Gravatar

#18161 MOVIE1000 12 år siden

Åkepool (18159) skrev:
HVAD!!! Den er da et stykke over middel.

Dialogerne sucks, karakteren sucks, deres skuespil sucks, den eneste joke der fik mig til at grine var den med Blockbuster var lukket. Ungerne gør det rædselsfuldt, og man ser ingen andre mennesker, når det går virkelig løs, som der burde have til tragt masser af mennesker, dem ser vi først til allersidst.

Det værste var dog denne scene:

Efter pigen/damen flygter fra dem nede i parkerings kælderen, flygter hun hen til sin lejlighed, imellem tiden, flygter de unge rundt over hele blokken på cykler og løb, og slås mod dem i en ret lang periode. De kommer så til sidst op til en etage, og hvem støder de ind i der, pigen/kvinden der er ved at lukke sig ind i sin lejlighed. Hun må godt nok have taget nogle små skridt op til den lejlighed siden de kan nå at komme derop på samme tid.

Nej den film siger mig ikke en dyt, og har svært ved at se at den fortjener 6,6/10 på imdb.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18162 HonoDelLoce 12 år siden

Så i går den der Fast & Furious (den fjerde i rækken ;) ).

Helt klart kilometer bedre end to'eren og især tre'eren - det er s'gu næsten skræmmende at sige, at det gør en kæmpe positiv effekt at Vin Diesel er med igen.

Selve starten bliver lige en tand for dum (på den ufede måde) og føles i bedste fald fuldstændig unødvendig. Men den mere personlige vinkel på Dom og Brians ihærdige hiven efter hurtige håndbremsevendinger og heftige hjulspin giver filmen en bedre intensitet, som kun lejlighedsvis bliver afbrudt af et par tåbelige "sideplots".

Nu glæder jeg mig helt til, at vi skal se Fast Five, som jeg kan se generelt blev taget meget bedre imod end den fjerde film.

6-7/10
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18163 Muldgraver 12 år siden

Visitor Q af T. Miike

Fjollet film.

Men så efter en drøftelse:
Fjollet film, men med en interessant nødvendighed for metaforisk ekstremitet, der ikke som sådan afstedkommer en ny social selvforståelse, men snarere udvider grænserne for relationernes kausale betingelser. Ikke at filmen er synderligt realistisk, formoder jeg, men ved at anbringe alskens tabuer som én families, forsøger den alligevel at humanisere det ellers inhumane. Og det er vel ikke tosset, selvom der ikke gives et realistisk bud på, hvordan mennesket (og samfundet jf. nedenfor) genfinder sig selv.

Min meddrøfter ville gerne se den dysfunktionelle familie som en allegori på det nutidige Japan, hvilket bl.a. brugen af moderens bryster rimeligvis understøttede.

På papiret er filmen ret vellykket og næsten smuk, og den tiltaler vitterligt min trang til at dekonstruere sociale konstellationer, men samtidig er der noget så definitivt uladsiggørligt over Mikes konstruktion, at den bare bliver et fortænkt billede af en paradoksalt nok lidt for simpel situation og dertilhørende mulighed for raskelse.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#18164 wiseguy 12 år siden

John Carter

En positiv overraskelse og vel et skoleeksempel på hvor skidt det ka’ gå når markedsføringen af en film fuckes up! Jeg ignorerede den totalt da den i sin tid kom frem og det der fyldte mest i medierne var jo nærmest hvor stort et økonomisk flop filmen ville blive for Disney.

Det økonomiske tab blev aldrig så stort, som man først forudså og mon ikke salget af DVD, BD og VOD samt tv-rettigheder efterhånden har fået skidt til at løbe rundt? Under alle omstændigheder fortjente Stantons film ikke den hårde medfart, den har fået på næsten alle konti.

Men som sagt lod jeg mig selv påvirker af den negative vibe, der klistrede til filmen og først en gang i sidste uge, da jeg lige manglede et par pund i kurven hos Amazon, for at få gratis fragt, røg John Carter med i kurven, da den var en af de billigste film, jeg ikke havde set!

John Carter er ikke et mesterværk, men den er langt fra noget bæ!! Det er en pisse flot film og så er den drønunderholdende på en ”gammeldags” måde, der rent faktisk leder tankerne tilbage til filmene fra ens barndom: gamle westerns, Tarzan filmene og så er det meget tydelig at se, hvor Lucas bla. har hentet inspiration fra til Star Wars.
Til tider bliver det hele lidt cheasy og Stanton vil måske gerne lidt for meget på en gang, men resultatet på bundlinjen er positivt og det er med garanti en film jeg napper et gensyn med på et senere tidspunkt. Lidt ærgerligt, at vi nok aldrig kommer til at se de sidste to film, da den jo i sin tid var planlagt som en evt. trilogi.

4½/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18165 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

wiseguy (18164) skrev:
John Carter4½/6

Ja, jeg finder den faktisk også ret underholdende og virkelig flot, så det er noget synd, at PR-delen gik helt i vasken, som du skriver.
Gravatar

#18166 duuk74 12 år siden

Er meget enig. Og ja, ærgerligt at der ikke laves flere film af den slags.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#18167 Broomie 12 år siden

Almost Famous (2000)

Filmen har generelt fået flot omtale, derfor var forventningerne ganske høje, især med en oscar statuette for "Best screenplay".
Desværre skuffede filmen en smule. Jeg følte, at filmen ville mere, end hvad den var istand til. Filmen havde mange sub-plots, men det var som om, at man ikke rigtig kom i dybden med flere af dem, og derfor blev de ret ligegyldige, når man holder dem op imod hovedplottet.
Filmen blev også lige lovlig klichefyldt hen imod slutningen, måske fordi den skulle 'interconnecte' de forskellige plots.

Til gengæld er skuespilspræstationerne ganske fornuftige, udover Patrick Fugit, som med hovedrollen spiller helt uden sjæl og efter min mening, en ganske kedelig karakter. Jeg vil især nævne Frances McDormand som spiller en ganske neurtisk mor.

Filmen er ganske underholdende og holder et højt tempo hele vejen igennem.

6/10
Gravatar

#18168 Batsy 12 år siden

Pale Rider

Clint forstår at spille den hårdføre Cowboy, every time! Det dog langt fra hans bedste western, men den var underholdene, borset fra det lidt tå krummende halløj med Pigen og The Preacher romancen. Det trak det ned for mig, men hun var da en sød sag!

Godt skuespil, herligt showdown med Eastwoods karakter og de 7 Marshalls.

7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#18169 Giraffen 12 år siden

I, Robot

Græske Alex Proyas, som også stod bag den glimrende ”The Crow”, bringer os her en ganske underholdende science fiction thriller om robotter der bliver selvbevidste i år 2035. Fortællingen om superintelligente maskiner, som på den ende eller anden måde har overtaget kontrollen er blevet fortalt mange før og det er med god grund. Det er en spændende og samtidig skræmmende tanke og når vi ser hvordan vi bliver mere og mere afhængige af alskens teknologi, virker Kubricks fremtidsvision om de hjælpeløse mennesker blandt intelligente supercomputere pludselig ikke så urealistisk mere.

I ”I, Robot” møder vi politimanden Del Spooner, spillet af en yderst veloplagt Will Smith i øvrigt, der har et mistroisk forhold til robotter. Javist er der opstillet tre love som skulle sikre robotter fra at gøre noget menneske fortræd, men hvordan kan vi være sikre på at en maskine ikke kan være i stand til at slå ihjel, i takt med at de bliver mere og mere avancerede og til en hvis grad mere menneskelige? Kan en maskine være i stand til at simulere komplekse følelser som had og kærlighed?

Selvom ”I, Robot” indeholder store dele action er det heldigvis ikke på bekostning af dens spændende præmis. Den indeholder en tilpas mængde substans, uden dog nogensinde at blive superkrævende, og samtidig er den ikke bange for at skrue tempoet i vejret.

En klar anbefaling til den action hungrende fan som også gerne vil have lidt stof til eftertanke. Et gedigent score af talentfulde Marco Beltrami skal også lige have ros med på vejen.

4/6
Gravatar

#18170 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Star Wars: Harmy's Despecialized Edition

Bruno skrev:
En fan-udgave af den første film, klippet sammen af en del forskellige kilder, så den fremstår så flot som overhovedet muligt, samtidig med, at der ikke er ekstra CGI og andet skidt fra Lucas hånd, men ligner biografudgaverne. Der står ikke engang "Episode IV: A New Hope" i titlen på den første.

Så fik jeg set den første film igennem i trilogien.

Man kan godt se, at der ligger en del kærlighed bag projektet og det er virkelig en "purist-udgave", hvilket afsløres allerede i starten, som skrevet ovenfor. "Episode IV: A New Hope" blev først tilføjet i senere genudgivelser af filmen.

Man kan læse om processen her:

http://originaltrilogy.com/forum/topic.cfm/Harmys-...

Der er enkelte scener, hvor kvaliteten står lidt værre end andre og HD-udgaverne er "kun" 720p, men når en privat kan lave sådan et stykke arbejde, der står MARKANT bedre end de tvivlsomme dvd-udgivelser, kan man næsten kun blive ked af, at der sikkert aldrig kommer bedre udgaver fra Lucas' egen hånd.

Men heldigvis kan man samtidig være glad for, at der findes fans, der er villige til at lægge så meget ulønnet arbejde i at gøre andre glade.

Så kan man selvfølgelig diskutere det moralske i at downloade ulovlige kopier af film, men min retfærdiggørelse er, at Lucas ikke vil gøre materialet tilgængeligt for mig og jeg har alligevel støttet ham økonomisk igennem mange år og ejet Star Wars-filmene i mange forskellige udgaver, købt tegneserier osv., så min samvittighed har det faktisk helt ok med det.

Skriv ny kommentar: