Gravatar

#18561 Ispep 12 år siden

:0 jeg kan ikke gå med til fantastisk, men "kun" god.
Gravatar

#18562 Mikkel Abel 12 år siden

Iron Man 3 (BD)

Puha, jeg blev da nok en anelse skuffet.. Langt det meste af vejen synes jeg den var ret kedelig og når de få actionscener var der, fandt jeg dem ikke videre interessant. Man kan dog ikke tage fra dem, at de var utrolig flot lavet! Mens 'skydiving' scenen var flot lavet, var den dog fuldstændig åndsvag! :D

Et større problem er dog filmens skurke, som jeg synes har været et problem i alle tre 'Iron Man'-film. De er simpelthen for kedelige! Specielt Ben Kingsley blev slet ikke udnyttet nok, selvom tanken bag da var meget god.

Iron Mans store plus er selvfølgelig Robert Downey Jr. Den mand er så fandens karismatisk og skarp, og altid en fornøjelse at se. Don Chedle var også en af de mest positive ting for mig, han er sjov, men slet ikke nok spilletid.

Man kan bestemt mærke Shane Black står bag når det kommer til humoren og det var vildt fedt! (er kæmpe fan af Kiss Kiss, Bang Bang)

Men jeg synes det er synd, for Iron Man 3 + Iron Man 2 havde begge kæmpe potentiale til at blive vildt fede, de opfylder det bare slet ikke.

3/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18563 loki 12 år siden

The Perks of Being a Wallflower

Glimrende comming-of-age-film. Er især glad for både hvorpå de til tider springer i tiden, da det giver personerne et mere realistisk udviklingsforløb.

4½/6

-----

The East

Bum bum... som en fan (eller hvad man nu kalder det) af Derrick Jensen så burde filmen nok tiltale mig mere, men desværre bliver gruppen ikke afbilledet som værende overvældende intelligent. Det får mere smag af hævn og personlige opgør end fokus på en overordnet plan, og det er immervæk ærgerligt, for konceptet har absolut potentiale. Jeg tror et bedre overordnet plot - gennemtænkt og intelligent a la Now You See Me - ville have pyntet gevaldigt på tingene.

3/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#18564 misuma 12 år siden

Herrguth (18551) skrev:
#Misuma - vil du ikke skrive et par ord om Magic Magic?

Slither er også en herlig film. :D

Filmen gik ikke helt i den retning jeg håbede på, hvilket naturligvis ikke behøver at gøre den til en dårlig film. Jeg fik ikke grusom gore, men halvfesne thrills på det psykologiske plan. Når filmens højdepunkt er at se Michael Cera's lumske karakter, ja så har filmen ikke helt leveret varen i min optik.

3/6

DYATLOV PASS INCIDENT

Renny Harlin er nok mest kendt for at lave Die Hard 2 og Cliffhangers og nu har han så bevæget sig ud i found-footage genren. Anygood? Nææ, egentlig ikke.
Det som pirrede min nysgerrighed, var at filmen tager udgangspunkt i den virkelige hændelse kaldet Dyatlov Pass Incident. På det fundne bånd, følger vi de unge og smukke som vil undersøge den mystiske tragedie i Ruslands bjerge.

Den lille spænding som laaangsomt oparbejdes forsvinder i det øjeblik hvor den dårlige CGI træder ud af mørket...

2/6

URBAN EXPLORERS

Overraskende god thriller/gyser. Den spilder ikke tiden og går hurtigt til sagerne uden at blive dårlig vel at mærke. Filmen foregår under Berlin i mørke gange brugt af tyske soldater og dét er ganske effektivt! Skuespillet fejler intet. Kan man lide film som CREEP, så er den her til dig!

4,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#18565 Riqon 12 år siden

Snaden (18560) skrev:
Samsara (Netflix US)

Et fantastisk trip! 6/6

Vil dog gerne se den på det store lærred. Jeg ender nok med at tage ind og se den, da det er en af de film, som nok SKAL opleves i biffen.

Enig. Visuel filmkunst på sit bedste.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18566 Skeloboy 12 år siden

Film set fra mandag-torsdag...

Weekend, Andrew Haigh, 2011

En god og realistisk kærlighedshistorie. En film om to mænds liv i et par dage.

Weekend er en af de film, hvor det lykkedes at skabe en historie, der fortæller en historie uden det voldsomme drama. Og den gør det rigtig godt. Hvis man kan lide Before Sunset, kan man formentlig også lide Weekend, selvom den har lidt mere kant.

9/10

----

Gaslight, George Cukor, 1944

Londons mørke gader er i sig selv et eminent scenarie til en film. Kombineret det med en velspillet Ingrid Bergman og et dramatisk plot, og en paranoia-thriller stemning, så har man en ret suveræn film.

9/10

----

Face To Face, Ingmar Bergman, 1976

Liv Ullmann folder sig ud i dette psykologiske drama om en kvindes sammenbrud. Det er en typisk Bergman-film - og det er kun godt ment - og den hører til blandt hans bedste.

9/10

----

The Magic Flute, Ingmar Bergman, 1975

Præmissen er interessant - men filmen er ikke. Det er en optagelse af operaen Die Zauberflöte, hvor Bergman i enkelte scener gør det klart, at det er et teaterstykke, vi ser. Det er ikke en optagelse af en opera, for den er kun udført for at lave filmen.

Bergman viser klip af en pige i publikum, der reagerer på historien, og han viser enkelte backstage-klip. Men desværre er jeg ikke den store opera-elsker, og det skal man være for at kunne lide filmen.

4/10

----

Holy Motors, Leos Carax, 2012

Wacky og gal - men ikke så genial, som jeg håbede på. Dertil er den ikke gal nok.

6/10

----

The Son, Jean-Pierre & Luc Dardenne, 2002

Dardenne-brødrenes stil er indbegrebet af fransk og europæisk film: håndholdt, langsomt og realistisk. Jeg var ikke vild med L'Enfant, men denne Palme d'Or-vinder er en del bedre.

8/10

----

Santa Sangre, Alejandro Jodorowsky, 1989

Alejandro Jodoroskys Santa Sangre er som forventet fyldt med vilde indfald. Og det er syret og fantastisk at se på - dog en anelse for langt og ikke altid lige velspillet.

8/10

----

Red Angel, Yasuzô Masumura, 1966

En helt suveræn historie! Blandt selvmord, amputation og krig er der en rørende kærlighedshistorie. Blandingen er perfekt, og filmen er tæt på perfekt - men starten er alt, alt for hurtig, og derfor kommer den lige netop ikke på min top250-liste.

9/10

----

Michael, Carl Th. Dreyer, 1924

Rolig, velovervejet og alvorlig. Close-ups, smukt komponerede billeder og en historie, der er ganske fin.

8/10

----

Master of the House, Carl Th. Dreyer, 1925

God

8/10

----

Uwasu No Onna, Kenji Mizoguchi, 1954

Ganske fin...

7/10

----

Chikamatsu Monogatari, Kenji Mizoguchi, 1954

Kenji Mizoguchis film handler ofte om kvinders rolle i samfundet. Og det er også tilfældet her. Det er på alle måder en typisk Mizoguchi-film, og det er ment på den absolut mest positive måde. Scenerne er 100% kontrolleret, og ofte perfekt komponeret. Det er menneskelighed, eminent timede long-takes og en film, der hører til blandt de bedste.

9/10, top182

----

Fårk, jeg har en god filmsmag! :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#18567 knipsknips 12 år siden

On Her Majesty Secrets Service - bd

Det er første gang, at jeg ser den på bd, og mange år siden at jeg så den sidst.

Billedet er super skarpt, og især alpe billederne står utrolig flotte.

George Lazenby virker meget troværdig, som Jamen Bond. Forstår ikke hvorfor han ikke fik flere roller, som Bond.

Selve historien og plottet, er måske ikke den bedste der er set, i en 007 film, men er stadigvæk i den bedre ende. Især slutningen er god/hård.

4/6
Gravatar

#18568 Big Daddy 12 år siden

knipsknips (18567) skrev:
[b]George Lazenby virker meget troværdig, som Jamen Bond. Forstår ikke hvorfor han ikke fik flere roller, som Bond.
Jeg mener at have læst at de faktisk overvejede at bruge ham i rollen igen, men at han afslog.
Os, De Konforme
Gravatar

#18569 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Big Daddy (18568) skrev:
Jeg mener at have læst at de faktisk overvejede at bruge ham i rollen igen, men at han afslog.

Så vidt jeg husker, er historien, at hans lønkrav var så absurd, at de sparkede ham ud af serien.
Gravatar

#18570 Big Daddy 12 år siden

Også være det var det jeg læste i sin tid, at han nærmest 'skrev' sig selv ud af serien på den måde.
Os, De Konforme

Skriv ny kommentar: