hvert et øjeblik, virker nu så nøje gennemtænk og udført af Lynch, at jeg ikke kunne andet end at lade mig rive med. Fantastisk film!

10/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17669 Skeloboy 12 år siden

Et par korte kommentarer til film set i går og i dag.

The Devil's Eye

Lettere surrealistisk Bergman-komedie om Djævelen, der opliver Don Juan fordi han skal bryde et ægteskab på jorden.

8/10

----

A Lesson In Love

Et par er gledet fra hinanden, men mødes tilfældigt på et tog. Her tænker de tilbage på deres tid sammen. Et fint lille drama uden de store dikkedarer.

7/10

----

Gunfight at the O.K. Corral

Et par gode skuespillere kan ikke redde denne film fra at være mere end en underholdende, men ret jævn western.

6/10

----

Logan's Run

Kitsch og kult sci-fi. Find underholdning, men ikke skuespil i topklasse. Historien mangler også lidt mere kant.

6/10

----

Lights In The Dusk

Aki Kaurismaki portrætterer ret fortrinligt et ensomt og jævnt liv i Finland. Hovedpersonen bliver dog indblandet i noget snavs!

7/10

----

She's Gotta Have It

Spike Lees første film om en uafhængig og frigjort sexafhængig kvinde. Lidt jazzaet, lidt eksperiment og ganske fin :)

7/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17670 Sweetiebellefan 12 år siden

Space Dogs

I sommeren 2010 udsendte Rusland denne tegnefilm, men to Dreamworks film overskyggede alt.

Baseret på virkelige hændelser.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: