Gravatar

#17761 misuma 12 år siden

Manic (Amerikansk Netflix)

Don Cheadle, Zooey Deshanel og Joseph Gordon-Levitt i et ungdomsdrama hvor sygdomme mødes og kollidere.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17762 loki 12 år siden

The Iron Giant

Lidt mere primitiv end jeg oprindelig husker den, men stadigvæk en lille perle.

Syntes dog ikke at robotten skulle have overlevet til sidst. Tror effekten omkring liv/død/valg/opofrende ville have været større, hvis han/den var forblevet død.

8/10

-----

Safety Not Guaranteed (2012)

For langtrukken.

4/10

-----

Killer Joe 2011

Mange interessant dialoger og intense scener, men den overordnede historie er uden bid. Den minder på nogle områder om No Country for Old Men, men når ikke denne til sokkeholderne.

5/10

www.peakoil.dk
Gravatar

#17763 Driver 12 år siden

Erik Nietzsche - De unge år på DR1.

Humoristisk film, der omhandler et spændende emne (Filmskolen i KBH), men skuespillet halter lidt hist og pist og et lidt mere seriøst take på de studerendes filmprojektet havde måske ikke skadet. Men for pokker, hvor var hende den nøgne kvinde en babe - A fit bird som man siger på Geordie-egnene i England. Daaaamn! Jeg ku' godt.

Glemte helt karakteren - Filmen 7/10
Den nøgne skuespillerinde i stiletter - 10/10! - Goddess.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#17764 loki 12 år siden

Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Så 15 minutter og slukkede for skidtet.

0/10

-----

The Numbers Station

Interessant ide på hele nummeroplæsningen, men virkelig interessant bliver den desværre aldrig. Ser Davos Seaworth er klart den mest interessant karakter, og det på trods af hans absolut minimale scenetid.

4/10
www.peakoil.dk
Gravatar

#17765 rammy 12 år siden

Lige et par ord om Rob Zombie's nye horror-film The Lords of Salem. Man skal ikke forvente en ny House of 1000 Corpses eller en ny The Devil's Rejects - The Lords of Salem er et helt, helt andet dyr der leder tankerne hen på europæisk horror som f.eks Suspieria og Black Sunday. Og hvor er det dog befriende at se en ny horrorfilm som er sin egen! Som ikke er en skide prequel, en sequel, et remake. The Lords of Salem er ikke for alle og har sine udfordringer - noget af dialogen er mindre opfindsom og Sheri Moon falder desværre også igennem nogle gange - men alt i alt så syntes jeg at filmen indfriede, mine faktisk ret høje, forventninger. Igennem nogle fantastisk groteske, men samtidig meget smukke billeder, efterlader filmen et temmelig stærkt indtryk og jeg glæder mig til at se den igen. Plus at hele herligheden er 100% CGI fri! Se den, og se den igen, hvis du har lyst til et meget satanisk og ætsende slowburn-gys.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#17766 Collateral 12 år siden

rammy (17765) skrev:
Lige et par ord om Rob Zombie's nye horror-film The Lords of Salem. Man skal ikke forvente en ny House of 1000 Corpses eller en ny The Devil's Rejects - The Lords of Salem er et helt, helt andet dyr der leder tankerne hen på europæisk horror som f.eks Suspieria og Black Sunday. Og hvor er det dog befriende at se en ny horrorfilm som er sin egen! Som ikke er en skide prequel, en sequel, et remake. The Lords of Salem er ikke for alle og har sine udfordringer - noget af dialogen er mindre opfindsom og Sheri Moon falder desværre også igennem nogle gange - men alt i alt så syntes jeg at filmen indfriede, mine faktisk ret høje, forventninger. Igennem nogle fantastisk groteske, men samtidig meget smukke billeder, efterlader filmen et temmelig stærkt indtryk og jeg glæder mig til at se den igen. Plus at hele herligheden er 100% CGI fri! Se den, og se den igen, hvis du har lyst til et meget satanisk og ætsende slowburn-gys.

Jeg glæder mig! I denne artikel fra Den of Geek gennemgås både Zombies tidligere film og Lords of Salem. Særligt i forhold til Sheri Moon smides der i artiklen mere ros efter hende og jeg er spændt på at se hvilken side jeg er på i forhold til netop hende. Det lyder imidlertid i høj grad som "min" type horrorfilm og et interessant forsøg på at gå andre mere eksperimenterende veje for Zombie.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17767 rammy 12 år siden

Sheri Moon er slet ikke så rædselsfuld som mange higer efter at gøre hende til - mange elsker bare at bashe hende fordi at hun er gift med instruktøren. Lame Internet-trolls...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#17768 misuma 12 år siden

John Must Die At The End (Amerikansk Netflix)

Instruktøren har tidligere stået bag filmen Bubba Ho-tep, så jeg var forberedt på lidt af hvert. Og det fik jeg og mere til.

Lidt for crazy og ligegyldig desværre.

2/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17769 rammy 12 år siden

Mama (2013). Filmen er på alle planer helt forfærdelig. Dybt forudsigelig, uoriginal historie, flad og skuffende og med et latterligt CGI-retardo-spøgelse og ikke det mindste skræmmende. Jeg forventede noget meget, meget bedre. Nok om den...NEXT!
Gravatar

#17770 Lord Beef Jerky 12 år siden

rammy (17769) skrev:
Mama (2013). Filmen er på alle planer helt forfærdelig. Dybt forudsigelig, uoriginal historie, flad og skuffende og med et latterligt CGI-retardo-spøgelse og ikke det mindste skræmmende. Jeg forventede noget meget, meget bedre. Nok om den...NEXT!

Den er ikke meget bedre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: