Overraskende nok fandt jeg dens fokus på telekinetisk mutation mere interessant end tidsrejsekonceptet
Det er også fordi filmen kun har tidsrejse-delen som præmis og ikke som omdrejningspunktet. Mit første syn med filmen var meget a la din mht. kritikpunkter, men jeg var langt mere engageret af den ved gensynet, da jeg følte mig bedre "klædt på" og nød derfor filmen i større grad.
Enig med Riqon. Grundpremissen i sig selv er håbløs.
Hvis de her fremtidsgangstere har en hel hær af lejemordere, hvorfor er det så at de konsekvent vælger at tvinge dem til at slå sig selv ihjel (hvilket jo åbenlyst virker dårligt)?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Du er nok en flig mere kritisk end mig (2/6), men generelt set er det en meget skuffende film. Hvad gav du den første?
Jeg var rimelig begejstret for den første. Branaghs futuristiske storladenhed passede mig fint og syntes første gang at den godt kunne få 4/6. Den holdt lige knap ved senere gennemsyn og kunne her miste en stjerne.
Dark world gjorde mig bare sur og frustreret over en ringe historie og en generel forvirrende film. Men det kan måske ende med at den vinder en stjerne ved en senere gennemkigning, hvor opmærksomheden kunne være større.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
I fremtiden kan man ikke slå folk ihjel, fordi man ikke kan slippe af med liget. Men Bruce's kone bliver skudt i maven.
Derudover er der bare de små ting, som virker lidt underlige: At loopers bliver sendt tilbage til dem selv, og at de skal slå sig selv ihjel - hvorfor ikke hellere sende det til en kollega-looper? Så er der med garanti større succesrate.
Så er der naturligvis tidsrejseparadokserne, men de er jo nærmest umulige at undgå, men jeg har helt sikkert set det gjort bedre.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Det kniber åbenbart med "suspension of disbelief" ;) Nyder I så ikke film som Terminator eller 12 Monkeys?
Jeg synes, begge film håndterer tidsrejsefænomenet bedre.
Indrømmet, Terminator har store "kausalitetsproblemer" (for at sætte et ord på det), men de to første film klarer sig godt på andre områder: en veloplagt cyborg-Arnold, et godt drama mellem Linda Hamilton og hendes medspillere, fænomenale actionsekvenser og en stemning, der bare er vanskelig at sætte fingeren på.
12 Monkeys er interessant, når det kommer til tidsrejseperspektivet, netop fordi den opstiller et præmis, hvor
fortiden ikke kan ændres pga. skæbnen (eller noget?) og selv forsøg på at ændre fortiden resulterer bare i den fremtid man kom fra. Så vidt jeg kan se, så holder denne film faktisk sine regler helt til den tragiske finale.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Ja, men det betyder jo ikke, at drab pr. automatik ikke finder sted i fremtiden. Konen var "collateral damage", som gav den ældre Joe et personligt hævnmotiv - at sende sig selv tilbage i tiden for at dræbe Rainmaker som barn. Desuden, så prøvede håndlangerne også at dække over det.
Riqon (19475) skrev:
hvorfor ikke hellere sende det til en kollega-looper? Så er der med garanti større succesrate.
Jo, men det har en omkostning for Loopers, hvis de ikke slår deres ældre-jeg ihjel. Desuden, så kunne Loopers vel ligeså godt have indgået en kontrakt, som ikke stiller spørgsmålstegn ved noget. De skal bare trykke på aftrækkeren og modtage deres betaling. No questions asked! På den måde sikres der måske en gensidig forståelse for Loopers og arbejdsgiven, uanset hvor absurd det bliver, så kommer man til at kende sin skæbne og man døde af egen hånd. Der kan være flere svar og aner ikke om disse er de rigtige, men Johnson har bevidst undladt at forklare det mekaniske ved tidsrejser og koncentrerede sig om personernes indbyrdes forhold i stedet.
Riqon (19476) skrev:
et godt drama mellem Linda Hamilton og hendes medspillere, fænomenale actionsekvenser og en stemning, der bare er vanskelig at sætte fingeren på.
Enig, men Looper har også meget at "falde tilbage på" når man ser bort fra tidsrejse plottet.
Jagten BD................................8/10 Hævnen BD..............................7/10 De eventyrlige vogtere...............6/10 Amadeus BD........................9-10/10 Abernes planet: Oprindelsen BD..8/10 Game of thrones sæson 2 BD....10/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hitchcock.....................7/10 Parker......................5-6/10 The Impossible BD........8/10 To kill a mockingbird.....8/10 A dangerous method..5-6/10 Equilibrium..................7/10 Vikings sæson 1 BD......9/10 Marco Macaco...........5-6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#19471 Ispep 11 år siden
Det er også fordi filmen kun har tidsrejse-delen som præmis og ikke som omdrejningspunktet. Mit første syn med filmen var meget a la din mht. kritikpunkter, men jeg var langt mere engageret af den ved gensynet, da jeg følte mig bedre "klædt på" og nød derfor filmen i større grad.
Hvad for nogle regler mener du filmen bryder?
#19472 gi-jones 11 år siden
#19473 Ispep 11 år siden
#19474 lyspunkt 11 år siden
Jeg var rimelig begejstret for den første. Branaghs futuristiske storladenhed passede mig fint og syntes første gang at den godt kunne få 4/6.
Den holdt lige knap ved senere gennemsyn og kunne her miste en stjerne.
Dark world gjorde mig bare sur og frustreret over en ringe historie og en generel forvirrende film. Men det kan måske ende med at den vinder en stjerne ved en senere gennemkigning, hvor opmærksomheden kunne være større.
#19475 Riqon 11 år siden
Derudover er der bare de små ting, som virker lidt underlige: At loopers bliver sendt tilbage til dem selv, og at de skal slå sig selv ihjel - hvorfor ikke hellere sende det til en kollega-looper? Så er der med garanti større succesrate.
Så er der naturligvis tidsrejseparadokserne, men de er jo nærmest umulige at undgå, men jeg har helt sikkert set det gjort bedre.
#19476 Riqon 11 år siden
Jeg synes, begge film håndterer tidsrejsefænomenet bedre.
Indrømmet, Terminator har store "kausalitetsproblemer" (for at sætte et ord på det), men de to første film klarer sig godt på andre områder: en veloplagt cyborg-Arnold, et godt drama mellem Linda Hamilton og hendes medspillere, fænomenale actionsekvenser og en stemning, der bare er vanskelig at sætte fingeren på.
12 Monkeys er interessant, når det kommer til tidsrejseperspektivet, netop fordi den opstiller et præmis, hvor
#19477 Ispep 11 år siden
Ja, men det betyder jo ikke, at drab pr. automatik ikke finder sted i fremtiden. Konen var "collateral damage", som gav den ældre Joe et personligt hævnmotiv - at sende sig selv tilbage i tiden for at dræbe Rainmaker som barn. Desuden, så prøvede håndlangerne også at dække over det.
Jo, men det har en omkostning for Loopers, hvis de ikke slår deres ældre-jeg ihjel. Desuden, så kunne Loopers vel ligeså godt have indgået en kontrakt, som ikke stiller spørgsmålstegn ved noget. De skal bare trykke på aftrækkeren og modtage deres betaling. No questions asked! På den måde sikres der måske en gensidig forståelse for Loopers og arbejdsgiven, uanset hvor absurd det bliver, så kommer man til at kende sin skæbne og man døde af egen hånd. Der kan være flere svar og aner ikke om disse er de rigtige, men Johnson har bevidst undladt at forklare det mekaniske ved tidsrejser og koncentrerede sig om personernes indbyrdes forhold i stedet.
Enig, men Looper har også meget at "falde tilbage på" når man ser bort fra tidsrejse plottet.
12 Monkeys har altså også uforklarlige ting.
#19478 misuma 11 år siden
Mange peger fingre af Transformer-serien og en del kan faktisk lide Pain & Gain. Jeg har det lidt omvendt. P&G fandt jeg anstrengende...
3/6
Epic, Canadisk Netflix
Positivt overrasket! Farverig uden at være over toppen, ikke alt for sentimental, sjov og flot!
4,5/6
#19479 MOVIE1000 11 år siden
Hævnen BD..............................7/10
De eventyrlige vogtere...............6/10
Amadeus BD........................9-10/10
Abernes planet: Oprindelsen BD..8/10
Game of thrones sæson 2 BD....10/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hitchcock.....................7/10
Parker......................5-6/10
The Impossible BD........8/10
To kill a mockingbird.....8/10