Gravatar

#1931 filmz-Bruce 15 år siden

Skeloboy (1930) skrev:
...så hjemme ved farmand var det altid en movieboks...og western, manga, gammel dansk ...men kan næsten ikke huske nogen filmene nu

Det er sgu da klart, hvis din far har fyldt gammel dansk på dig siden 89!!! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1932 wimmie 15 år siden

The Last House on the Left (2009)

Havde ikke ligefrem skyhøje forventninger til endnu et gyserremake, men denne havde da fået ok anmeldelser. Originalen er ret brutal og jeg var spændt på om denne var en omgang gore eller om den var tam med billige chokeffekter.
Jeg blev positivt overrasket - en af de allerbedste gyserremakes der er lavet i længere tid. Den var ikke helt så brutal om originalen, men den var ganske flot lavet, stemningsfuld og ganske velspillet.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1933 Lord Beef Jerky 15 år siden

#1932 Ja, den var faktisk helt fin. Ved ikke om den er helt oppe og ringe på de 5/6 for mig dog, for det var den en smule for tam til. Originalen er trods alt en meget gammel film, og hvis man ikke kan tilføje noget nyt, eller chokere eller provokere yderligere efter så mange år, synes jeg det er lidt ligegyldigt at genindspille en film. 3/6 eller 4/6 synes jeg er mere passende, for som spændingsfilm er den da fin. Det anbefales dog ikke at se traileren først. Heri er der en scene, som jeg sad og ventede på hele vejen igennem, og det viste sig (selvfølgelig) at være filmens allersidste scene... bogstaveligt talt.

In The Mouth Of Madness (4/6) - Fed Lovecraft/Barker stemning, men desværre en smule i skyggen af, hvor fantastisk en film det kunne have været, fremfor hvor fantastisk en film den er. Stadig rigtig god efter så mange år dog.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1934 wimmie 15 år siden

Faktisk var det eneste der trak filmen ned slutningen - altså den allersidste scene. Ikke at den ikke var fed, hehe...men den var nok en smule overdrevet i forhold til resten af filmen.
Jeg vil nok også kalde det en lille 5'er ud af 6 men min favoritgenre er jo gysere så mange gyser får høje karakterer i min bog ;)
Dog knap så mange remakes.
Gravatar

#1935 Lord Beef Jerky 15 år siden

#1934 Hvis du kigger tilbage på de sidste mange film jeg har kommenteret herinde, vil du hurtigt finde ud af, at jeg også ser rigtigt mange gysere. Faktisk ser jeg alle jeg kan komme i nærheden af, for en gyser er aldrig useværdig ligegyldig hvor dårlig den er. Der vil altid være en form for underholdning i dem, om den så er frivillig eller ej. Men ja, den sidste scene fungerede slet og ret ikke. Traileren byggede bare op til det helt store, og pludselig får vi en malplaceret scene der er overstået på 5 sekunder. Om den er overdreven eller ej i forhold til resten, vil jeg ikke tage stilling til, for det er vel op til den enkelte at vurdere. Den er dog et antiklimaks der ikke rigtigt fungerer, og jeg er ellers stor tilhænger af antiklimaks(er).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1936 Skeloboy 15 år siden

Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford

Smuk, godt skuespil og en god historie. Især Casey Affleck. Og Nick Cave/Warren Ellis' soundtrack komplimentere filmens overordnede feel hele vejen igennem.

Jeg sidder dog stadig tilbage med en følelse af, at den kunne lige have været en tand bedre, hvis den lige var kortet 20 minutter ned, for mellemstykket føles langt.

Dog får den alligevel:

5/6

Next stop: 3:10 To Yuma, som jeg ikke var superbegejstret for første gang...lige nu er jeg på en 3-4/6, men måske det kan ændre sig

Gravatar

#1937 duuk74 15 år siden

Så Bully i går, og er noget målløs. Total blæst film.
Det der var mest skræmmende var at jeg har en anelse om at det miljø filmen afbilleder, nok eksisterer i virkeligheden.
Skal lige have den lidt på afstand.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#1938 filmz-jonasgr 15 år siden

The Brothers Bloom

En lidt underlig film at bedømme. Jeg kunne godt lide den. Det er en utraditionel heistfilm hvor man ikke altid ved hvem der snyder hvem, men hvor Rian Johnson har sat sit tydelige præg på og hvor han blander komik med alvor. Gode skuespilspræstationer over hele linien og især Mark Ruffalo skal fremhæves. Han kan meget mere end at spille med i romantiske komedier og have biroller. I denne rolle får han lov til at bruge sig repertoire og med en anelse noirstemning over sig, uden at denne dog kan betegnes som noir, ligesom Brick . Og så er jeg ret glad for hans brug af musik og cinematografi. Og igen spiller Rinko Kikuchi en ret så stille person.

I øvrigt er det lidt sjovt at se Rian Johnsons referencer til popkulturen. Blandt andet James Joyce, David Bowie etc.

8/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1939 wimmie 15 år siden

Outlander

Fjollet men ganske underholdende science-fiction film. En mand styrter ned med sit rumskib (?) i vikingetidens Norge - med sig har han uheldigvis medbragt et monster fra sin egen verden/planet - han slår sig sammen med to rivaliserende vikingestammer og forelsker sig en den smukke mø Freya.

Man skal ikke se på den som en historisk korrekt film - nok nærmere som en sci-fi i et alternativt Vikingetids-Norge ;)

3/6

Phoebe in Wonderland

9-årige Phoebe skaber problemer både i hjemmet og i skolen - uden selv at vide hvorfor. Hverken forældre, lærere eller psykolog kan umiddelbart finde frem til en rigtig diagnose og det tager dem tid at finde ud af at hun lider af
Tourettes Syndrom - hun fornærmer folk, gentager ord og sætninger, viser tegn på OCD og spytter på sine skolekammerater når hun bliver trængt op i en krog. Umiddelbart virker det måske fjollet med en spoiler, men filmen lægger af uvisse årsager op til at det - selvom man nu ret hurtigt gætter diagnosen hvis man kender til lidelsen

Kun i hovedrollen som Alice i "Alice i eventyland" i skole-skuespillet kan Phoebe slappe af, men inden længe tager hendes sygdom over.
Skuespillet er godt - især fra Elle Fanning som efter min mening nok skal ende med en oscarnominering engang :)

Det eneste der trækker lidt ned er nogle lidt kliché-agtige scener og replikker. Det er en sød og film lille film, men manuskriptet kunne have været bedre.

4/6

Gravatar

#1940 elwood 15 år siden

Live fra bremen afsnit 2

Nå det var vidst kun en engangsfornøjelse, fordi nu fik jeg set genudsendelsen af Live fra bremen, og hvor jeg synes premieren var faktisk sjov flere steder var nr. 2 omgang satme skuffene og tam, sketchene var dårligt skrevet, hvor de med premieren afsnittet direkte efter VMD gik ind og lave en parodi, bestod angrebet den her gang blot af Gæstestjerne Uffe Holm, der ævlede om hvor meget han hade og danse, men hans jokes, hvis man kan kalde det det, var ikke engang sjove.

Der var ingen punch det bestod blot i og stå og råbe blandt hanerne så at sige.

Delene med Lasse Rimmer og de aktuelle ting er stadigvæk det sjoveste da det minder ret så meget om en light udgave af Ugen der gak.

Forbilledet er stadigvæk SNL 100% så'en som jeg ser det, self. vil det aldrig komme op på det niavue, men mindrer kan gøre det for DK, men de skal satme stramme op på deres matriale.

Jeg vil dog stadigvæk følge det og se hvo'en det udvikler sig, men lige nu ser det ikke godt ud.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: