Gravatar

#19071 Sweetiebellefan 12 år siden

Inspector Gadget

En mand bliver bygget om til en robot i denne komedie baseret på tegnefilmsserien.

Special Effects folkene må have haft det sjovt her.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19072 Driver 12 år siden

The Iceman

Den er svær den her. At filmen, som den påpeger i starten, er 'Based on a true story' er virkelig foruroligende. Jeg sad og tænkte, at den var dybt urealistisk, men hvis den skildrer bare lidt af den virkelige Icemans "bedrifter", så var han da i sandhed et forfærdeligt menneske. Filmen var præget af alt for meget drab og alt, ALT for lidt Chris Evans og hvad sker der for James Francos ubetydelige og kortfattede cameo? Spild af talent.
Michael Shannon var troværdig som lejemorder, men virkede for mig lidt utroværdig som familiefar, selvom han overall spillede godt. En småbuttet Ross Geller med skæg og hestehale, var priceless. Der er ikke meget gangster over ham og den alt andet end maskuline stemme.
Mærkværdig film.

6/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19073 Driver 12 år siden

We Bought a Zoo

Der skal helt sikkert nok være nogle, der finder den for sødladen og Sigur Ros og Jonsis' musik for kvalmende selvhøjtideligt, men jeg åd det hele rub og stub. Det var sgu tæt på at blive en tårevædende oplevelse, men jeg formåede at holdte dem tilbage, selvom Sigur Ros' Hoppipolla osv. ofte var ved at strippe maskuliniteten af mig. Cameron Crowe har bare en evne til at ramme nerverne og med et cast, der tæller Matt Damon, Scarlett Johansson og ikke mindst Thomas Haden Church, så strikker han en rigtig god og følelsesladet sand historie om en familie, der køber en Zoo sammen og det hele går lige i dikkeværket.

8/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19074 MOVIE1000 12 år siden

Ericmase (19067) skrev:
Huh?! Fortæl gerne hvorfor den skal have så meget (selvom jeg ikke har set den, hehe). :)

Har skrevet lidt inde på Thor: The dark World anmeldelsen.
Men jeg synes den har et fedt tempo, og mindeværdige scener som slår selv The Avengers. Og jeg er en kæmpe Thor fan, så mine forventninger var faktisk lave da jeg skulle se den, da jeg troede ikke de kunne slå Thor eller The Avengers. I forhold til Thor er der også mere humor i The dark World. I Thor bliver vi også for første gang præsenteret for Asgård og Jotunheim, mens det meste af filmen foregår på Jorden. i The Dark World foregår det meste af handlingen på Asgård og andre verdenen, hvilket også gør universet/filmen mere spændende at følge. Jeg kan kun anbefale den, og jeg står måske som en af de få herinde der mener at det er den bedste Marvel film der er lavet :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#19075 Åkepool 12 år siden

Driver (19073) skrev:
We Bought a Zoo

8/10

Ganske udmærket film, der da også ramte mig, dog "kun" til 7/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19076 Skeloboy 12 år siden

I dag er det blevet til en utrolig blandet landhandel af film, men alle har været rigtig gode.

This Must Be The Place, Paolo Sorrentino, 2011

En herlig og lettere absurd film. Sean Penn spiller en aldrende rockstjerne, der ikke har spillet i 20 år - siden to personer begik selvmord til en koncert. Han tager til USA, men jeg vil ikke fortælle om formålet her.

Meget af filmens appeal er bygget på Sean Penns karakter. En Ozzy-lignende personlighed, man kun kan smile på munden af. Men det er ikke en komedie, der er faktisk en gravalvorlig film om fortiden og kedsomhed. Det er en mærkelig størrelse, men den er også ganske god.

8/10

----

Ride With The Devil, Ang Lee, 1999

Til tider en ret fantastisk film, der desværre fiser lidt ud til sidst. Dramaet foregår i den amerikanske borgerkrig, men ikke ved de store slag. I staten Missouri bor der personer, der støtter hver side, og nabo er i krig med nabo.

Ang Lee har skabt en suverænt flot film, hvor billede og lyd er helt i top. Faktisk er det en af de mest realistiske set designs, jeg har set. Desværre er de sidste 20 minutter lidt out of touch med resten af filmene, men indtil da er det en spændende film og ikke mindst en nydelse for øjet.

8/10

----

Not One Less, Zhang Yimou, 1999

En simpel, men også vigtig og stor historie. Den 13-årige lærevikar i en lille kinesisk landsby for at vide, at hun får 10 Yuan ekstra, hvis alle elever er der efter en måned. En af eleverne tager ind til byen for at arbejde til sin fattige familie.

Det er umiddelbart en simpel historie, men den har et universelt budskab. Det er tid godt brugt, når man bruger den på den 13-årige piges ihærdige søgen efter den forsvundne elev.

8/10

----

The Spy Who Came In From The Cold, Martin Ritt, 1965

En helt eminent koldkrigs-spion thriller med Richard Burton. Den er kold, spændende og velspillet med et forrygende soundtrack. Instruktøren Martin Ritt(hvis mest kendte film er denne og Hud) har skabt en suveræn stemning og et roligt tempo i en kold og kynisk verden.

9/10

----

All About My Mother, Pedro Almodovar, 1999

Et fint drama, som ikke kan røre mig helt. Måske fordi personerne ikke helt tiltaler mig. Nuvel, det er en god film med en ret interessant historie. Noget af det føles lidt overflødigt, men det er aldrig decideret kedelig.

7/10

----
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#19077 Skeloboy 12 år siden

The Double Life of Veronique, 8/10
M. Butterfly, 8/10
Beast of Southern Wild, 8/10
Gravatar

#19078 wiseguy 12 år siden

Jagten
Det har bare taget mig alt for lang tid at få mig taget sammen til at se ”Jagten”. Jeg har aldrig været i tvivl om, at det nok sku’ være en rigtig god film, men jeg vidste jo også, at det ikke var en specielt munter film, så jeg er nok med vilje gået lidt uden om den.

Holy shit! Må jeg så bare sige her dagen derpå! Det er jo en helt fantastisk film!! Jeg vil gå så langt, som at kalde den for den bedste danske film, jeg nogensinde har set og helt klart den bedste film, jeg har set i år! Det er et suverænt flot stykke håndværk af Vinterberg og co. Jeg er selv far til 3 børn, så det er jo det ondeste emne, der beskrives i filmen. Det er jo helt forfærdeligt at se, hvad Lucas må igennem, men samtidig formår Vinterberg at skabe en form for sympati for forældregruppen, for jeg kan jo sagtens sætte mig i deres sted!

Fantastisk cast!! Mads og Thomas Bo er suveræne, men den lille pige der spiller Klara, er da også bare et fund. Hold kæft hun gør det godt!! Havde hun været en elendig børneskuespiller, havde ”Jagten” været en helt anden film!

Men hvor er det det også en grum film. Den gik både i maven og tårekanalerne på mig. Jeg sagde mere end én gang højt ”Er den ikke snart slut?”, hvorpå fruen (som havde set den før) med stor overraskelse og vantro spurgte, om jeg syntes den var kedelig? Nej for fanden! Men jeg kan sku næsten ikke holde ud at se mere!!

Fantastisk film!! Nej det er sgu et mesterværk!! Flot arbejde Vinterberg, jeg håber du belønnes med både nominering og statue, når Oscar ræset starter op primo 2014.
6/6

PS: til de af jer, der ligesom mig lettere ubevidst har undgået ”Jagten”: Få den nu set ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19079 Skeloboy 12 år siden

Ja, for pokker! Se Jagten ASAP.

Har lige set Sense and Sensibility af Ang Lee, og har følger min vurdering af alle hans film:

8/10
Ice Storm, The
Pushing Hands
Ride With The Devil
Taking Woodstock
Wedding Banquet

7/10
Brokeback Mountain
Eat Drink Man Woman
Lust, Caution
Sense and Sensibility
Tiger På Spring, Drage I Skjul

5/10
Life of Pi

2/10
Hulk

Så altså alt i alt, synes jeg, at han er en habil instruktør, men han er ikke blandt favoritterne. Dog er alle hans film værd at se med undtagelse af Hulk. Selv Life of Pi vil jeg anbefale, hvis man ikke er bange for meget kunstigt-udseende film.
Gravatar

#19080 knipsknips 12 år siden

Man of Steel
Så fik jeg set den meget omdiskutterede film. Er en smule skuffet. Havde forventet noget ala. Batman begins. Jeg var ikke overbevist.
3/6

Skriv ny kommentar: