Gravatar

#18761 gi-jones 12 år siden

Her må jeg sgu give Movie1000 ret. Looper havde sine fede momenter, men det irriterede mig grænseløst at den grundlæggende bygger på et kæmpestort ulogisk plothul:
Der er sgu da INGEN, der ville slå sig selv ihjel på den måde. Den kriminelle underverden ville da være fyldt med kloner hvis de gjorde det der. Og hvorfor i himlens navn sætter gangsterbosserne overhovedet folk til at slå sig selv ihjel? De har jo åbenbart tonsvis af hitmen, så det virker sgu da ret åndet at de ikke bare bruger en anden. Og sidst men ikke mindst, så er hele ideen med at sende folk retur i tiden for at fjerne beviser da også lidt langt ude. Om noget ville det da gøre det modsatte - så FBI ville have alle beviserne længe før forbrydelsen fandt sted.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#18762 Fredag 12 år siden

Jeg synes også Looper er mig bedre end sølle 4/10. Når det er sagt, så er jeg slet ikke oppe og ringe over den som Ispep. Solid god underholdning, hvor man kan føle der er lidt kant måske, hvis man undlader at tænke for meget over præmisserne.
Gravatar

#18763 Lord Beef Jerky 12 år siden

Jep. Plothuller og sære usandsynligheder gør også, at jeg holder mig til 6/10, men en interessant film med et interessant præmis er den sgu.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18764 Ispep 12 år siden

Jeg er ikke sikker på jeg kan følge din logik? Hvordan skulle FBI have fat i beviserne, når Loopers gør deres arbejde effektivt med at fjerne dem (i nutiden)? Og hvorfor skulle underverden være fyldt med kloner? Ikke at der ikke er løse ender her, men Johnson begiver sig heldigvis ikke på dybt vand ved at forklare præmisserne, og flytter kløgtigt fokus til personernes rejse og udvikling. Han har selv bekræftet, at han måtte skære en hel del exposition ud af filmen, som gik ud på at forklare "de løse ender" og mekanikken bag. Og tak for det! Modsat en film som eksempelvis Inception, som netop modarbejder sig selv og sine egne regler, så fremlægger Looper blot nogle grundpræmisser for en, velvidende at de er urealistiske, men prøver så sandelig ikke at bilde os andet ind ved at rationalisere dem. Desuden kan jeg ikke nævne én film omhandlende tidsrejser, som ligefrem osser af logik og sandsynligheder. T2, 12 Monkeys, etc.
Gravatar

#18765 Ispep 12 år siden

For dem der er interesseret i at høre lidt om Looper, kan I tjekke de to interviews ud, som er ret gode. Ikke at de skal "konvertere" jer, så meget betyder det ikke for mig, men god snak fra instruktøren og gode pointer.

Gravatar

#18766 loki 12 år siden

Shame 2011

Gaaab

Gaaaaaab

Gaaaaaaaaaaab

Det er en underlig blanding af American Psycho (3-4/6) og Lost In Translation (5-6/6), men den formår aldrig at blive bare det mindste interessant. Sjældent har jeg da oplevet så langtrukne scener som intet formål tjener; f.eks, sangen var da så pine-langtrukken, at jeg nær præsterede at falde i søvn.

Ja han har et tomt og meningsløst liv og han fylder det med desperat seksuel tilfredsstillelse som en narkoman på stoffer og hvad så...? Billedsiden er umiddelbart filmen force og man kommer ofte ubehagelig tæt på Brandon og oplever hans smerte/depression, men det fører bare ikke rigtig nogle vegne.

Man får aldrig nogen dybere forklaring for hans opførsel og forholdet til søsteren. Blev de misbrugt som børn? Havde de et incestuøst forhold? Hvorfor er hun så afhængig af ham? Hvorfor lukker han ikke hende ind -- igen tænker jeg på scenen i sengen omkring slutningen hvor han smide hende ud. Vil hun mere end han ønsker og derfor prøver hun at begå selvmord? Og hun overlever vel selvmordet...? Suk.

2/6

-----

Curse of Chucky

Pudsigt gensyn med Chucky og faktisk præstere den kære dukke at blive gengivet en lille smule skræmmende i et par sekvenser. Dog forsvinder alt uhygge totalt når han begynder at snakke og vralte rundt. Interessant slutning.

3/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#18767 knipsknips 12 år siden

Scary Movie 5

Shit en gang møg. Alt er dårligt i den film.

1/6
Gravatar

#18768 Ispep 12 år siden

Tak for en god anmeldelse af Shame. Jeg blev dog endnu mere afklaret med mig selv om, hvor god og begavet filmen egentlig er.
Gravatar

#18769 loki 12 år siden

Du er da så velkommen - ja jeg er godt klar over, at flertallet herinde vist er ret vild med den, men den fangede mig bare ikke.
www.peakoil.dk
Gravatar

#18770 lagoni 12 år siden

Er serierne Månebase Alpha og Buck Rogers in the 25th Century værd at se eller er de bare 'gamle'?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: