Gravatar

#17941 Skeloboy 12 år siden

Kruse (17937) skrev:
skal jeg da helt sikkert have set flere af hans film

Kan anbefale denne meget billige boks: http://www.stereostudio.dk/dvd-father-knows-best-t...

Alle filmene er værd at se!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#17942 Steffan Rasmussen 12 år siden

misuma (17939) skrev:
Kruse:

Prøv at få set Ice Storm af Ang Lee. Den rammer mig hver gang.

+1 ... Det er en kanonfilm.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#17943 NightHawk 12 år siden

Kruse (17937) skrev:
Brokeback Mountain

Så fik jeg den set, og der er ikke så meget andet at sige, at den var ret fantastisk. Af Ang Lee's film har jeg tidligere kun fået set den fremragende "Crouching Tiger, Hidden Dragon", men efter at have set "Brokeback Mountain", skal jeg da helt sikkert have set flere af hans film. Det er en virkeligt velspillet, flot og dybfølt kærlighedshistorie, og selvom at kærlighedshistorier ikke altid på papiret lyder så spændende og interessant, så hjælper det i den grad med en mesterlig historiefortæller, som Ang Lee bag kameraret, og skuespilstalenter som Jake Gyllenhaal, Heath Ledger og Michelle Williams i de største roller. Derudover er der også tonsvis af talent i diverse biroller. Alt i alt en fantastisk film!

9/10

Fedt at høre, at du havde så god en oplevelse med filmen. :)

Jeg er selvfølgelig fuldstændig enig i din bedømmelse, og er ligeledes meget imponeret over hvor mesterligt Ang Lee får alle elementer til at gå op i en højere enhed. Derudover synes jeg også at både Gustavo Santaolallas score og især Rodrigo Prietos fotografering er virkelig fremragende, og stærkt medvirkende til at give filmen en ekstra følelsesmæssig styrke, som Lee virkelig drager en stor fordel af til at forstærke karakterenes dilemmaer. Et virkelig stærkt, rørrende og meget overbevisende portrætteret drama i verdensklasse.

Kan også, som andre har nævnt, varmt anbefale "The Ice Storm". Derudover kan jeg bestemt også anbefale at give hhv. "The Wedding Banquet", "Eat, Drink, Man, Woman", samt "Sense and Sensibility" en chance. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#17944 misuma 12 år siden

King Of Devil's Island/Kongen Af Bestøy (Netflix, USA)

Socialrealistiske dramaer som bygger på virkelige hændelser, rammer mig ofte hårdt. Magdalene Søstrene og Ondskab ramte hvor det gjorde ondt og nu også Kongen Af Bestøy.

Året er 1915, og drenge som ikke følger samfundets stramme regler/love smides på ø'en Bestøy. Drenge som eksempelvis stjæler fra kirkekassen.

Her hersker ro og orden, ihvertfald på overfladen. Den nye dreng rusker dog op i scenariet og dette ender med enorme konsekvenser.

Norsk produktion som imponerer som få kan gøre det. FANTASTISK skuespil fra børn og voksne.

6/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17945 MOVIE1000 12 år siden

Mørk og Jul.......................5-6/10
The Matrix BD...................7-8/10
The Matrix: Reloaded BD....7/10
The Matrix Revolutions BD..4-5/10
De urørlige BD..................8-9/10
Top Gear 10......................7/10

Film jeg ikke har set før nu:

The Big Year BD...6/10
Lockout...............4-5/10
Raging Bull..........5-6/10
Orkidetyven.........6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17946 Mikkel Abel 12 år siden

MOVIE1000 (17945) skrev:

The Big Year BD...6/10
Orkidetyven.........6/10

"Raging Bull 5-6/10" ... But how? :o
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#17947 MOVIE1000 12 år siden

MikkelAbel (17946) skrev:
MOVIE1000 (17945) skrev:

The Big Year BD...6/10
Orkidetyven.........6/10

"Raging Bull 5-6/10" ... But how? :o

Jeg vidste jeg ville få huk for den hehe.

Jeg blev rigtig skuffet, havde hørt så meget godt om den, og synes at Martin er en go instruktør. Jeg kedet mig bare, utrolig meget i denne film, filmen føles dobbelt så lang som den egentlig er. Jeg forstår bare ikke filmen, og den hverken interesserer mig eller underholder mig. Men fin er den da, suverænt skuespil og kamera teknik ligesom hos alle de andre Scorsese film. Af boksefilm er Rocky filmene i min verden stadig de bedste og der skal rigtig meget til at slå dem ud. Selvom jeg ikke var utrolig begejstret for Raging Bull har jeg utrolig svært ved at se en fortsættelse til den.
Gravatar

#17948 Ispep 12 år siden

Gi' den én chance til engang om nogle år, måske hjælper det. Uden at tage noget fra Rocky, som er en fremragende film, så er den ikke nær så god som Raging Bull. Desuden, så ligger du også alt for lavt med den første Matrix. Topkarakterer til begge nævnte film, og så er den der :D
Gravatar

#17949 MOVIE1000 12 år siden

Ispep (17948) skrev:

Gi' den én chance til engang om nogle år, måske hjælper det. Uden at tage noget fra Rocky, som er en fremragende film, så er den ikke nær så god som Raging Bull. Desuden, så ligger du også alt for lavt med den første Matrix. Topkarakterer til begge nævnte film, og så er den der :D

hehe, Matrix ville helt klart få 9/10 hvis den havde de 2 episke action scener med fra fortsættelsen. :)
Gravatar

#17950 Hr. Nielsen 12 år siden

MOVIE1000 (17947) skrev:
Af boksefilm er Rocky filmene i min verden stadig de bedste og der skal rigtig meget til at slå dem ud.
Hehe good one:)

Ispep (17948) skrev:
Uden at tage noget fra Rocky, som er en fremragende film, så er den ikke nær så god som Raging Bull.
Det er der sikkert en del 'eksperter' der vil give dig ret i. Da jeg IKKE er ekspert, tillader jeg mig at være lodret uenig;) Eller ikke lodret, da Raging Bull også er fremragende, men i min verden når den varme, menneskelige kærlighedsfilm Rocky er, den altså uden problemer.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: