Gravatar

#17901 jessup 12 år siden

17895: the conversation høre til blandt de film jeg har set flest gange og er stadig blandt favoritterne.

M er fantastisk.
This is just until June
Gravatar

#17902 Mikkel Abel 12 år siden

Jagten

Puha, endnu en rigtig ubehagelig film hvor emnet pædofili er i spil.
Denne gang omhandler det dog en uskyldig, dømt mand, som måske gør det hele endnu værre.

Danske film har aldrig været min kop te, specielt dramaerne, men hold da op Jagten gør det godt. Jeg synes filmen var vildt medrivende, hvor en stor del skal tilknyttes skuespillernes præstationer, specielt Mads Mikkelsen som hovedrollen Lucas. Filmen bekræfter bestemt hvorfor han er en af Danmarks bedste, hvis ikke den bedste.

Filmen indeholdte flere scener, som fik min puls op at stige og menneskerne blev skildret på realistisk vis. Fx scenen i supermarkedet viste hvor dobbeltmoralske og onde vi mennesker kan være, selvom man jo udemærket forstår måden menneskerne omkring Lucas reagerer.

Den stærkeste scene for mig var helt sikkert slutningen
Måden de alle var blevet "venner" på, men alle alligevel ville havde en evig mistro til Lucas og altid være på udkig efter ham.

Har helt sikkert fået lyst til at se mere af Vinterberg, hvor Festen nok bliver min næste danske film.

5/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#17903 misuma 12 år siden

Revolutionary Road

Historien er simpel, men følelsesmæssigt kompliceret. Skuespillet er hentet fra topskuffen. Bravo hele vejen igennem.

5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17904 Mikkel Abel 12 år siden

misuma (17903) skrev:
Revolutionary Road

Historien er simpel, men følelsesmæssigt kompliceret. Skuespillet er hentet fra topskuffen. Bravo hele vejen igennem.

5/6

Enig, en film der ligger oppe i min top.
Skænderiet mod slutningen er noget af det mest fantastiske.
Gravatar

#17905 misuma 12 år siden

MikkelAbel (17904) skrev:
misuma (17903) skrev:
Revolutionary Road

5/6

Enig! Måske ikke så meget en spoiler, meeeen:

De har begge krise imo, men jeg sad dog med fornemmelsen af at konen var syg, depression eller borderline eller?
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17906 Skeloboy 12 år siden

Har set de fleste af filmene i min Powell & Pressburger-boks - og er ikke imponeret, selvom der da er et par ok i mellem(A Matter of Life and Death og Life & Death of Colonel Blimp er set tidligere)

The Tales of Hoffman, 1/10
A Canterbury Tale, 4/10
Ill Met By Moonlight, 5/10
49Th Parallel, 6/10
Battle of the River Plate, 6/10
A Matter of Life & Death, 7/10
I Know Where I'm Going, 7/10
They're A Weird Mob, 7/10
The Life & Death of Colonel Blimp, 8/10

Mangler The Red Shoes og Black Narcissus, og dem har jeg højere forventninger til...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17907 Mikkel Abel 12 år siden

misuma (17905) skrev:
MikkelAbel (17904) skrev:
misuma (17903) skrev:
Revolutionary Road

5/6

Enig! Måske ikke så meget en spoiler, meeeen:

De har begge krise imo, men jeg sad dog med fornemmelsen af at konen var syg, depression eller borderline eller?

Ja,
der foregår da helt sikkert noget mentalt!
Gravatar

#17908 Mikkel Abel 12 år siden

Festen

Efter at havde set Jagten tidligere på dagen, var jeg fuld klar til at gå i gang med min anden Vinterberg-film Festen. I starten havde jeg lidt svært ved at det var en dogme-film, og det er da også den første jeg har set fra start til slut. Men jeg vænnede mig hurtigt til det og man må erkende at den er rigtig flot udført! Ulrich Thomsen gør det, som altid, skide godt og specielt Thomas Bo Larsen leverer en mindeværdig rolle.

Historien var godt skrevet og specielt scenerne med talerne var gode.
Rigtig solid film, sagt fra en person som har et anstrengt forhold til dogme.

5/6.

Mon den næste Vinterberg-film skal være Submarino?
Gravatar

#17909 Skeloboy 12 år siden

MikkelAbel (17908) skrev:
Mon den næste Vinterberg-film skal være Submarino?

JA! Og så se De Største Helte også. Ikke helt samme niveau som de andre, men jeg kan rigtig, rigtig godt lide den.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17910 MMB 12 år siden

Submarino er min yndlings Vinteberg film, så det er et ja. :)

Skriv ny kommentar: