Gravatar

#19651 loki 11 år siden

Og det er fair nok, men det syntes jeg nu alligevel.
www.peakoil.dk
Gravatar

#19652 BN 11 år siden

loki (19651) skrev:

Og det er fair nok, men det syntes jeg nu alligevel.

Jojo. ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#19653 Brodersalsa 11 år siden

The Spectacular Now (Viaplay)

En ret stærk lille film. Jeg elsker karaktererne, stemningen og musikken, og skuespillerne gør det rigtig godt. Jeg blev virkelig overrasket over Miles Teller, som gør det fremragende! Jeg glæder mig til at se ham i Whiplash. Kan klart anbefales.

8,5/10
Gravatar

#19654 Ispep 11 år siden

Seneste:

Marie Antoinette - 4/10
Rubber - 6/10
To the Wonder - 7/10
Patton - 10/10
Spirited Away - 10/10
Crouching Tiger, Hidden Dragon - 10/10
Hellboy - 8/10
Battle Royale - 8/10
Merantau - 7/10
Alex Cross - 2/10
Gravatar

#19655 Allan Jacobsen 11 år siden

Har set lidt tidlig Kurosawa:

The Most Beautiful, 7/10
En propaganda-film om en gruppe kvindelige arbejdere.

-----
One Wonderful Sunday, 9/10
En ret fantastisk film om et ungt par, der ingen penge har. Filmen handler også om efterkrigstidens Tokyo. Slutningen rammer perfekt, og er meget atypisk Kurosawa.

Nu har jeg set de 6 første af Kurosawas film(The Men Who Tread on the Tiger's Tail ikke i denne omgang), og de er mere ydmyge i deres udtryk. Det er små historier, og de er meget mere jordnære. Men det gør dem også mere intime og bestemt ikke dårligere. Med undtagelse af Judo Saga 2, så er alle filmene værd at se.

Så mangler jeg blot 5 af hans film, så er alle set: The Quiet Duel, Scandal, I Live In Fear, The Lower Depths og Dersu Uzala.

The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#19656 BN 11 år siden

Ispep (19654) skrev:
To the Wonder - 7/10

Nå, så er du trods alt ikke helt tabt bag en Pepsi-vogn på en varm fridag!

;-)
Gravatar

#19657 Ispep 11 år siden

HA! Du elsker også at lege med ordene ;) Men ja, den var da bedre end sit rygte, selvom den er under Malicks standard. Der var momenter af godt drama, men også perioder hvor jeg havde lidt svært ved at engagere mig i personerne, som indimellem fremstod som skakbrikker. Malick ofrer lige rigeligt personerne for stemningerne og jeg havde en mærkelig fornemmelse af, at noget gik galt i klipperummet. Historien kører også lidt i ring, men visuelt var den jo et pragtværk og jeg var sådan set aldrig for alvor slået ud, men synes det var en forglemmelig film når det kommer til stykket.
Gravatar

#19658 BN 11 år siden

#19657 - Ispep:

Jeg for mit vedkommende synes, den til tider virker for løs og ustruktureret. Men indimellem kommer der så nogle øjeblikke eller scener, der er enormt betagende. Det stærkeste i filmen er betoningen af den smerte, der er forbundet med skænderier og brudte forhold, samt - som du selv nævner - dens stemninger og Emmanuel Lubezkis billeder, som også denne gang er tilsat velvalgt klassisk musik (foruden original musik af Hanan Townshend). Specielt på billedsiden er der nu og da indstillinger, der er som taget ud af en Kubrick-film.

Jeg ligger nok og svinger mellem 7/10 og 8/10, men så heller ikke højere.

Jeg har i øvrigt svært ved at forstå slutningen. Skal det forestille, at han finder sammen med Rachel McAdams karakter igen, og at der er gået nogle år hvor de så har fået børn sammen? Ihvertfald er det ikke den omklamrende Marina (Olga Kurylenko).
Gravatar

#19659 Ispep 11 år siden

Jeg mener det var Marina's ældre datter man ser og muligvis får Marina et barn til (enten med Affleck eller med ham hun havde en affære med). Det er er uklart i filmen, men den sparker nogle tanker i gang.
Gravatar

#19660 Pécuchet 11 år siden

Allan Jacobsen (19655) skrev:
Så mangler jeg blot 5 af hans film, så er alle set: The Quiet Duel, Scandal, I Live In Fear, The Lower Depths og Dersu Uzala.

Er du stadigvæk lunken over for Idioten? :)
Der burde have været Roser.

Skriv ny kommentar: