Gravatar

#18461 Sweetiebellefan 12 år siden

Enig #18459.

FrankenWeenie

En dreng genopliver sin døde hund i denne film.

Men imens går bøllerne også til den med at grave deres døde kæledyr op fra kirkegården for også at genoplive dem.

Oscar nomineringen værd og musikken burde også have en pris.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18462 loki 12 år siden

Elysium

Er ok men lader meget tilbage at ønske. Rystekameraet er ulideligt, og Jodie Foster virker totalt fejlcastet. Historien er interessant nok, men det er meget utroværdigt at alle disse ting sker samtidig, uden at have en primær kilde (e.g. en bagmand som er skyld i det hele). Samfundskritikken er meget lig District 9, men virker noget mere primitiv og overfladisk.

Jeg tror det ville have været langt bedre, at tage udgangspunkt i en person fra Elysium, og så i stedet lave en slags modernisering af Schindler's Liste.

3/6

-----

Upstream Color

Makværk.

0/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#18463 Mikkel Abel 12 år siden

Cape Fear (1991)

Min sjette Scorsese - De Niro film og desværre også den der har skuffet mig mest(og nok eneste). Det er en god film, dog slet ikke den jeg havde håbet på. Robert De Niro spiller fejlfrit som psykopaten Max Cady, men jeg synes slet ikke karakteren bliver udnyttet nok og ville gerne langt mere ind og lære den at kende. Der er også et eller andet ved handlingen jeg synes er en anelse tyndt. Filmen har en dejlig intensitet/paranoid følelse i mange scener, specielt dem med Cady, hvor man bare venter på at lige pludselig sker der noget vanvittigt(her skal specielt scenen i teatersalen fremhæves.) Generelt set er skuespillet vildt godt. De Niro og Juliette Lewis skinner igennem, men især Nick Nolte overraskede mig meget. Jeg kender ham kun fra "Warrior, så han er bestemt en jeg fik lyst til at se mere med. Soundtracket er godt og Max Cadys musikalske ledemotiv vil hjemsøge en i lang tid!

4/6

RoboCop

Ganske underholdende actionfilm. Intet mere, intet mindre. Actioscenerne er fine, RoboCop har nok one-liners til at gøre Arnold Schwarzenegger misundelig og det er ganske underholdende at se Kurtwood Smith som ultra led skurk, når man ellers kun kender ham fra That '70s Show.

4/6

Unforgiven

Øv, må nok erkende jeg er lidt skuffet.. Det var ikke den film jeg havde troet det var og et eller andet sted synes jeg sgu den var lidt kedelig til tider. Skuespillet kan der selvfølgelig ikke sættes en finger på, men det skulle der hellere ikke ret godt kunnes når navne som Clint Eastwood, Morgan Freeman og Gene Hackman står på listen. Visuelt er den fantastisk flot, de dybe billeder udover landskabet til den smukke blå horisont er skønne og skaber god kontrast til de mørke, regnfulde billeder der senere kommer i filmen. Historien synes jeg ikke var synderligt interessant, den liver dog nået op mod filmens sidste halve time da der kommer noget mere gang i den, og Clint Eastwood endnu engang beviser hvorfor han er the baddest motherfucker alive. En historie jeg langt hellere ville havde set filmen fortælle, er den fortid som Eastwood og Freemans karakterer snakker om, hvor de var nogle lede sataner.

4/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18464 Sweetiebellefan 12 år siden

Titan A.E.

Tegnefilm om nogen unge folk der kæmper for at genoprette en ny jord.

God brug af lyd og effekter.

Druknede dog i mange af de andre blockbusters i årtusindskfitet.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18465 Ispep 12 år siden

Mht. Unforgiven. Ville du heller have set en fortælling om deres tidligere liv? Det ville jeg godt nok ikke. Det får du jo i små bid fortalt, hvilket er rigeligt, for at danne sig et billede af, hvor onde de var. Desuden, tjek nogle af mandens tidligere film ud, hvis du ønsker at se hvor led og badass han er :0 Unforgiven er virkelig en fantastisk film og håber du vender tilbage til den, måske om nogle år.
Gravatar

#18466 Mikkel Abel 12 år siden

Ispep (18465) skrev:

Mht. Unforgiven. Ville du heller have set en fortælling om deres tidligere liv? Det ville jeg godt nok ikke. Det får du jo i små bid fortalt, hvilket er rigeligt, for at danne sig et billede af, hvor onde de var. Desuden, tjek nogle af mandens tidligere film ud, hvis du ønsker at se hvor led og badass han er :0 Unforgiven er virkelig en fantastisk film og håber du vender tilbage til den, måske om nogle år.

Ja det bliver fortalt i små bidder, men jeg kunne nu godt tænke mig at se det on-screen. :p Og så evt. tage historien fra hvordan de er nogle onde nogen og konen kommer og omvender ham.. Jeg vil helt sikkert også se nogle af hans tidligere, den eneste af hans westerns jeg reélt har set er The Good, The Bad And The Ugly.

Jeg har set noget nær ingen westerns, men lige pt. vil jeg langt hellere se fx 3:10 To Yuma igen, i stedet for Unforgiven.. men ja, jeg vil absolut vende tilbage om nogle år. Det kan gavne mange film. :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18467 MOVIE1000 12 år siden

Viva la Bam sæson 1...................7/10
Viva la Bam sæson 2...................7/10
Viva la Bam sæson 3...................6/10
Viva la Bam sæson 4...................8/10
Viva la Bam sæson 5...................7/10
Mumien BD.................................6-7/10
Mumien vender tilbage BD............4-5/10
Mumien: Dragekejserens grav BD..3-4/10
Dredd 3D BD...............................7-8/10
Rubber.......................................6-7/10
Jurassic Park BD..........................8-9/10
Rush hour 3................................5/10

Film jeg ikke har set før nu:

Breaking Bad sæson 1.........10/10
Stolen................................5-6/10
En familie BD......................6-7/10
Over kanten........................5/10
Robot & Frank.....................7/10
Nightmares & Dreamscapes...5-6/10
Hotel Transylvania................4/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18468 Kisbye 12 år siden

Jeg har har fået set et par film af Dardenne brødrene idag. Først Rosette og bagefter Le fils.
Sidst nævnte var lidt af en overraskelse. Sad hele vejen igennem og undrede mig over hvad det gik ud på, så fik en enkelt sætning til sidst hele filmen til at give mening.
Jeg kan godt lide at blive overrasket, så jeg giver den 9/10

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#18469 Skeloboy 12 år siden

#18468 - det lyder sgu godt! Har Le Fils på hylden. Var dog ikke så vild med deres L'Enfant
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#18470 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Jeg har lige givet "The Hunger Games" endnu et gennemsyn og den står faktisk mere positivt anden gang. Første gang fandt jeg den kun lidt over middel, men denne gang, synes jeg faktisk, at det er en habil film.

Givet, der er ikke de store overraskelser og historien er blevet fortalt før, og bedre, men den er nu ganske underholdende alligevel, ikke mindst pga. castet deri og hele den veldesignede og over-the-top verden.

Det ender nok med, at jeg napper toeren i biffen.

Skriv ny kommentar: