Jeg identificerede mig utroligt meget med familien og derfor lå min empati højt og så rammer mange af scenerne altså lige i maveregionen. Hvor ville jeg dog ønske samme empati-niveau ku' nåes i flere gysere...
Det spiller nok en rolle, ja.
Derudover synes jeg, at moderens flashback, da hun falder i søvn i slutningen, var utrolig godt klippet sammen med effektfuld, klaustrofobisk musik og stærke billeder af, hvordan hun nådesløst blev kastet rundt uden nogen form for kontrol. Yderst uhyggelig scene!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Rigtig fed film. Det var overhovedet ikke den film jeg havde forestillet mig, men på den anden side ved jeg sgu hellere ikke helt hvad jeg havde forestillet mig.. Synes den var noget lang tid om at komme i gang(en hel time), men da den så kom i gang var den også rigtig god(og ubehagelig!). Skuespillet var helt i top og virkelig modigt at have en døv/stum person som en hovedperson.
Solid film - men selvfølgelig ikke nogen Oldboy ;)
En fantastisk film, meget bedre en The fighter må jeg virkelig erkende. Fantastiske præstationer, virkelig nogle intense kampe, hvor man sidder og virkelig bider negle. Den sidste scene var for mig, en af de mest mindeværdige, brutale, følesesladene kampe jeg har set længe. Bror mod bror, ligemeget hvad så er det en kamp man aldrig vil møde, men nogen gør og de kampe er aldrig gode.
Jeg blev grebet af den her film, virkelig nogle stærke præstationer og især fra Nick Nolte.
Lige nu sidder jeg med den tanke at det er en ren 10'er, første gang man ser den. Tror dog den vil dale ned på en 8'er med andet gensyn. En skam at så mange på filmz synes det er et "the fighter" rip-off, den her film er i sig selv bedre, mere underholdene og hovedrollerne spiller meget bedre end Mark Walbergs okay præstation i the Fighter. Plottet er i sig selv heller ikke noget som helst der minder om hinanden, det heller ikke engang boksning vi har at gøre med her. 10/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Settet er 70'erne. Kort opridset, så prøver et homoseksuelt par at få myndigheden over Marco som har Down Syndrom. Drengen blev svigtet af den stofpåvirkede mor, men også af systemet.
Alan Cumming fortjener en øredøvende klapsalve som den syngende og flamboyante dragqueen og Garret Dillahunt får sgu også lige et lammende skulderklap herfra.
Modig 3D BD..................................6/10 Hodja fra Pjort................................4/10 Otto er et næsehorn........................5/10 Anchorman.................................6-7/10 Batman Beyond: Return of the joker..6-7/10 Daddy day camp.............................1-2/10
Film jeg ikke har set før nu:
Attack the block BD........................3/10 I Tintins fodspor.............................5/10 Lorax skovens beskytter 3D BD........6/10 Alfred Hitchcock presents sæson 1....7-8/10 A very harold and Kumar Christmas..5/10 Arriettys hemmelige verden.............6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Zero Dark Thirty Ganske fin skildring og værd at se en enkelt gang. Men ligesom Hurt Locker mangler jeg lidt noget drama. Som om instruktøren bevidst ofrer det til fordel for benhård realisme. Al respekt for det, men det giver bare i sidste ende en lidt mærkelig spændingskurve.
Tror ikke helt jeg har drukket The Bigelow Kool-aid
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#18151 Riqon 12 år siden
Det spiller nok en rolle, ja.
#18152 Ericmase 12 år siden
Top fed film med et ekstremt syret twist. Sådan, Goodard (og Whedon)!
5/6
#18153 Mikkel Abel 12 år siden
Rigtig fed film. Det var overhovedet ikke den film jeg havde forestillet mig, men på den anden side ved jeg sgu hellere ikke helt hvad jeg havde forestillet mig.. Synes den var noget lang tid om at komme i gang(en hel time), men da den så kom i gang var den også rigtig god(og ubehagelig!). Skuespillet var helt i top og virkelig modigt at have en døv/stum person som en hovedperson.
Solid film - men selvfølgelig ikke nogen Oldboy ;)
4,5/6
#18154 Batsy 12 år siden
En fantastisk film, meget bedre en The fighter må jeg virkelig erkende. Fantastiske præstationer, virkelig nogle intense kampe, hvor man sidder og virkelig bider negle. Den sidste scene var for mig, en af de mest mindeværdige, brutale, følesesladene kampe jeg har set længe. Bror mod bror, ligemeget hvad så er det en kamp man aldrig vil møde, men nogen gør og de kampe er aldrig gode.
Jeg blev grebet af den her film, virkelig nogle stærke præstationer og især fra Nick Nolte.
Lige nu sidder jeg med den tanke at det er en ren 10'er, første gang man ser den. Tror dog den vil dale ned på en 8'er med andet gensyn.
En skam at så mange på filmz synes det er et "the fighter" rip-off, den her film er i sig selv bedre, mere underholdene og hovedrollerne spiller meget bedre end Mark Walbergs okay præstation i the Fighter. Plottet er i sig selv heller ikke noget som helst der minder om hinanden, det heller ikke engang boksning vi har at gøre med her.
10/10
#18155 misuma 12 år siden
Settet er 70'erne. Kort opridset, så prøver et homoseksuelt par at få myndigheden over Marco som har Down Syndrom. Drengen blev svigtet af den stofpåvirkede mor, men også af systemet.
Alan Cumming fortjener en øredøvende klapsalve som den syngende og flamboyante dragqueen og Garret Dillahunt får sgu også lige et lammende skulderklap herfra.
5,5/6
#18156 Sweetiebellefan 12 år siden
To børn har levet i en skov og da de bliver fundet er et monster sammen med dem.
En must see.
8/10
Vilde Rolf
Vilde Rolf er en Donkey Kong agtig mand med temperament.
Senere møder manden en pige der er racerkører.
Hilsner til bl.a. Q*Bert det kan ikke blive bedre.
10/10
#18157 MOVIE1000 12 år siden
Hodja fra Pjort................................4/10
Otto er et næsehorn........................5/10
Anchorman.................................6-7/10
Batman Beyond: Return of the joker..6-7/10
Daddy day camp.............................1-2/10
Film jeg ikke har set før nu:
Attack the block BD........................3/10
I Tintins fodspor.............................5/10
Lorax skovens beskytter 3D BD........6/10
Alfred Hitchcock presents sæson 1....7-8/10
A very harold and Kumar Christmas..5/10
Arriettys hemmelige verden.............6/10
#18158 Batsy 12 år siden
Fortids scenerne er fantastiske! "Thats not funny... thats.. not..funny"
#18159 Åkepool 12 år siden
HVAD!!! Den er da et stykke over middel.
#18160 gi-jones 12 år siden
Ganske fin skildring og værd at se en enkelt gang. Men ligesom Hurt Locker mangler jeg lidt noget drama. Som om instruktøren bevidst ofrer det til fordel for benhård realisme. Al respekt for det, men det giver bare i sidste ende en lidt mærkelig spændingskurve.
Tror ikke helt jeg har drukket The Bigelow Kool-aid