Som skrevet andetsteds så er filmen totalt unødvendig. Bevares, hvis formålet var at lave en kopi af originalen, så lykkes det til fulde for den er stort set blottet for originalitet. Den største forskel er kvaliteten af skuespillerne, og desværre er Chloë Moretz ikke synderlig imponerende i rollen som Carrie - hun virker enten tam eller overspillende, og Julianne Moore's rolle er så karikeret at det mere sørgeligt end komisk. Og hvis man skal være helt hudløst ærlig: Chloë Moretz er flere grader kønnere end Sissy Spacek nogensinde var, så den religiøse vinkel har lige fået en ekstra tand i et sørgeligt forsøg på at sælge hende som isoleret. Utroværdigt.
Men tilbage til unødvendigheden ved hele filmen. Det er så røvfrustrerende, at se et train wreck in slow motion uden at være i stand til at påvirke handlingen. Hvis man bare kunne sætte sig ned med de forskellige personer, og få en god snak så kunne meget været undgået.
Chloë Moretz er flere grader kønnere end Sissy Spacek nogensinde var, så den religiøse vinkel har lige fået en ekstra tand i et sørgeligt forsøg på at sælge hende som isoleret. Utroværdigt.
Nu har jeg ikke selv set filmen, men det er også det problem der ødelægger det mest for mig. Ideen om at Moretz skal agere mobbeoffer kontra Spacek køber jeg slet ikke.
Næ, det er hun alt for køn til. Der skulle de have valgt en mindre køn pige.
Hmm, er du ironisk? Jeg har arbejdet med børn og unge i mange år og selv om det er korrekt, at udseende absolut kan og vil spille ind, så er det ikke alt. Jeg har oplevet, om end sjældent, at både piger og drenge der ellers må regnes som kønne er blevet mobbet (jeg har endda oplevet en særdeles flot pige der kom fra en stærk familie, havde de normalt populære mærker, var begavet og god til sport/dans måtte skifte skole af samme grund).
Nu vil jeg så bare pointere at selv kønne piger kan blive mobbet. Jeg kendte en som var pæn, hun blev mobbet fordi hun var var blevet at for voksen og fik bryster for tidligt. Dog taget i betragtning at så vidt jeg ved så skulle Carrie være en grim pige, men der er mobbninger hvor pæne, grimme eller ej bliver mobbet.
Nogle gange ses det ikke som mobbning, men personen gør.
Fridag var lige få sekunder hurtigere end mig!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Ja kønne piger kan da absolut blive mobbet, men i et forsøg på at gøre det troværdigt har de i filmen valgt at skrue ekstra højt op for det religiøse vanvid. Det får så sjovt nok den overordnet modsatte effekt, da det gør filmen endnu mere fjollet.
Havde de valgt en mere plain pige, så kunne de have beholdt det religiøse aspekt på lidt mindre hysterisk niveau, og hende isolation ville have været mere troværdigt.
Jeg hoppede op af mit sæde og havde lyst til at kaste noget ind i mit vindue (altså på den gode måde of course) ;)
¨
På en måde så jeg det komme, der har haft været meget buzz omkring det da Cumberbatch og personen havde optaget scener sammen. Der var self fans der fik det set "so they told" og what you know, han er squ tilbage den sleske skiderik!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#19381 loki 11 år siden
Som skrevet andetsteds så er filmen totalt unødvendig. Bevares, hvis formålet var at lave en kopi af originalen, så lykkes det til fulde for den er stort set blottet for originalitet. Den største forskel er kvaliteten af skuespillerne, og desværre er Chloë Moretz ikke synderlig imponerende i rollen som Carrie - hun virker enten tam eller overspillende, og Julianne Moore's rolle er så karikeret at det mere sørgeligt end komisk. Og hvis man skal være helt hudløst ærlig: Chloë Moretz er flere grader kønnere end Sissy Spacek nogensinde var, så den religiøse vinkel har lige fået en ekstra tand i et sørgeligt forsøg på at sælge hende som isoleret. Utroværdigt.
Men tilbage til unødvendigheden ved hele filmen. Det er så røvfrustrerende, at se et train wreck in slow motion uden at være i stand til at påvirke handlingen. Hvis man bare kunne sætte sig ned med de forskellige personer, og få en god snak så kunne meget været undgået.
2/6
----------
Escape Plan 2013
Meh. Tåbelig bang bang.
2/6
#19382 Mikkel Abel 11 år siden
Nu har jeg ikke selv set filmen, men det er også det problem der ødelægger det mest for mig. Ideen om at Moretz skal agere mobbeoffer kontra Spacek køber jeg slet ikke.
#19383 Åkepool 11 år siden
Næ, det er hun alt for køn til. Der skulle de have valgt en mindre køn pige.
#19384 Fredag 11 år siden
#19385 Batsy 11 år siden
Nogle gange ses det ikke som mobbning, men personen gør.
Fridag var lige få sekunder hurtigere end mig!
#19386 palooka 11 år siden
#19387 Ericmase 11 år siden
Jeg hoppede op af mit sæde og havde lyst til at kaste noget ind i mit vindue (altså på den gode måde of course) ;)
#19388 loki 11 år siden
Havde de valgt en mere plain pige, så kunne de have beholdt det religiøse aspekt på lidt mindre hysterisk niveau, og hende isolation ville have været mere troværdigt.
#19389 Batsy 11 år siden
#19390 Mikkel Abel 11 år siden
Det lyder sgu fedt. :) Lyst til at fortælle nærmere?