Gilliams nye film, The Zero Theorem, udkommer senere på året. Den lyder vældig interessant på papiret med fedt cast. Så den ser jeg naturligvis frem til.
Har lige set trakleren til Woody Allens Bliue Jasmin - ligner en ny pendant til a streecar named desire. Ser underholdende ud. Men, men Andrew Dice Clay er med i en større rolle - det er gutsy.
Spændende præmis, underholdende film. Giver mig dog ikke stof nok til eftertanke og kan forekomme mig lige rigeligt sentimental sine steder. Slutningen er flad, men visuelt flot og en smule opfindsom i den retning. Hører blandt Carreys bedre præstationer, men ikke hans bedste. 4/6
Lige nøjagtig slutningen - eller faktisk nærmere tanken om hvad der kommer til at ske efter slutningen - rumsterede ellers i rigtig lang tid hos mig :) Der er lidt Matrix over det (ikke Matrix' slutning, mind you ;) ).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Summertime, David Lean, 1955 Katharine Hepburn i David Leans sidste ikke-epic. Selvfølgelig er Hepburn god, men filmen mangler lidt drama. Den bliver aldrig rigtig interessant, men heller ikke som sådan ringe.
6/10
----
Illusionisten, Sylvain Chomet, 2010 Jeg kender ikke Tati specielt godt, så ved ikke om jeg misset noget her. Mit problem med filmen er, at jeg slet ikke kan connecte til hovedpersonen. Jeg er faktisk lidt ligeglad med ham, og noget af det skyldes helt sikkert mangel på talesprog. Den er flot, og stemningen er præcis en stemning, jeg kan lide, men når jeg var så distanceret fra karakterne, er det svært helt at lade sig rive med.
5/10
----
Crazy Heart, Scott Cooper, 2009 En af de film, som man ikke helt kan lade være med at lide. Den er ret typisk, men Jeff Bridges er helt og aldeles fantastisk som den alkoholiserede country-musiker.
7/10
----
Cosmopolis, David Cronenberg, 2012 En utrolig speciel film, hvor Cronenberg har skabt en ekstrem stemingsfyldt film. Den var tæt på at komme på top250-listen, men drejningen af historien hen i mod slutningen var jeg ikke helt vild med.
Men alt op til er ret genial, og selvom der som sådan ikke sker noget, så kan man bare sidde og lade sig drage ind i det univers, som Cronenberg har skabt ud af næsten ingenting.
Så fik jeg den set, og der er ikke så meget andet at sige, at den var ret fantastisk. Af Ang Lee's film har jeg tidligere kun fået set den fremragende "Crouching Tiger, Hidden Dragon", men efter at have set "Brokeback Mountain", skal jeg da helt sikkert have set flere af hans film. Det er en virkeligt velspillet, flot og dybfølt kærlighedshistorie, og selvom at kærlighedshistorier ikke altid på papiret lyder så spændende og interessant, så hjælper det i den grad med en mesterlig historiefortæller, som Ang Lee bag kameraret, og skuespilstalenter som Jake Gyllenhaal, Heath Ledger og Michelle Williams i de største roller. Derudover er der også tonsvis af talent i diverse biroller. Alt i alt en fantastisk film!
9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Så fik jeg den set, og der er ikke så meget andet at sige, at den var ret fantastisk. Af Ang Lee's film har jeg tidligere kun fået set den fremragende "Crouching Tiger, Hidden Dragon", men efter at have set "Brokeback Mountain", skal jeg da helt sikkert have set flere af hans film. Det er en virkeligt velspillet, flot og dybfølt kærlighedshistorie, og selvom at kærlighedshistorier ikke altid på papiret lyder så spændende og interessant, så hjælper det i den grad med en mesterlig historiefortæller, som Ang Lee bag kameraret, og skuespilstalenter som Jake Gyllenhaal, Heath Ledger og Michelle Williams i de største roller. Derudover er der også tonsvis af talent i diverse biroller. Alt i alt en fantastisk film!
#17931 Ispep 12 år siden
Gilliams nye film, The Zero Theorem, udkommer senere på året. Den lyder vældig interessant på papiret med fedt cast. Så den ser jeg naturligvis frem til.
#17932 jessup 12 år siden
#17933 Åkepool 12 år siden
Ja den må da være den bedste du har set i år ;)
#17934 HonoDelLoce 12 år siden
Lige nøjagtig slutningen - eller faktisk nærmere tanken om hvad der kommer til at ske efter slutningen - rumsterede ellers i rigtig lang tid hos mig :) Der er lidt Matrix over det (ikke Matrix' slutning, mind you ;) ).
#17935 MOVIE1000 12 år siden
Fakiren fra Bilbao....5-6/10
Planet Hulk.............4/10
Jarhead..................8/10
En kongelig affære...6/10
Ted BD...................7/10
Gnomeo og julie BD..5/10
Film jeg ikke har set før nu:
Jackie Brown........................6/10
Paranormal activity 4 BD........4/10
Hvidsten Gruppen..................4-5/10
The Bourne legacy BD............4/10
Ultimate Avengers the movie...4/10
Contraband............................6/10
#17936 Skeloboy 12 år siden
Katharine Hepburn i David Leans sidste ikke-epic. Selvfølgelig er Hepburn god, men filmen mangler lidt drama. Den bliver aldrig rigtig interessant, men heller ikke som sådan ringe.
6/10
----
Illusionisten, Sylvain Chomet, 2010
Jeg kender ikke Tati specielt godt, så ved ikke om jeg misset noget her. Mit problem med filmen er, at jeg slet ikke kan connecte til hovedpersonen. Jeg er faktisk lidt ligeglad med ham, og noget af det skyldes helt sikkert mangel på talesprog. Den er flot, og stemningen er præcis en stemning, jeg kan lide, men når jeg var så distanceret fra karakterne, er det svært helt at lade sig rive med.
5/10
----
Crazy Heart, Scott Cooper, 2009
En af de film, som man ikke helt kan lade være med at lide. Den er ret typisk, men Jeff Bridges er helt og aldeles fantastisk som den alkoholiserede country-musiker.
7/10
----
Cosmopolis, David Cronenberg, 2012
En utrolig speciel film, hvor Cronenberg har skabt en ekstrem stemingsfyldt film. Den var tæt på at komme på top250-listen, men drejningen af historien hen i mod slutningen var jeg ikke helt vild med.
Men alt op til er ret genial, og selvom der som sådan ikke sker noget, så kan man bare sidde og lade sig drage ind i det univers, som Cronenberg har skabt ud af næsten ingenting.
9/10
#17937 Kruse 12 år siden
9/10
#17938 Wangsgaard 12 år siden
ja!
#17939 misuma 12 år siden
Prøv at få set Ice Storm af Ang Lee. Den rammer mig hver gang.
#17940 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden
Er det ikke dendér bøsse-cowboyfilm? :D