Gravatar

#18141 MOVIE1000 12 år siden

Alf..........................................4-5/10
Ghost......................................6/10
Bolt 3D BD...............................7/10
Family guy sæson 3...................7/10
Pokemon: the first movie...........5-6/10
Pokemon 2: kun en har styrken..5-6/10
Pokemon 3: the movie...............4/10
Pokemon: Mewtwo returns..........5/10
Paydirt.....................................2-3/10
Madagascar..............................7/10
Madagascar 2............................7/10

Film jeg ikke har set før nu:

Madagascar 3 BD..6/10
The Hunted..........3-4/10
The collector........4/10
The Tree of life.....5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18142 Batsy 12 år siden

MOVIE1000 (18141) skrev:
Pokemon: the first movie...........5-6/10

Ikke sikker men det er den med Mewtwo? Den er da den fedeste, bedste, dramatiske og ikke mindst tårevridene pokemon, og at den har 5.0 på IMDB er uhørt. Pff grown ups... :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#18143 Sweetiebellefan 12 år siden

Final Destination 3

Den her gang starter filmen med at folk bliver maltrakteret af en løbsk rutschbane.

Derefter kommer der ulykker med bl.a. et subway tog fuld af mennesker der smades.

Alle gode gange tre.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18144 loki 12 år siden

Stoker 2013

Ganske habil men havde potentiale til mere. Elsker de rolige billeder og den langsomme opbygning.

4/6

-----

The Last of Us

Klart en af de bedre historier jeg længere har oplevet i et videospil. God karakterudvikling, sjov/interessant dialog. Selv bipersonerne virker som relativt helstøbte personer.

5/6

-----

Homeland (TV-serie)

Lol propaganda.
www.peakoil.dk
Gravatar

#18145 loki 12 år siden

Europa Report (2013)

Så meget potentiale, så ringe udførsel.

- Lydeffekterne er decideret irriterende pga. en tilbagevendende hyletone.

- Musikken er i bedste fald ligegyldig, og i værste fald med til at bryde illusionen. Rumfilm invitere netop til musikfrie sekvenser eller med stille og velovervejet musik, hvor man så i stedet lade billedsiden står for indtrykket. Men...

- ...det er ikke tilfældet, for på trods af nogle få flotte billeder af Jupiter, så forgår langt størsteparten af handlingen inden i rumskibet. Virkeligt ærgerligt. Endvidere har man valgt en dokumentaragtig visuel stil (for at give det et skær af autenticitet vil jeg antage), men det bliver hurtigt træls at se på.

- Handlingsforløbet er ikke lineært, og det kræver virkelig et manuskript/instruktør med det bredde overblik for ikke at tabe seeren undervejs. Desværre er Sebastián Cordero ikke en sådan instruktør, og man sidder flere gange og lurer på hvor langt vi er henne rent kronologisk.

In conclusion...
Hvis man nisser efter en rumfilm, så bør man undgå denne, og i stedet se eller gense klassikere som Solaris (1972) eller 2001 (1968) - selv den mere letbenede Mission to Mars (2000) er betydelig bedre pga. dennes langt flottere billedside og generelt bedre fokus på historien. [Solaris (2002) er en svær størrelse. Jeg er vild med de første 40-60 minutter, men så går der kaos i handlingen.]

2/6 (helt elendig er den ikke, men den kan ej anbefales)
www.peakoil.dk
Gravatar

#18146 Riqon 12 år siden

The Impossible

Det var tid for en emotionel film med kæresten. Ikke bare lykkedes det filmen at spille på flere emotionelle strenge i de menneskelige forhold, men samtidig formår den at krybe under huden på én og give et meget overbevisende billede af, hvor voldsom tsunamien egentlig var for dem, der blev ramt af den. Da jeg så billederne af vandmuren, der kom mod karaktererne, formåede jeg at glemme, at det bare var en film - hvilket må være det største kompliment til en film, der som denne er baseret på virkeligheden. Jeg så den i går aftes, og filmen sidder stadig i mig. Et par ting kunne nok godt være gjort lidt bedre (dialogen, for eksempel), og så er scriptet måske også lidt fattigt på overraskelser, men det er nu alligevel en af de bedste film, jeg har set i år. 5/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18147 misuma 12 år siden

Enig Riqon. Til tider ramte den mig endda som en god gyser. Yikes, nogle af scenerne...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#18148 Lord Beef Jerky 12 år siden

The Paperboy

Sikke noget lort! Skuespillerne gjorde det fint nok, men klipningen og instruktionen ødelægger enhver form for indlevelse i en ellers interessant historie. Pointen med filmen bliver dog gentagne gange banket ind i hovedet på en, og når filmen slutter, sidder man bare arrig tilbage med dårlig smag i munden. Lortefilm! Jeg opdagede bagefter, at det var den samme instruktør som stod bag Precious, og det forklarer en hel del. 2/10.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18149 Riqon 12 år siden

misuma (18147) skrev:
Yikes, nogle af scenerne...

Jeps!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18150 misuma 12 år siden

Riqon (18149) skrev:
Jeps!

Jeg identificerede mig utroligt meget med familien og derfor lå min empati højt og så rammer mange af scenerne altså lige i maveregionen. Hvor ville jeg dog ønske samme empati-niveau ku' nåes i flere gysere...
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: