Jeg havde lidt blandede følelser, da jeg så denne dokumentar. Den bevæger sig mellem kedelig overfladisk snak om ingenting til kontante sandheder om behovet for intimitet og bekræftelse. Samtidig hopper den mellem på sit bedste at være æstetisk forførende og på sit værste decideret ligegyldigt filmet.
Det er et interessant valg at lade nogle af historierne blive fortalt gennem dramatisering (skuespillere) og at hoppe mellem disse og de "ægte" personer, uden at forskellen i produktionen bliver gjort tydelig for seeren. Historien om Eliza var forstyrrende og ubehagelig og føltes meget overbevisende (og skal jo efter sigende være baseret på virkelige begivenheder), mens den ene og andens veninder (ikke skuespillere) var uinteressante og ikke syntes at bidrage med noget særligt til filmen udover deres egen ensomhed.
Dette er måske min største anke mod filmen: Den formår ikke at gøre den virkelighed, som kameraet observerer, interessant nok - med få undtagelser - og måske netop derfor tyer den så til dramatisering og teater som et virkemiddel. Men som helhed mener jeg alligevel, den var værd at se. 3/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
First Blood er klasse!!! Rambo II er tæt på middelmådig, men fint tegneserieunderholdning. Rambo III regnes af mange for værst har jeg hørt. Jeg finder den faktisk ret spas og solidt underholdende. Rambo (4) er et voldsomt blodbad, der med sin kompromisløshed er klart den bedste forsættelse og så tør den modigt lade Rambo erkende og acceptere hvad han har gjort og hvad han er god til (hvilket også gør, at han endelig kan vende hjem:)
Yessir!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Dracula BD (1931)............7/10 Pitch Black....................7-8/10 The Chronicles of Riddck.5-6/10 World war Z BD.............6-7/10 Pacific rim 3D BD..............7/10 The retreat.......................4/10 Anastasia.........................7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Shine..............................8/10 Dead man walking............6/10 The Usual suspects...........7/10 The Wolf of wall street....8-9/10 Riddick BD.......................7/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det var rigtig svært for mig at se denne film af personlige årsager, så tankerne/koncentrationen var der ikke hele tiden. Synes at de spiller utrolig godt (især Spacey), og handlingen også ret spændende, men utrolig rodet, havde svært ved at finde ud af om vi var i et flashback eller om det var nutid, mange af stederne. Twistet havde jeg desværre regnet ud på forhånd. Det er helt sikkert en jeg glæder mig til at gense og håber at jeg bedre kan følge med.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Prøv at give den en chance igen - det strukturelle skal nok falde på plads! Det vigtigste er, hvilke detaljer Söse har løjet om, udeladt eller pyntet på. Det hele er bygget op omkring hans vidneudsagn. Jeg elsker denne film. Fedt plot og fantastiske karakterer samt eminent spænding!
Det var rigtig svært for mig at se denne film af personlige årsager, så tankerne/koncentrationen var der ikke hele tiden. Synes at de spiller utrolig godt (især Spacey), og handlingen også ret spændende, men utrolig rodet, havde svært ved at finde ud af om vi var i et flashback eller om det var nutid, mange af stederne. Twistet havde jeg desværre regnet ud på forhånd. Det er helt sikkert en jeg glæder mig til at gense og håber at jeg bedre kan følge med.
Havde samme problem med dig, men så den her for noget tid siden og synes den stod meget stærkere ved gensyn! Benocio Del Torro er så fucking sjov og så det med at han havde pruttet bag optagelserne så alle skuespillerne var flade af grin var helt genialt at de tog det med (minus prutten self).
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#19581 Riqon 11 år siden
Jeg havde lidt blandede følelser, da jeg så denne dokumentar. Den bevæger sig mellem kedelig overfladisk snak om ingenting til kontante sandheder om behovet for intimitet og bekræftelse. Samtidig hopper den mellem på sit bedste at være æstetisk forførende og på sit værste decideret ligegyldigt filmet.
Det er et interessant valg at lade nogle af historierne blive fortalt gennem dramatisering (skuespillere) og at hoppe mellem disse og de "ægte" personer, uden at forskellen i produktionen bliver gjort tydelig for seeren. Historien om Eliza var forstyrrende og ubehagelig og føltes meget overbevisende (og skal jo efter sigende være baseret på virkelige begivenheder), mens den ene og andens veninder (ikke skuespillere) var uinteressante og ikke syntes at bidrage med noget særligt til filmen udover deres egen ensomhed.
Dette er måske min største anke mod filmen: Den formår ikke at gøre den virkelighed, som kameraet observerer, interessant nok - med få undtagelser - og måske netop derfor tyer den så til dramatisering og teater som et virkemiddel. Men som helhed mener jeg alligevel, den var værd at se. 3/6.
#19582 evermind 11 år siden
Yessir!
#19583 MOVIE1000 11 år siden
Pitch Black....................7-8/10
The Chronicles of Riddck.5-6/10
World war Z BD.............6-7/10
Pacific rim 3D BD..............7/10
The retreat.......................4/10
Anastasia.........................7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Shine..............................8/10
Dead man walking............6/10
The Usual suspects...........7/10
The Wolf of wall street....8-9/10
Riddick BD.......................7/10
#19584 Mikkel Abel 11 år siden
Lidt ord til dette?
#19585 knipsknips 11 år siden
Spændende britisk krimi, med en historisk vinkel.
4/6
#19586 MOVIE1000 11 år siden
#19587 Ispep 11 år siden
Prøv at give den en chance igen - det strukturelle skal nok falde på plads! Det vigtigste er, hvilke detaljer Söse har løjet om, udeladt eller pyntet på. Det hele er bygget op omkring hans vidneudsagn. Jeg elsker denne film. Fedt plot og fantastiske karakterer samt eminent spænding!
#19588 Batsy 11 år siden
Havde samme problem med dig, men så den her for noget tid siden og synes den stod meget stærkere ved gensyn!
Benocio Del Torro er så fucking sjov og så det med at han havde pruttet bag optagelserne så alle skuespillerne var flade af grin var helt genialt at de tog det med (minus prutten self).
#19589 Åkepool 11 år siden
Hvad! Har du problemer med MOVIE1000?
#19590 Batsy 11 år siden
Mente self; som dig :)