Gravatar

#19141 Snaden 12 år siden

The Iceman

Havde store forventninger til denne film. Richar Kuklinski var en syg stodder og efter at have set diverse dokumentarfilm og interviews om og med ham, var jeg ganske interesseret i at se, hvad de kunne få ud af det i en spillefilm. Filmen fungerer faktisk ganske godt, og Michael Shannon er rigtig god i rollen som Richard Kuklinski. Desværre virker filmen en anelse forhastet og den kunne, efter min mening, godt have været længere og derved have givet filmen et mere naturligt flow. Men alt i alt en hæderlig film synes jeg.

4/6
Gravatar

#19142 misuma 12 år siden

At The Worlds End, BD.

Den er god, rigtig god, men er den Shaun Of The Dead god? Niks, ikke engang HotFuzz god, men stadig god, rigtig god :P

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19143 Kruse 12 år siden

misuma (19142) skrev:
At The Worlds End, BD.

Den er god, rigtig god, men er den Shaun Of The Dead god? Niks, ikke engang HotFuzz god, men stadig god, rigtig god :P

4/6

Enig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19144 elwood 12 år siden

Fik gensent The Roketeer i går, første gang på Bluray... Er du da så færdig den står godt!

Filmen er en klassisk ja, hvad satan kalder man den genre Eventyr, action film, jeg sad, hvertfald blot med et stort drenget smil under hele filmen, og følte mig som en lille knægt igen og mindes den gang den kære Jakob Stegelmann, brugte meget tid på og fortælle om filmen.

Plottet er så simpelt, som det kan være, men det er også det som gør den så fornøjelig, skurkene er man ikke i tvivl om, og man sidder blot og hepper på helten under filmen.

For satan det er en underholdende film, med et godt cast, Billy Campbell gør det blændende som helten Cliff, der blot er en simpel pilot, i øvrigt sjovt og se ham i den rolle, når jeg best kender ham som skurken fra Shark serien, med James Woods.

Timothy Dalton, spiller skurken Neville Sinclair, som man nemt elsker og hade, og især da de hiver trumf kortet op af lommen til sidst hehe, hvor selv Mafia'en ikke vil ha noget med det og gøre.

Musikken er James Horner, har den hel rigtige you go kid hero theme over sig, og scenerne på Jazz klubben ledsages også af fine numre, Begin the Beugine f.eks.

Men kort sagt, hvis man gerne vil opleve en genre, der desværre ikke dyrkes så meget mere i dag, så kan filmen klart anbefales!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19145 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Og kan man lide tegneserien, som filmen er baseret på, begyndte forlaget IDW at udgive nye historier med figuren for 1-2 år siden, bl.a. skrevet af Mark Waid. Den seneste serie er en herlig crossover med The Spirit og de har alle været virkelig gode pulp-historier i den helt rigtige ånd.
Gravatar

#19146 elwood 12 år siden

Fedt, må jeg lige tjekke ud, pulp historier, er det, det man kalder den her genre af film så ?

Gravatar

#19147 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Historien går ind under pulp, vil jeg mene. Det er i samme kategori som fx. The Shadow, John Carter, Conan og lign. fra den tid, som vel bedst kan sammenlignes med fly-litteratur, som man kender i dag, fx. Bourne-bøgerne.

Det er letlæselige historier, der på ingen måde betragtes som højkultur. Typisk detektiv-, krigshistorier og den slags, lidt beskidt, måske endda med en solid portion sex involveret.

Men læser man tegneserien, kan man i dén grad se hvor inspirationen er hentet fra og Betty er en dame med en noget mere flosset moralsk sans, end hvad man forventer for den tidsperiode. :)

Filmgenren er nok noget helt andet dog - jeg vil nok smide den i samme kategori som fx. Indiana Jones-filmene, der også er inspireret af nogle af de samme ting.
Gravatar

#19148 elwood 12 år siden

Ahh ok, ja jeg kan også se Instruktøren har haft noget og gøre med Indiana Jones og Templets forbandelse, Art direction, og så lidt med Young Indiana Jones serien, så det er ikke ukendt område for ham.
Gravatar

#19149 Mikkel Abel 12 år siden

Traffic

Velfortalt og mesterligt skuespil hele vejen igennem. De tre historier er interessante på hver deres måde, dog virker sidste akt en smule forhastet. Er også helt vild med de farvelager man har puttet på til hver historie, som kommer til at fungere som en del af historien.

8/10

You & Me Forever

Den første danske ungdomsfilm jeg har set i meget lang tid. Udemærket. Dialogen virker dejligt naturlig, men jeg vil nok altid havde et problem med (danske) unge der spiller skuespil. Det virker ofte for forceret. Historien er en coming-of-age, som desværre aldrig kommer helt derop hvor det bliver virkelig spændende. Dette sker aldrig da den lider for meget af gentagelser. Hovedrolleindehaveren er dog rigtig fin og nok til man gider hænge ved.

6/10

Project X (BD)

Frygtede det allerværste, det fik jeg dog ikke helt, men også langt fra det bedste. Selvom den kun varer 90 minutter føles den ganske lang, og dette skyldes at det ret hurtigt bliver trivielt og se dem feste vildere og vildere. Nogle af filmens jokes og situationer fik mig til, at oprigtigt grine, men mange falder også til jorden. Nogle af karaktererne er ekstremt ligegyldige og utroværdige (ligemeget hvor fed hans fest er, kan han ikke score en så lækker pige!!), og til sidst tager det sgu også lidt for meget overhånd, på den knap så fede måde. Men i sidste ende, kan jeg ikke lade vær med at tænke; "ok, jeg kunne godt tænke mig en fest af den kaliber"

5/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19150 misuma 12 år siden

The Frozen Ground

En film som ikke fejler på nogen områder, men som bare ikke rammer nogen nerve. En værdig tronarving til Se7en? Pffft!

3/6

Snitch

En film som overrasker med The Rock som overrasker.

4,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: