Gravatar

#19311 Driver 11 år siden

THE HOST (GWOEMUL)

Den koreanske monsterfilm 'The Host' fra 2006, så jeg fordi jeg glæder mig helt afsindigt meget til Joon-ho Bongs 'Snowpiercer'. The Host har bestemt ikke ændret på spændingen til 'Snowpiercer'.
The Host er på overfladen en fortælling om en by (og nærmere bestemt en lille familie), der igennem, at nogle fysiskeres vanvid ved at hælde giftstoffer i afløbet, ender med at stå ansigt til ansigt med et monster, der huserer i Han-floden. Et monster der bærer en smittende virus på sig, der er dødelig for mennesker.

MEN under overfladen, er The Host en satirisk fortælling (præcis som Battle Royale), med masser af skjulte politiske bemærkninger og holdninger. Metafor på metafor, pakket ind i en medrivende monsterfilm. Alt dette har gjort, at The Host er blevet kaldt en af de bedste monsterfilm nogensinde og på højde med Jaws, selvom den bryder med mange af de uskrevne regler indenfor horrror og monsterfilm. Joon-ho Bong er dygtig, meget dygtig.
Kom så med 'Snowpiercer'!!!

8/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19312 Mikkel Abel 11 år siden

Driver (19309) skrev:
Nyhedsudsendelser fra Irak-krigen, Reality-TV, hendes fars tid i hæren (Right?) og græskmytologi. Ikke skide meget børn dræber børn i de elementer.

Well, nu er det inspiration. Altså, det har inspireret og derfor kan børn mod børn-elementet da sagtens været kommet fra hende. Hun er trods alt forfatter. Og det er da totalt legit information. Først og fremmet afspejler historien et samfund i krig. I krig har man da også tit set/hørt om der dør børn samt bruget af børnesoldater. Reality-TV delen skulle være rimelig tydelig i hvordan 'the hunger games' foregår. Såvel som jeg ikke kan, så kan du da ikke på nogen måde bestemme hvad der har været inspiration for hende, det ved kun hun.
Og helt ærligt? Tror du vitterligt hun har angivet disse inspirationskilder til alverdens presse, mens hun har stået og tænkt "åh nej, åh nej. De får mig aldrig til at indrømme jeg har nakket det hele fra Battle Royale!!"

Driver (19309) skrev:
Noget som Collins, der er FORFATTER og interesseret i litteratur, om nogen, ikke kan undgå at have bemærket. At Collins aldrig har hørt om Battle Royale, når stort set resten af verden, har hørt om den, det køber jeg ikke.

Baaaah.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19313 Driver 11 år siden

Ja, jeg tror, at hun har følt sig for fin til ikke at indrømme, at hun har ladet sig inspirere af BR. Der er en grund til, at hun er blevet spurgt om netop den film, har inspireret hende. Fordi at lighederne er slående.

Desuden har jeg aldrig sagt noget om, at hun har nakket det hele. Du læser, det du vil læse og så er du dum at høre på, når du skriver "Baaah". Men har man ikke andre måder at argumentere på, så må man jo nøjes med det. Jeg troede, vi lod trolls'ne herinde om, at lyde dumme.

Du har sikkert ikke engang set linket med 35 sammenligninger - nogen mere slående, end andre.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19314 Ispep 11 år siden

Jeg er også glad for The Host, selvom den dog ikke er i nærheden af Jaws. Snowpiercer? Naah, synes ikke den ser interessant ud.
Gravatar

#19315 Driver 11 år siden

Ispep (19314) skrev:
Jeg er også glad for The Host, selvom den dog ikke er i nærheden af Jaws. Snowpiercer? Naah, synes ikke den ser interessant ud.

Warum nicht?

Harvey Weinstein, der skal distrubere den i USA, har tænkt sig at skære 20 minutter ud af filmen, fordi han tror, at amerikanerne er for dumme til at forstå de dele af den.

Snowpiercer er desuden bygget på en tegneserie. Hvis du blot har set en trailer for filmen, så forstår jeg godt, at du ikke er heeelt oppe at køre, men vent nu og se. Når en producer tror, at amerikanerne er for dumme til at forstå den, så ved man, at der er mere end, hvad trailerne indikerer. :)

Det skal også lige tilføjes, at det ikke er mig, der har sagt, at den er på højde med Jaws, men anmelderne, der kalder Bong for en koreansk Spielberg - Så kan man tolke det positivt eller ej.

Jeg glæder mig og håber for alt i verden, at vi får den fulde film at se og IKKE Weinsteins film for dummies.

Og indrømmet, så kan jeg også godt lide Chris Evans. Han skal også til at instruere sin første film. Først var det Levitt, så Gosling og nu Evans, der får lov at sætte sig i instruktørstolen.
Gravatar

#19316 Lord Beef Jerky 11 år siden

#19309 ja, du har nok ret. Hun har følt sig alt for fin til at indrømme hendes sande inspirationskilde... og aber flyver netop nu ud af min røv! Takami følte sig i sin tid også for fin til at indrømme, at det hele var stjålet fra The Running Man! Og King følte sig for fin til at indrømme, at han havde lånt konceptet fra Biblen.... jeg tilslutter mig Mikkels "baaah" her. Så unik er den idé altså heller ikke.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19317 Mikkel Abel 11 år siden

Driver (19313) skrev:
Ja, jeg tror, at hun har følt sig for fin til ikke at indrømme, at hun har ladet sig inspirere af BR. Der er en grund til, at hun er blevet spurgt om netop den film, har inspireret hende. Fordi at lighederne er slående.

Eller fordi der findes ca. tre kendte værker der tager udgang i dennes lignende præmis? (i hvert fald jeg kender, og jeg tror er det samme for mange andre)

Driver (19313) skrev:
så er du dum at høre på, når du skriver "Baaah". Men har man ikke andre måder at argumentere på, så må man jo nøjes med det.

Grunden til jeg skrev "baaaaaaah" var fordi dit "argument" var intet andet end en rimelig vild påstand. Så kunne jeg selvfølgelig svare igen med min påstand og sådan kunne vi fortsætte. Men hey, vi kan også stoppe her. Jeg tror ikke vi kommer nogle veje før Collins selv melder sig i diskussionen.

Driver (19315) skrev:
Først var det Levitt, så Gosling og nu Evans, der får lov at sætte sig i instruktørstolen.

Yes! Endelig ser vi skuespillere der prøver sig som instuktører! ;)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19318 Ispep 11 år siden

Det var såmænd bare den fornemmelse jeg fik ud af traileren, som ikke fik mig til at juble.

Driver (19315) skrev:
Når en producer tror, at amerikanerne er for dumme til at forstå den, så ved man, at der er mere end, hvad trailerne indikerer. :)

Det behøver der ikke nødvendigvis være. Måske er det brede amerikanske publikum blot sløve i optrækkeren? Producenterne tænker nok på deres egen røv skal du se. De udgiver næppe en uforståelig mainstreamfilm på markedet. Uanset hvad, vælger de at have lave tanker om publikum. Synd!!
Gravatar

#19319 Fredag 11 år siden

Mikkel Abel (19317) skrev:
Yes! Endelig ser vi skuespillere der prøver sig som instuktører! ;)
Naaaah, de har jo bare stjålet den ide fra John Wayne;)
Gravatar

#19320 Driver 11 år siden

Forskellen er, at de andre ikke er blevet spurgt om de har ladet sig inspirere. Desuden handler det ikke om at være unik eller ej. Det fatter i åbenbart ikke i min diskussion. I hæfter jer kun ved om hun har lånt eller ej, ikke om, hvorfor man ikke vil indrømme, når man låner. Og så hiver i diskussionen ned, med jeres måde at være "sjove" på.

Så forstår man altså godt, at det hovedsageligt er de samme få personer, man ser skrive indlæg herinde og at i ofte har besøg af trolls - Just saying.

Skriv ny kommentar: