Gravatar

#17751 misuma 12 år siden

Ny melding er kommet ind: 8/10 er den nye og korrekte karaktergivning.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17752 MOVIE1000 12 år siden

Den er bare skide svær at bedømme fra min side, og det er også den eneste film jeg ikke har givet en konkret karakter på eller har en ide om hvilken karakter den fortjener.
Jeg havde ledet længe efter den film, fordi jeg i efteråret fik diagnosen Asperger Syndrom. Den skla virkelig have ros for at fange den autisme rigtig godt, man føler man er inde i hovedet på Ben og situationerne den måde han reagere på oplever jeg præcis på sammen måde. Der hvor det så går galt, er at filmen overhovedet ikke viser nogen positiv side af Asperger. Filmen gjorde mig ked af det, og det gør den stadig selvom det er lidt over en uge siden jeg så den med min mor, både min mor og jeg blev deprimeret af at se den.

Nu når vi er inde på emnet Asperger syndrom kender i andre film hvor personer har Asperger syndrom, har kun set disse 4 lige hva jeg kan komme i tanke om.

Ekstremt højt & utrolig tæt på
Mary and Max
Rainman
Sherlock
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17753 Lord Beef Jerky 12 år siden

Well, nu viser den jo sådan set bare en side af sagen, og selvom den tager sig artistiske friheder undervejs, går den meget målrettet efter sin morale - og så er den vist også baseret på en sand historie oveni hatten. Jeg ser den ikke så meget som et veldefineret drama om en lidelse, som en advarsel om konsekvenserne af svigt - og her synes jeg så, den gør det til 6-7/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17754 Skeloboy 12 år siden

Tre film af Bergman: hans første som instruktør, Crisis, To Joy og Three Strange Loves(også kendt som Thirst)

De handler alle om parforhold, og de er som sådan ikke dårlige, men de er knap så interessante. Som i de fleste Bergman-film er skuespillet godt, problemet er, at der ikke er så meget kød på historierne. De er meget lettere i tonen end senere Bergman, og jeg vil sige, at man godt kan undvære at se alle.

6/10 til alle tre
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17755 Åkepool 12 år siden

MOVIE1000 (17752) skrev:
kender i andre film hvor personer har Asperger syndrom,

"Mozart and the Whale" fra 2005, med Josh Hartnett og Radha Mitchell.

Jeg synes ikke meget om den og gav den 4/10, men det kan være den alene grundet din diagnose, vil fylde mere hos dig.

Jeg tror jeg stadig har den liggende i kælderen, men du kan nok ikke lige slå vejen forbi mig ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17756 palooka 12 år siden

MOVIE1000 (17752) skrev:

kender i andre film hvor personer har Asperger syndrom

"Adam" som jeg personligt ikke var tosset med, og så er Rain Man er nok mere Savant end Asperger.

Hvis du ikke har set serien Broen, så bliver Asperger portrætteret rigtig fint heri. Kunne også meget godt lide episoden JJ fra Skins.

Umiddelbart det jeg kunne komme i tanker om.

Oh, og så har jeg hørt at "Temple Grandin" skulle være rigtig god.
Gravatar

#17757 palooka 12 år siden

Hovsa.
Gravatar

#17758 Driver 12 år siden

For en gang skyld leverede DR1, TV2 og TV3 en rigtig god filmaften i går:

The Shawshank Redemption - 9/10 - Ikke verdens bedste film, som den er i følge IMDB, men bestemt en rigtig god film.

L.A. Confidential - 9/10 - Måske endnu bedre end Shawshank. Stjernecast i en noir-film med fed action, suspence og et godt plot.

Buried - 9/10 - Gribende film, der ikke bør ses af folk med klaustrofobi. Den var virkelig barsk og kompromisløs. Uden tvivl den af de tre film, der efterlod det største aftryk hos mig. Den brænder sig ind i hukommelsen.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17759 MOVIE1000 12 år siden

palooka (17756) skrev:
MOVIE1000 (17752) skrev:

kender i andre film hvor personer har Asperger syndrom

"Adam" som jeg personligt ikke var tosset med, og så er Rain Man er nok mere Savant end Asperger.

Hvis du ikke har set serien Broen, så bliver Asperger portrætteret rigtig fint heri. Kunne også meget godt lide episoden JJ fra Skins.

Umiddelbart det jeg kunne komme i tanker om.

Oh, og så har jeg hørt at "Temple Grandin" skulle være rigtig god.

Var nemlig meget i tvivl om Adam havde en forbindelse til asperger men synes at have hørt det så den er købt, bare ikke fået set den endnu.

Åkepool (17755) skrev:
"Mozart and the Whale" fra 2005, med Josh Hartnett og Radha Mitchell.

Jeg synes ikke meget om den og gav den 4/10, men det kan være den alene grundet din diagnose, vil fylde mere hos dig.

Jeg tror jeg stadig har den liggende i kælderen, men du kan nok ikke lige slå vejen forbi mig ;)

Den har jeg også hørt meget lidt om, men tror også den vil fange mig lidt mere måske.

Men i hvert fald får i tak for jeres bud :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17760 Sweetiebellefan 12 år siden

En kat i Paris

Tegnefilm om en kat der følges md en tyv.

En must see film.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: