Gravatar

#18771 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

lagoni (18770) skrev:
Er serierne Månebase Alpha og Buck Rogers in the 25th Century værd at se eller er de bare 'gamle'?

Kan du lide gamle sci-fi-serier, er de gode, kan du ikke, så er de ikke. :)

Jeg finder dem begge ret underholdende, men jeg er også fan af en del sci-fi-serier fra den tid.
Gravatar

#18772 knipsknips 12 år siden

Runner, Runner

Positiv overrasket, havde ingen forventninger. Affleck spiller godt, som den "dumme skid" og Timberlake præsterer igen.

4/6
Gravatar

#18773 Driver 12 år siden

loki (18769) skrev:

Du er da så velkommen - ja jeg er godt klar over, at flertallet herinde vist er ret vild med den, men den fangede mig bare ikke.

Flertallet er vilde med den og går altid i forsvarsmode. Det var et spørgsmål om tid, før det også skete der. Jeg er i øvrigt enig med din anmeldelse. Jeg er ikke en del af flertallet. Kedelig film, hvor man føler, at Fassbender, som et præmis for at medvirke, bare har troet, der lå en Oscar og ventede lige om hjørnet.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#18774 loki 12 år siden

Takker! Rart ikke at være helt alene heh.
www.peakoil.dk
Gravatar

#18775 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

loki (18774) skrev:
Rart ikke at være helt alene heh.

Jeg tror godt, at du kan regne med, at du aldrig er alene om en mening, uanset hvor absurd den er.

Og det skal ikke tolkes som om, at din mening i dette tilfælde er absurd, det er jo bare en film, så.. who cares. :)
Gravatar

#18776 loki 12 år siden

I know, men upopulære holdninger er man nogle gange temmelig alene om, da andre af samme holdning vælger at holde tand for tunge -- hvilket jeg skam også selv gør når jeg ikke gider kaste mig ud i (endnu) et ligegyldigt internetslagsmål heh.

Children of Men (2006)

Var oprindelig ikke specielt begejstret for den, men noget må have ændret sig over årene, for det er dælme en intens film. Især det sidst akt er ganske helt helt sublimt både handlingsmæssigt men især scenografisk. Meget potente billeder på liv/død/håb/fremtid.

5/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#18777 Mikkel Abel 12 år siden

American History X

Stadigvæk en fantastisk film i min bog. Edward Norton og Edward Furlong spiller fantastisk godt og filmen sætter simpelthen så mange tanker i gang i mit hovede. Ej at forglemme den vanvittige stærke slutning og den brutale scene på kantstenen. For simpelthen kuldegysninger helt ned af ryggen hver gang jeg hører tænderne gå imod. Filmen gør flittigt brug af slowmotion-sekvenser og for det meste virker de virkelig fedt.

6/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18778 Ispep 12 år siden

Det behøver ikke ende ud i hverken slagsmål eller andet hvis man har en "upopulær" holdning. Det kan ligeså godt føre til en god og sund debat. Men hvis man som Driver åbenbart opsøger ballade ved at kalde det "forsvarsmode", typisk argument fra en bedrevidende Rasmus modsat, ja så fører der nok ingen steder.

Desuden, så er jeg enig med dig om Children of Men.
Gravatar

#18779 Åkepool 12 år siden

MikkelAbel (18777) skrev:
American History X

Stadigvæk en fantastisk film i min bog. Edward Norton og Edward Furlong spiller fantastisk godt og filmen sætter simpelthen så mange tanker i gang i mit hovede. Ej at forglemme den vanvittige stærke slutning og den brutale scene på kantstenen. For simpelthen kuldegysninger helt ned af ryggen hver gang jeg hører tænderne gå imod. Filmen gør flittigt brug af slowmotion-sekvenser og for det meste virker de virkelig fedt.

6/6

Jeg kunne ikke være mere enig, i alt hvad du skriver her.

Og scenen ved middagsbordet. Den lange "tale/opsang" Norton giver til Gould, det er bare så godt.

Norton fortjente en Oscar for den rolle, men det skulle ikke være. Den gik jo som bekendt til en lalleglad stolehoppende Italiener.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18780 Batsy 12 år siden

Åkepool (18779) skrev:
Den gik jo som bekendt til en lalleglad stolehoppende Italiener.

Men life is beautiful var nu også en helt fantastisk film, selvom Nortons måske havde flere lag i hans karakter.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: