En herligt velfungerende retssalsdramathriller, hvor de forskellige karakterer udnyttes godt til at tage plottet i forskellige spændende retninger. En del af grunden til at filmen fungerer er, at man faktisk har gjort noget ud af hovedpersonens karakter. Matthew McConaughey er forsvarsadvokat, arbejder fra bagsædet i sin Lincoln-bil, har en datter med en ekskone, som han stadig er venner med, og som kører ham hjem når han bliver for fuld --- han havner så i en retssag med en rich kid, og intet er selvfølgelig, som det ser ud, og trusler og strategiske retssalstræk tager plottet først den ene vej, så den anden, og det hele er egentlig ganske underholdende. Selv om alle elementerne kan siges at være lånt fra andre bedre film, så er det alligevel kreativt skruet sammen, og jeg synes det fungerer. Dejligt at se solidt (om ikke originalt eller vildt mindeværdigt) håndværk. 8/10.
Harry Brown
På mange måder en konventionel hævnthriller, hvor en desperat mand frustreres over politiet og retssystemet og derfor vælger at tage loven i egen hånd. Forskellen fra mange andre film med dybest set samme historie er, at det denne gang er den engelske gentleman Michael Caine, som bliver pensionist vigilante, og at filmen udspiller sig i helt almindelige socialt belastede engelske kvarterer. Filmen er som forventet mørk, kynisk og pessimistisk. Som det ofte er tilfældet med denne type film, så savner jeg lidt nuance eller nogle overraskelser eller noget mening med den udpenslede vold, som går ud over den primitive tilfredsstillelse, man kan få af at se de papirstynde skurke får hvad de fortjener. Det mest unikke ved filmen er nok at se Caine som badass, hvilket dog også er et syn værd i sig selv. Miljøet giver uundgåeligt chills, når man som mig har boet i tætbebygget England og næsten genkender stederne og "typerne", som går på gaden og truer og råber af hinanden. Både Caine og "politidamen" (hvad hed hun igen?) er velfungerende i deres roller, hver for sig og i samspil. En helt ok film en søndag eftermiddag. 7/10.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Spider-man sæson 1....7-8/10 Spider-man sæson 2....7-8/10 Spider-man sæson 3.......7/10 Spider-man sæson 4.......7/10 Spider-man sæson 5.......8/10 Samson og Sally.............7/10 Gravity 3D BD...............10/10 Spies & Glistrup..............7/10 Mord for åbent tæppe......5/10 Grusomme mig 3D BD.....7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Grusomme mig 2 3D BD...7/10 VHS 2.........................6-7/10 Groundhog day...............7/10 Hummingbird..................7/10 Need for speed.............6-7/10 Frozen ground.................6/10 Millions...........................5/10 The Punisher.................5-6/10 The Punisher: Warzone......4/10 Moonrise kingdom BD........7/10 Scary movie 5 BD...........2-3/10 Winters bone....................5/10 Nordvest..........................7/10 White house Down.............5/10 Frost 3D BD......................7/10 Lords of Salem..................6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Blev også glad da jeg så dem, er i praktik i en slags salg/bytte butik med spil/musik/film. Fik også fat i, X-men hele serien, fantastic four hele serien og silver surfer. The Amazing spider-man and his friends var jeg det eneste jeg ikke købte, da jeg så et lille afsnit af det på youtube, fangede det ikke min interesse.
Min udgave var der dog, dansk tale på 2 sæsoner og tekst på de sidste 3. Tror de er købt på laserdisken, men udgået. skulle så også kun af med 50 kr pr sæson.
#19731 misuma 11 år siden
#19732 Riqon 11 år siden
En herligt velfungerende retssalsdramathriller, hvor de forskellige karakterer udnyttes godt til at tage plottet i forskellige spændende retninger. En del af grunden til at filmen fungerer er, at man faktisk har gjort noget ud af hovedpersonens karakter. Matthew McConaughey er forsvarsadvokat, arbejder fra bagsædet i sin Lincoln-bil, har en datter med en ekskone, som han stadig er venner med, og som kører ham hjem når han bliver for fuld --- han havner så i en retssag med en rich kid, og intet er selvfølgelig, som det ser ud, og trusler og strategiske retssalstræk tager plottet først den ene vej, så den anden, og det hele er egentlig ganske underholdende. Selv om alle elementerne kan siges at være lånt fra andre bedre film, så er det alligevel kreativt skruet sammen, og jeg synes det fungerer. Dejligt at se solidt (om ikke originalt eller vildt mindeværdigt) håndværk. 8/10.
Harry Brown
På mange måder en konventionel hævnthriller, hvor en desperat mand frustreres over politiet og retssystemet og derfor vælger at tage loven i egen hånd. Forskellen fra mange andre film med dybest set samme historie er, at det denne gang er den engelske gentleman Michael Caine, som bliver pensionist vigilante, og at filmen udspiller sig i helt almindelige socialt belastede engelske kvarterer. Filmen er som forventet mørk, kynisk og pessimistisk. Som det ofte er tilfældet med denne type film, så savner jeg lidt nuance eller nogle overraskelser eller noget mening med den udpenslede vold, som går ud over den primitive tilfredsstillelse, man kan få af at se de papirstynde skurke får hvad de fortjener. Det mest unikke ved filmen er nok at se Caine som badass, hvilket dog også er et syn værd i sig selv. Miljøet giver uundgåeligt chills, når man som mig har boet i tætbebygget England og næsten genkender stederne og "typerne", som går på gaden og truer og råber af hinanden. Både Caine og "politidamen" (hvad hed hun igen?) er velfungerende i deres roller, hver for sig og i samspil. En helt ok film en søndag eftermiddag. 7/10.
#19733 MOVIE1000 11 år siden
Spider-man sæson 2....7-8/10
Spider-man sæson 3.......7/10
Spider-man sæson 4.......7/10
Spider-man sæson 5.......8/10
Samson og Sally.............7/10
Gravity 3D BD...............10/10
Spies & Glistrup..............7/10
Mord for åbent tæppe......5/10
Grusomme mig 3D BD.....7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Grusomme mig 2 3D BD...7/10
VHS 2.........................6-7/10
Groundhog day...............7/10
Hummingbird..................7/10
Need for speed.............6-7/10
Frozen ground.................6/10
Millions...........................5/10
The Punisher.................5-6/10
The Punisher: Warzone......4/10
Moonrise kingdom BD........7/10
Scary movie 5 BD...........2-3/10
Winters bone....................5/10
Nordvest..........................7/10
White house Down.............5/10
Frost 3D BD......................7/10
Lords of Salem..................6/10
#19734 Driver 11 år siden
Blæret nok. Hvor har du skaffet dig dem henne?
#19735 gi-jones 11 år siden
#19736 MOVIE1000 11 år siden
Sidet for meget ved tvèt og set Fox kids da jeg var mindre og fandt så ud af at jeg havde set alle afsnit, dog ikke i rækkefølge som jeg kunne nu.
Blev også glad da jeg så dem, er i praktik i en slags salg/bytte butik med spil/musik/film. Fik også fat i, X-men hele serien, fantastic four hele serien og silver surfer. The Amazing spider-man and his friends var jeg det eneste jeg ikke købte, da jeg så et lille afsnit af det på youtube, fangede det ikke min interesse.
#19737 Sweetiebellefan 11 år siden
Piraterne tager kampen op mod dronningen i denne film.
Flot animeret.
9/10
#19738 Driver 11 år siden
Er flad af grin! Sorry, ved godt, den sikkert indeholder mere, men less is more som man siger.
#19739 Collateral 11 år siden
#19740 MOVIE1000 11 år siden
Min udgave var der dog, dansk tale på 2 sæsoner og tekst på de sidste 3. Tror de er købt på laserdisken, men udgået. skulle så også kun af med 50 kr pr sæson.