Gravatar

#19371 Michael Andersen 11 år siden

Der foretrækker jeg godt nok at komponisterne får lov til at komme på noget nyt i stedet for at skulle gentage tidligere hits (medmindre det selvfølgelig er en efterfølger eller noget i den stil) :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19372 Batsy 11 år siden

Michael Andersen (19371) skrev:
Der foretrækker jeg godt nok at komponisterne får lov til at komme på noget nyt i stedet for at skulle gentage tidligere hits (medmindre det selvfølgelig er en efterfølger eller noget i den stil) :)

Er også enig!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#19373 Ispep 11 år siden

Rigtigt nok, at "12 years a Slave" spiller på enkelte af Zimmers toner fra Inception. Men stadig et ret følelsesladet score. Og så er der stadig nyt nok i scoret, at det fungerer.

Du kan bare ikke lide Zimmer, Michael ;)

http://m.youtube.com/watch?v=rJ0FQovU0Ws
Gravatar

#19374 Sweetiebellefan 11 år siden

Tim Burton's Alice in Wonderland

2010 live action udgaven.

Flot lavet men lidt for sød.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19375 Michael Andersen 11 år siden

Ispep (19373) skrev:
Rigtigt nok, at "12 years a Slave" spiller på enkelte af Zimmers toner fra Inception. Men stadig et ret følelsesladet score. Og så er der stadig nyt nok i scoret, at det fungerer.

Du kan bare ikke lide Zimmer, Michael ;)

http://m.youtube.com/watch?v=rJ0FQovU0Ws

Jeg var Zimmer-fan før Batsy blev født :)

Sidste år snakkede alle om "Man of Steel", hvilket jeg bare synes er en kedelig omgang "Zimmer's Greatest Hits" (med undtagelse af det glimrende tema), men "Rush" er jeg helt vild med, men det score fik meget lidt opmærksomhed.

Så jeg kan nok bare bedre lide den del af Zimmers musik som ikke er superpopulært... og derfor ikke bliver kopieret og uvandet i 117 andre film, fordi instruktørerne/studiecheferne hellere vil voldtage hvad der nu er oppe i tiden end at tænke nyt. Steve McQueen gjorde det samme med "Shame". Musikken i den film er som taget ud snotten på temaet fra "The Thin Red Line". Det er der ikke meget ved. Så kan man lige så godt gøre som Tarantino og bruge originalerne :)
Gravatar

#19376 Ispep 11 år siden

Medgiver, at "Rush" scoret var blæret. Jeg var altså heller ikke voldsomt imponeret over "Man of Steel" musikken som jeg troede, men temaet var meget godt, som du siger.

Også enig mht. McQueen stjæler lige rigeligt i Shame fra The Thin Red Line. Det fungerer dog i Shame, men måske lidt dovent.
Gravatar

#19377 Slettet Bruger [4112912599] 11 år siden

Scoret til The Social Network er af en kaliber som jeg rigtig godt kan lide. Det er i hvert fald et ganske atypisk score som akkompagnerer filmen på fremragende vis. Scoret til Dragon Tattoo var også godt, men scoret til The Social Network står for mig som et af de bedste og ikke mindst mest progressive scores i nyere tid.

Det er jo så heller ikke lavet af en komponist.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#19378 Michael Andersen 11 år siden

Whispering Horse (19377) skrev:
Det er jo så heller ikke lavet af en komponist.

HA, jeg vidste det var lavet af en computer! :P

Nej pjat... Fordi det er lavet af to komponister? :P

Hvad mener du?
Gravatar

#19379 Slettet Bruger [4112912599] 11 år siden

Det er mere fordi jeg ikke tænker på Trent Reznor eller Atticus Ross, som komponister i den forstand at de kommer fra populærmusikken og har en helt anden indgangsvinklel.

Det er måske også fordi, at det for mig i mange år har været associaceret med en klassiske discipling, på samme måde som klassisk musik og populærmusik distancerer sig fra hinanden.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#19380 Michael Andersen 11 år siden

Ok på den måde. Ja, indgangsvinkelen er anderledes. Efterhånden kommer mange af tidens "rigtige" filmkomponister dog alligevel fra populærmusikken (selv "gamle" som Elfman og Zimmer), så for mig er Reznor/Ross også komponister. Skellet mellem hvem der er klassisk trænet og ikke er var større engang.

John Williams beskrev engang filmmusik som et led mellem klassisk musik og populærmusik, og det synes jeg faktisk passer meget godt. Det er ikke rigtigt det første, men heller ikke rigtigt det andet.

Skriv ny kommentar: