Gravatar

#17921 Batsy 12 år siden

Har squ ikke set In burgers, så det kan jeg ikke kommentere på. Synes hvertfald den var underholdene, og jeg synes den var de 105 minutter af min tid! Jeg synes den mindede en del om Tarantino, og det ikke en dårlig ting og må sige den har skabt for mig nogle gode personer, især Rockwells og Walkens er helt geniale.
Scenen med Martin hvor han fortæller om hans ide og scenen "hands up" med Walken var genial, og ikke mindst han sidste monolog scenen om viet-cong manden uden navn, synes jeg var genialt skrevet.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17922 misuma 12 år siden

Robin Hood, Ridley Scott versionen.

Den er go' nok, men vil nok hellere popkorn-udgaven med Kevin Costner...

3,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17923 Sweetiebellefan 12 år siden

The Possession

En kasse med en dæmon indeni ender hos de forkerte i denne film som er baseret på virkelige hændelser.

Ole Bornedal og San Reimi har leveret en alletiders gyser.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17924 misuma 12 år siden

Acolytes (Netflix, USA)

Australsk thriller/semihorror med Joel Edgerton.

5/6
Gravatar

#17925 Batsy 12 år siden

Sherlock sæson 2

3 fantastiske episoder, igen og slutningen af sæsonen er som sagt forventet eftersom det er i samme stil som Robert downey jr's forsættelse, men hvor den her meget mere genmenført og mere medrivende

For helvet, giv mig sæson 3 nu!?

10/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17926 Mikkel Abel 12 år siden

The Return of the Living Dead (1985)

Sjov, satirisk zombie-film.

4/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#17927 Sweetiebellefan 12 år siden

Dirch

Et kig bag scenen med Dirch Passer, hans venner og familie.

Også kig på en tabt tid for mange år siden hvor Kjeld og Dirch erobrede scenen, og med druk og flotte damer til følge.

En muts see.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#17928 misuma 12 år siden

Der gik lidt indie-mode i den via den amerikanske Netflix:

Bag Of Hammers.....

Finurlig, skæv, bittersød, tragisk, humoristisk og nok den bedste film jeg har set i år.

7/6

Good Dick.....

Finurlig og bittersød.

4/6

Beware Of Gonzo.....

Ungdomsfilm, beretningen om de skæve som er oppe imod de lige.

4/6
Gravatar

#17929 Ispep 12 år siden

The Imaginarium of Doctor Parnassus

Terry Gilliam's legesyge eventyr er en pragtfuld visuel oplevelse, som osser af kreativitet og sjove påfund. Handlingen kan godt virke en kende snørklet, men jeg var i den grad med på legen. Fantastisk underholdning og godt spillet film. Vi er dog noget fra 12 Monkeys og Brazil, men stadig solidt niveau. Glæder mig derfor til hans nye projekt. 5/6

À bout de souffle

Godard's vidunderligt provokerende drama, som muligvis har den fedeste, mest karismatiske og cooleste mandlig hovedrolleindehaver. Jean-Paul Belmondo giver en dybfølt og gribende portræt af en kompleks person, som desperat flygter fra loven, lever livet, søger kærligheden, men naturligvis også om de fatale konsekvenser, det kan have for en som ham. Filmens store spørgsmål er nok i virkeligheden: kan vi have sympati for en som ham? Svaret gives naturligvis ikke, men det er sådan en karakter lige efter mit hoved. Der er herlige referencer til filmmediet og Hollywood, på godt og ondt. Teknisk, såvel som i sin udforskning af menneskets handlinger, har Godard skabt en sensationel og udsøgt film. Hører blandt favoritterne. 6/6

The Truman Show

Spændende præmis, underholdende film. Giver mig dog ikke stof nok til eftertanke og kan forekomme mig lige rigeligt sentimental sine steder. Slutningen er flad, men visuelt flot og en smule opfindsom i den retning. Hører blandt Carreys bedre præstationer, men ikke hans bedste. 4/6

Network

Lumets dybt provokerende mediesatire-komedie/drama med en sprudlende dialog, som kendetegner Lumet og hans evner i den retning. Stadig relevant og åbner op for debat. Verdensklasse spillet af alle medvirkende og bare uforskammet god underholdning og på en god dag Lumets bedste – på andre 12 Angry Men. Hører blandt favoritterne. 6/6
Gravatar

#17930 fubar 12 år siden

Det var godt en stak gode film du har fået set. Er enig i dine betragtninger. Jeg var dog slet ikke klar over at Gilliam havde lavet en "ny" film, så den vil jeg se om jeg ikke kan få set snart.

Skriv ny kommentar: