Gravatar

#19451 Ispep 11 år siden

Fantastisk! Troværdigt indblik i en ordinær skoledag med tragisk udfald til sidst. Det jeg bedst kan lide er hvordan Sant forholder sig neutral. Han lader kameraet observere begivenhederne således det bliver op til tilskueren at danne sig en dybere forståelse af uhyrlighederne, motiverne osv. Intet slås fast, intet bliver dunket i hovedet på os, det kan jeg godt lide. Teknisk en meget stilistisk film (skudt på academy formatet) som er ret usædvanligt nu om dage, men en film der gør kæmpe indtryk, ja.
Gravatar

#19452 Kruse 11 år siden

#19451: Fedt at høre! "Elephant" er en af mine personlige favoritter(du nævner meget godt flere af dens kvaliteter), og jeg er generelt ret glad for flere Gus van Sant-film. Godt at høre at du også lader til at være med på den vogn. Har du set "Paranoid Park"?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19453 Mikkel Abel 11 år siden

Burde man se "My Own Private Idaho" hurtigst muligt?
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19454 Kruse 11 år siden

Mikkel Abel (19453) skrev:
Burde man se "My Own Private Idaho" hurtigst muligt?

Den hører ikke helt til blandt mine favoritter af Gus Van Sants film, men det er bestemt en ganske god film.
Gravatar

#19455 Ispep 11 år siden

Kruse (19452) skrev:
Har du set "Paranoid Park"?

Jep, den er jeg sådan set også ganske fint tilfreds med. Milk og Good Will Hunting også. Der er meget at beundre og hans film ligner ikke andres. "Psycho" var naturligvis ringe, men den lavede han jo ikke i fuld alvor ;) Men jeg mangler lidt flere film af hans for at danne mig et større billede af ham som kunstner.
Gravatar

#19456 Kruse 11 år siden

"Elephant", "Paranoid Park" og "Milk" er jeg ret så vilde med. "Good Will Hunting" er også en fremragende film. Og så er der flere af hans film, som jeg synes er ganske gode film, uden dog at være topfilm. Derunder hører film som "Gerry", "My Own Private Idaho", "Drugstore Cowboy", "To Die For" og "Mala Noche". Jeg har holdt mig væk fra de mest kritiserede af hans film, så jeg har endnu ikke set en rigtig dårlig film fra hans hænder. "Restless" var den der kom tættest på, da jeg endte på en 6/10. Resten har jeg ikke set.
Gravatar

#19457 Sweetiebellefan 11 år siden

Ed Wood

Et kig bag på kulissen med Ed Wood.

En af de bedste film fra 1994.

10/10

Eight Crazy Nights

Adam Sandler tegnefilm der er et juleveeventyr for voksne.

Værd at leje.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19458 misuma 11 år siden

The Colony, dvd

Den er ikke så dårlig som frygtet, men heller ikke så god som håbet på.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19459 jessup 11 år siden

Skeloboy (19447) skrev:
Blancanieves
Mere moderne stumfilm! The Artist er en fin film, men det er mere en meta-stumfilm. Den gør lidt kærlig grin med genren, og den siger konstant: "se, jeg er en stumfilm!". Blancanieves derimod er en rendyrket stumfilm. En af genrens store styrker er ansigtsudtrykkene, mens en af svaghederne kan være en haltende historiefortælling. Den svaghed er helt væk her, og historien foregår i et moderne tempo, mens alle stumfilmens styrker er fuldt ud intakt.

Det her er en sjældenhed af en filmoplevelse. En af dem, hvor man forlader oplevelsen med en følelse af, at man er priviligeret. Den er så afsindig smukt fortalt, og selvom Snehvide-historien er velkendt, er den her helt unik. Den kan simpelthen kun få den allerhøjeste karakter og en plads på min personlige top10.

10/10

Jeg synes også den er fremragende og giver the artist så meget baghjul i enhver henseende at det næsten kun giver mening at nævne dem i samme sætning for at understrege at der er kort tid imellem dem.
This is just until June
Gravatar

#19460 Giraffen 11 år siden

Jackie Brown

Glimrende lille krimidrama om personer der er låst fast i en umulig situation og øjner en mulighed for at slippe væk. Filmen er helt klart Tarantinos mest neddæmpede værk til dato og er ikke helt så legesyg som man ellers kender det fra andre af mandens værker. Det betyder dog ikke at det er en dårlig oplevelse, det er bare en lidt anderledes oplevelse, selv om man stadig kan fornemme Tarantinos sjæl i værket; valget og brugen af musikken og den som altid knivskarpe dialog sidder lige i skabet, så på den måde er alt som det plejer. Og som det plejer for undertegnedes vedkommende, efter de fleste Tarantino film, efterladte filmen mig med et positivt indtryk.

5/6

Skriv ny kommentar: