Wow, sikke en fantastisk film! Der er ikke et eneste overflødigt frame i den film, og jeg kan virkelig ikke sætte en finger på håndværket eller det endelige resultat, som er ovenud fantastisk. Imponerende at man kan lave en så god stumfilm nu til dags. Jeg hørte til dem der ikke var så imponerede over 2011's "The Artist". Det var da en fin film og en fin hyldest til stumfilm, men det blev aldrig mere end en hyldest viklet rundt om en simpel kærlighedshistorie. "Blancenieves" derimod, ER en stumfilm, og udnytter genrens virkemidler til perfektion, mens den samtidigt bibeholder et moderne præg. Derudover er den enormt smukt fotograferet og skuespillet rammer perfekt tonen fra stumfilmens tidsalder. Og så skal den have stor ros for at tage en gammelkendt historie som Snehvide og kontekstualisere den i 1920'ernes Spanien, og få den til at føles frisk og fascinerende. En helt igennem fantastisk film!
10/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Et godt stykke tid siden jeg sidst har skrevet i denne tråd.
Dinner for Schmucks.............5/10 Captain Phillips BD.............7-8/10 Breaking bad sæson 1..........10/10 The Hunger games BD...........7/10 Gravity 3D BD..................9-10/10 Atlantis: Det forsvunde rige.7-8/10 Atlantis: Milo vender tilbage....6/10 Thor 3D BD...........................9/10 Thor 2 3D BD........................9/10 The Avengers 3D BD..............9/10
Film/Tv-serie rjeg ikke har set før nu:
Sharpe`s Rifles..............7/10 Sharpe`s Eagle...........7-8/10 Sharpe`s Company.........8/10 Sharpe`s Enemy............7/10 Sharpe`s Honour...........6/10 Sharpe`s Gold...............6/10 Sharpe`s Battle.............6/10 Sharpe`s Sword............6/10 Sharpe`s Regiment.....7-8/10 Sharpe`s Siege.............6/10 Sharpe`s Mission.......6-7/10 Sharpe`s Revenge.....6-7/10 Sharpe`s Justice...........6/10 Sharpe`s Waterloo.....6-7/10 Sharpe`s Challange....6-7/10 Sharpe`s Peril...............6/10 Shrink...........................................6/10 Fargo............................................8/10 The Young Victoria..........................7/10 Tom Jones..................................3-4/10 Camelot serien BD..........................4/10 The Conjuring BD........................7-8/10 Sommer sæson 1...........................7/10 Dybt vand..................................5-6/10 The Hunger games: Cathing fire BD..7/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Poltergeist 8/10 Toy Story 10/10 Eksorcisten 9/10 Song of the South 8/10 WALL E 10/10 Åndernes Hus 10/10 The Mask 8/10 Lemony Snickets 7/10 Monsterhuset 10/10 The Addans Family 8/10 The Addams Family Values 9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Både Thor 1 og 2 får 9/10? Jeg er ganske enig med 1'eren, men 2'eren var da jammerlig.
-----
Snowpiercer 2013
Jorden er fastfrossen og de eneste overlevende kører rundt i et specialbygget tog med en evighedsmotor. Ja konceptet er så elendigt og ulogisk at de end ikke prøver med en søforklaring, og bare springer direkte ud i historien. For det meste er den ganske fjollet/overdrevet/ulogisk, men måske det absurde er en del af pointen (hvordan ville man selv reagere hvis man var blandt de sidste overlevende på jorden).
2/6
-----
Veronica Mars
Glædeligt gensyn og ok spændende/frisk men uden det helt vilde interessante. Sjov cameo.
4/6
-----
The Wolf of Wall Street
Så de første 40-50 minutter og slukkede derefter.
-----
Hobitten 2
Mangler de sidste 30 minutter, men... bum bum... det virker som spild af tid. Sjældent har jeg set noget så ufarligt og gennemsyret af slapstick humor. Den ligger måske tæt op af bogen, men dælme det er noget kedelige og langtrukket circlejerk.
1/6
-----
The Clone Wars (Sæson 1-6)
De første par sæsoner er ikke specielt mindeværdige, men tingene ændre sig kraftigt fra sæson 3 og fremefter. Især sæson 5 har nogle ret fænomenale afsnit og afslutningen på sæson runder fint af til den tredje film i rækken. Selv jarjar ender man med ikke at ville dræbe grusomt hver gang. Jeg ville ønske at de forsatte serien i perioden mellem film 3 og 4 men desværre ikke.
Det er lidt tid siden, jeg har skrevet her...men har set følgende film:
Attack of the Killer Tomatoes, 4/10 Judo Saga 2, 5/10 Winnie og Karina - The Movie, 6/10 Election, 7/10 Dark Horse, 7/10 Rushmore, 7/10 The Machinist, 8/10 About Schmidt, 8/10 The Descendants, 8/10 Medea(Trier), 8/10 Judo Saga, 8/10 A Bronx Tale, 9/10
Hobbiten skal jeg nu nok få set færdig, men jeg tvivler på at de sidste 30 minutter rykke ved ret meget. The Wolf of Wall Street giver jeg jo netop ikke en karakter da jeg ikke har lyst til at se den færdig, så det er vel en ærlig sag?
Gåturen inden i skoven og kampen mod edderkopperne. Fisk, fisk og atter fisk. Meget af Bilbos skvatten rundt i guldet.
Måske slapstick er et forkert begreb, men jeg finder generelt hele filmen gennemsyret af et forsøg på at gøre det hele lidt lalleglad. Det eneste som har lidt kant er Gandalfs kamp, men dette virker til gengæld ganske ufarligt på trods af alt den fine grafik.
Gåturen inden i skoven og kampen mod edderkopperne.
Selv hvis vi borteliminerer begrebet "slapstick" og bare siger, at det er humor, så var gåturen i skoven da overhovedet ikke tænkt som vittig eller morsom. Det med Bilbo, der ser sig selv, og som ser sine spadserende fødder vende omvendt er en pudsig detalje, man kan smile ad ... men som helhed er gåturen ikke tænkt eller udformet som en humoristisk scene.
loki (19649) skrev:
Fisk, fisk og atter fisk.
Ja, der var indflettet nogle ganske få lejligheder til at smile i forbindelse med opholdet i Laketown.
loki (19649) skrev:
Meget af Bilbos skvatten rundt i guldet.
Det var sandelig da ikke lavet som noget sjovt. Den eneste humoristisk ting hos Smaug, var da Bilbo - siddende på hug - kryber sammen, da det går op for ham hvor stor dragen er.
Med tanke på, at denne midterdel af Hobbit-trilogien er en mørkere og mere alvorlig fortælling, og at dværgenes munterhed er sat på stand-by, fatter jeg simpelthen ikke, at du kalder filmen "lalleglad" og "gennemsyret af ... humor".
#19641 Kruse 11 år siden
Wow, sikke en fantastisk film! Der er ikke et eneste overflødigt frame i den film, og jeg kan virkelig ikke sætte en finger på håndværket eller det endelige resultat, som er ovenud fantastisk. Imponerende at man kan lave en så god stumfilm nu til dags. Jeg hørte til dem der ikke var så imponerede over 2011's "The Artist". Det var da en fin film og en fin hyldest til stumfilm, men det blev aldrig mere end en hyldest viklet rundt om en simpel kærlighedshistorie. "Blancenieves" derimod, ER en stumfilm, og udnytter genrens virkemidler til perfektion, mens den samtidigt bibeholder et moderne præg. Derudover er den enormt smukt fotograferet og skuespillet rammer perfekt tonen fra stumfilmens tidsalder. Og så skal den have stor ros for at tage en gammelkendt historie som Snehvide og kontekstualisere den i 1920'ernes Spanien, og få den til at føles frisk og fascinerende. En helt igennem fantastisk film!
10/10
#19642 Allan Jacobsen 11 år siden
Det er på alle måder en gennemført suveræn film.
#19643 MOVIE1000 11 år siden
Dinner for Schmucks.............5/10
Captain Phillips BD.............7-8/10
Breaking bad sæson 1..........10/10
The Hunger games BD...........7/10
Gravity 3D BD..................9-10/10
Atlantis: Det forsvunde rige.7-8/10
Atlantis: Milo vender tilbage....6/10
Thor 3D BD...........................9/10
Thor 2 3D BD........................9/10
The Avengers 3D BD..............9/10
Film/Tv-serie rjeg ikke har set før nu:
Sharpe`s Rifles..............7/10
Sharpe`s Eagle...........7-8/10
Sharpe`s Company.........8/10
Sharpe`s Enemy............7/10
Sharpe`s Honour...........6/10
Sharpe`s Gold...............6/10
Sharpe`s Battle.............6/10
Sharpe`s Sword............6/10
Sharpe`s Regiment.....7-8/10
Sharpe`s Siege.............6/10
Sharpe`s Mission.......6-7/10
Sharpe`s Revenge.....6-7/10
Sharpe`s Justice...........6/10
Sharpe`s Waterloo.....6-7/10
Sharpe`s Challange....6-7/10
Sharpe`s Peril...............6/10
Shrink...........................................6/10
Fargo............................................8/10
The Young Victoria..........................7/10
Tom Jones..................................3-4/10
Camelot serien BD..........................4/10
The Conjuring BD........................7-8/10
Sommer sæson 1...........................7/10
Dybt vand..................................5-6/10
The Hunger games: Cathing fire BD..7/10
#19644 Sweetiebellefan 11 år siden
Toy Story 10/10
Eksorcisten 9/10
Song of the South 8/10
WALL E 10/10
Åndernes Hus 10/10
The Mask 8/10
Lemony Snickets 7/10
Monsterhuset 10/10
The Addans Family 8/10
The Addams Family Values 9/10
#19645 loki 11 år siden
Både Thor 1 og 2 får 9/10? Jeg er ganske enig med 1'eren, men 2'eren var da jammerlig.
-----
Snowpiercer 2013
Jorden er fastfrossen og de eneste overlevende kører rundt i et specialbygget tog med en evighedsmotor. Ja konceptet er så elendigt og ulogisk at de end ikke prøver med en søforklaring, og bare springer direkte ud i historien. For det meste er den ganske fjollet/overdrevet/ulogisk, men måske det absurde er en del af pointen (hvordan ville man selv reagere hvis man var blandt de sidste overlevende på jorden).
2/6
-----
Veronica Mars
Glædeligt gensyn og ok spændende/frisk men uden det helt vilde interessante. Sjov cameo.
4/6
-----
The Wolf of Wall Street
Så de første 40-50 minutter og slukkede derefter.
-----
Hobitten 2
Mangler de sidste 30 minutter, men... bum bum... det virker som spild af tid. Sjældent har jeg set noget så ufarligt og gennemsyret af slapstick humor. Den ligger måske tæt op af bogen, men dælme det er noget kedelige og langtrukket circlejerk.
1/6
-----
The Clone Wars (Sæson 1-6)
De første par sæsoner er ikke specielt mindeværdige, men tingene ændre sig kraftigt fra sæson 3 og fremefter. Især sæson 5 har nogle ret fænomenale afsnit og afslutningen på sæson runder fint af til den tredje film i rækken. Selv jarjar ender man med ikke at ville dræbe grusomt hver gang. Jeg ville ønske at de forsatte serien i perioden mellem film 3 og 4 men desværre ikke.
#19646 Ispep 11 år siden
Tak fordi du gider se filmene færdigt. Det er lige sådan noget man kan bruge til noget.
#19647 BN 11 år siden
Ligefrem "gennemsyret af slapstick humor"???
Nævn bare ét eksempel på slapstick humor udover den korte "Bombur-i-tønden"-sekvens.
#19648 Allan Jacobsen 11 år siden
Attack of the Killer Tomatoes, 4/10
Judo Saga 2, 5/10
Winnie og Karina - The Movie, 6/10
Election, 7/10
Dark Horse, 7/10
Rushmore, 7/10
The Machinist, 8/10
About Schmidt, 8/10
The Descendants, 8/10
Medea(Trier), 8/10
Judo Saga, 8/10
A Bronx Tale, 9/10
#19649 loki 11 år siden
Hobbiten skal jeg nu nok få set færdig, men jeg tvivler på at de sidste 30 minutter rykke ved ret meget. The Wolf of Wall Street giver jeg jo netop ikke en karakter da jeg ikke har lyst til at se den færdig, så det er vel en ærlig sag?
Gåturen inden i skoven og kampen mod edderkopperne.
Fisk, fisk og atter fisk.
Meget af Bilbos skvatten rundt i guldet.
Måske slapstick er et forkert begreb, men jeg finder generelt hele filmen gennemsyret af et forsøg på at gøre det hele lidt lalleglad. Det eneste som har lidt kant er Gandalfs kamp, men dette virker til gengæld ganske ufarligt på trods af alt den fine grafik.
#19650 BN 11 år siden
Selv hvis vi borteliminerer begrebet "slapstick" og bare siger, at det er humor, så var gåturen i skoven da overhovedet ikke tænkt som vittig eller morsom. Det med Bilbo, der ser sig selv, og som ser sine spadserende fødder vende omvendt er en pudsig detalje, man kan smile ad ... men som helhed er gåturen ikke tænkt eller udformet som en humoristisk scene.
Ja, der var indflettet nogle ganske få lejligheder til at smile i forbindelse med opholdet i Laketown.
Det var sandelig da ikke lavet som noget sjovt. Den eneste humoristisk ting hos Smaug, var da Bilbo - siddende på hug - kryber sammen, da det går op for ham hvor stor dragen er.
Med tanke på, at denne midterdel af Hobbit-trilogien er en mørkere og mere alvorlig fortælling, og at dværgenes munterhed er sat på stand-by, fatter jeg simpelthen ikke, at du kalder filmen "lalleglad" og "gennemsyret af ... humor".