Jeg vidste jeg ku' regne med Jake, men at Hugh også ramte en nerve overraskede mig. Gi' manden flere roller med kød på tak!
4,5/6
Insidious, The Conjuring og Insidious 2
Alle tre har sine kvaliteter, men jeg synes nu også at James Wan har vist alle tricks'ne i ærmet nu. Jeg var ved at blive lidt immun mens Insidious 2 kørte på skærmen.
Helt igennem fremragende film som alle med bare den mindste interesse i film burde se. Fra Henry Fonda til Lee J. Cobb spiller hele ensemblet fantastisk og takket være det yderst velskrevne manuskript og Sidney Lumets skarpe instruktion mister filmen aldrig sit greb om tilskueren.
Glimrende lille thriller med en velspillende Gene Hackman i fokus som den paranoide Harry Caul, der hører noget han ikke skulle høre under en aflytning. Filmen opbygger stille og roligt en underliggende suspense som konstant ligger i baggrunden og lurer.
Glimrende lille thriller med en velspillende Gene Hackman i fokus som den paranoide Harry Caul, der hører noget han ikke skulle høre under en aflytning. Filmen opbygger stille og roligt en underliggende suspense som konstant ligger i baggrunden og lurer.
5/6
Jeg er selv en karakter højere - det bliver ikke meget bedre.
Jeg havde lidt glædet mig til at se Thor igen uddele lidt bøllebank, men jeg blev grueligt skuffet. Jeg kan ikke genfortælle handlingen fra denne øjenbæ, men husker kun et utal personer/elver der fik nogen på munden, for så at falde om og rejse sig op igen. Derudover vil filmen bare ikke slutte og prøver at tease med at løfte en lille flig af "jeg ved ikke hvad". Filmen spiller minus rulletekster 100 minutter men føles meget længere.
1/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Den indeholder nogle fede koncepter og er generelt ganske flot. Det ses at man er gået op i detaljerne, for eksempel med Gordon-Levitts udseende og flere visuelle effekter. Historien ender dog med at være hamrende ulogisk, og særligt slutningen irriterede mig. Til forskel fra en tidsrejsefilm som Primer, så falder Looper langt hurtigere fra hinanden, når man begynder at stille spørgsmål om universets indre logik. Den bryder sine egne regler igen og igen, og ikke bare på tidsrejsefronten, hvor det ellers kunne forventes. Overraskende nok fandt jeg dens fokus på telekinetisk mutation mere interessant end tidsrejsekonceptet, og dens flirten med småfilosofiske spørgsmål om hvorfor vi bliver dem vi bliver fungerede også ganske godt. Der var altså meget godt i denne film til trods for det lidt for usammenhængende plot. Interessant og underholdende. I sidste ende værd at tjekke ud. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#19461 misuma 11 år siden
Jeg vidste jeg ku' regne med Jake, men at Hugh også ramte en nerve overraskede mig. Gi' manden flere roller med kød på tak!
4,5/6
Insidious, The Conjuring og Insidious 2
Alle tre har sine kvaliteter, men jeg synes nu også at James Wan har vist alle tricks'ne i ærmet nu. Jeg var ved at blive lidt immun mens Insidious 2 kørte på skærmen.
Overall:
4/6
#19462 Sweetiebellefan 11 år siden
Bugsy og de andre gangstere som børn.
Alletiders musical.
8/10
#19463 Giraffen 11 år siden
Helt igennem fremragende film som alle med bare den mindste interesse i film burde se. Fra Henry Fonda til Lee J. Cobb spiller hele ensemblet fantastisk og takket være det yderst velskrevne manuskript og Sidney Lumets skarpe instruktion mister filmen aldrig sit greb om tilskueren.
Det er sjældent at man ser så gode film.
6/6
#19464 Sweetiebellefan 11 år siden
Klassisk varulve film blandet med humor og pophits.
Kan anbefales.
8/10
#19465 Giraffen 11 år siden
5/6
#19466 jessup 11 år siden
Jeg er selv en karakter højere - det bliver ikke meget bedre.
#19467 lyspunkt 11 år siden
Jeg havde lidt glædet mig til at se Thor igen uddele lidt bøllebank, men jeg blev grueligt skuffet.
Jeg kan ikke genfortælle handlingen fra denne øjenbæ, men husker kun et utal personer/elver der fik nogen på munden, for så at falde om og rejse sig op igen. Derudover vil filmen bare ikke slutte og prøver at tease med at løfte en lille flig af "jeg ved ikke hvad".
Filmen spiller minus rulletekster 100 minutter men føles meget længere.
1/6
#19468 loki 11 år siden
Du er nok en flig mere kritisk end mig (2/6), men generelt set er det en meget skuffende film. Hvad gav du den første?
#19469 Riqon 11 år siden
Den indeholder nogle fede koncepter og er generelt ganske flot. Det ses at man er gået op i detaljerne, for eksempel med Gordon-Levitts udseende og flere visuelle effekter. Historien ender dog med at være hamrende ulogisk, og særligt slutningen irriterede mig. Til forskel fra en tidsrejsefilm som Primer, så falder Looper langt hurtigere fra hinanden, når man begynder at stille spørgsmål om universets indre logik. Den bryder sine egne regler igen og igen, og ikke bare på tidsrejsefronten, hvor det ellers kunne forventes. Overraskende nok fandt jeg dens fokus på telekinetisk mutation mere interessant end tidsrejsekonceptet, og dens flirten med småfilosofiske spørgsmål om hvorfor vi bliver dem vi bliver fungerede også ganske godt. Der var altså meget godt i denne film til trods for det lidt for usammenhængende plot. Interessant og underholdende. I sidste ende værd at tjekke ud. 4/6.
#19470 misuma 11 år siden
Tja, den bedste danske superheltfilm jeg har set...