Gravatar

#1921 Nicki52 15 år siden

bruce (1913) skrev:
Han hun Dirch og Dario - TV

Det er ikke hver dag jeg ser TV, men fik set denne danske film, igen med nevøerne her til aften. Jeg var forbavset over den gode kvalitet. Kan der virkelig være tale om en restaurering? Tænker man virkelig på den danske kulturarv?

Anyway, så er der meget skidt blandt dansk folkekomedie, men der er altså også små perler iblandt og denne med Dirch Passer og Ghita Nørby tilhører sidstnævnte. Jeg tror faktisk, at jeg vil ud og finde nogle af de bedste danske af slagsen, da jeg har forsømt disse i min opdragelse/propaganda/podning af min lille pige.

Film: 7/10

Hvis du godt kan tænke dig at se mere Dirch Passer, så kan du købe bokse med tre Dirch-film til 99,95 kr.. Eller også hvis du vil gerne vil se Han, Hun, Dirch og Dario igen, så koster den 59,95. Det er på CDON og det er 29 kr. i porto. Køber lige selv en boks eller to.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1922 MOVIE1000 15 år siden

#1919 måske den dag jeg bliver 18:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1923 Lord Beef Jerky 15 år siden

The Serpent And The Rainbow (2/6) - Jeg huskede den som fantastisk, men gensynet viste sig at være en skuffende og overdrevent fragmenteret film, hvor kun kitschen holdt den nogenlunde kørende.

Red Eye (3/6) - Fin spændingsfilm men absolut intet nyt under solen her.

Dead End (4/6) - Ganske velfungerende gyser. Ganske vist lavet med et utroligt lavt budget, så dårligt skuespil og forkert valg af musik ødelagde stemningen hist og pist, men stadig nogle rigtigt gode idéer og dejlig sort humor.

Bruiser (2/6) - Prætentiøst sludder men alligevel jævn underholdning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1924 Skeloboy 15 år siden

Synes der er en del danske folkekomedier, der er gode: Det Støver-filmene, Martha, Majorens Oppaser, Baronessen på Benzintanken, Soldaterkammerater, Charlies Tante osv...eller gode og gode, de er hvertfald seværdige og hyggelige. Selvom jeg har set en hel del af dem, så er jeg ikke sådan rigtig trætte af dem...
Gravatar

#1925 filmz-Bruce 15 år siden

#1924 Ja, en god lille række du nævner der. Vi burde næsten have en dansk klassisk tråd, folkekomedier, dramaer etc. Kunne være rart med lidt inspiration :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1926 elwood 15 år siden

Jeg har en svaghed for Flådens Friske fyre filmen, den har min far og jeg set en del gange i tv, nok måske mere fordi det var en film vi så sammen at jeg har en svaghed for den nåja, han kan også godt li Beverly Hills cop 1 så... 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1927 davenport 15 år siden

Da movieboksen (slå den selv op unge mennesker) kom frem, havde vi altid filmsøndag med min onkel. Så var der en dansk film med Dirch Spasser, et vildcard og en actionfilm. Den vej lærte jeg Indy at kende bla.
Da jeg blev en smule ældre fik jeg som regel lov at låne Empire Strikes Back, som jeg fandt ud af, kunne ses ca. 7 gange inden den skulle afleveres igen.
Those where the days...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1928 BN 15 år siden

bruce (1925) skrev:
#1924 Ja, en god lille række du nævner der. Vi burde næsten have en dansk klassisk tråd, folkekomedier, dramaer etc. Kunne være rart med lidt inspiration :)

Jeg lover at besøge tråden med passende nedsablinger af 95 pct. af filmene.

[øredøvende ekko]MUHAHAHAHAHA [/øredøvende ekko]
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1929 filmz-Narniabæver 15 år siden

Final Destination:

Nogen unge folk skal til Paris med fly, men en dreng har forudset en katastrofe.

Masser af død og ødelæggelse, dog viser filmen sine snart 10 år på bagen.

7/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#1930 Skeloboy 15 år siden

#1927 - hehe...mine forældre blev skilt i 89, og min mor tog VHS'en med...så hjemme ved farmand var det altid en movieboks...og western, manga, gammel dansk og ninjafilm, var det der blev lejet mest...men kan næsten ikke huske nogen filmene nu

Skriv ny kommentar: