R.I.P.D. 5/10 Hummingbird 6/10 Gravity 9/10 Player 5/10 After Earth 6/10 The Bling Ring 6/10 The World's end 6/10 Despicable Me 2 8/10 The Purge 7/10 Parental Guidance 4/10 The Wolverine 7/10 Toy Story of Terror 7/10 Turbo 6/10 We're the Millers 6/10 Prisoners 8/10 The Call 6/10 The Heat 6/10 Stolen 4/10 What to expect when you're expecting 5/10 Elysium 7/10 Father Christmas 5/10 The Night before the night before Christmas 4/10 One Magic Christmas 4/10 Don Jon 7/10 Star Trek into darkness 7/10 Rise of the Guardians 7/10 My name is Modesty: A Modesty Blaise Adventure 6/10 9 6/10 9 (kortfilm) 6/10 Baby Mama 5/10 The Forbidden Kingdom 6/10 Carrie (2013) 6/10 Frozen 7/10 August: Osage County 8/10 The Secret life of Walter Mitty 7/10 The Wolf of Wall Street 7/10 Ghost Rider: Spirit of Vengeance Elektra (gensyn) 5/10 Grown ups 2 6/10 Cloudy with a chance of Meatballs 2 5/10 Kvinden i buret 7/10 Oz the Great and Powerful 6/10 Robocop (2014) 7/10 Planes 5/10 Escape Plan 6/10 Percy Jackson: Sea of Monsters 5/10 The Hunger games: Catching Fire 8/10 American Hustle 7/10 Big Ass Spider 5/10 Thor: The Dark World 7/10 12 Years a Slave 8/10 Aliens in the Attic 5/10 Stoker 6/10 Rapture-Palooza 4/10 Runner Runner 7/10 Captain Phillips 7/10 The Smurfs 2 5/10 The Lords of Salem 4/10 The Lone Ranger 6/10 About Time 6/10 Ender's Game 6/10 Antboy 6/10 Enough Said 6/10 The Perks of being a Wallflower 7/10 The Hungover Games 2/10 Get a Horse! 6/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
De to første afsnit af Downton Abbey Jeg har aldrig før set nogen af de britiske, adelige serier, og er kun begyndt på den her, fordi jeg så 30 min helt tilfældigt i TV...
...men det er sgu da godt! Fnidder-fnadder, stakkels rige mennesker og meget korrekt opførsel. Det foregår i et meget lidt stressende tempo og handlingen udspiller sig mest på enkelte lokationer og gennem samtaler. Det er virkelig afslappende og næsten syndigt tillokkende af følge disse mennesker.
Det er ikke et format, jeg vil rådyrke, men indtil videre er Downton Abbey god underholdning.
The Unbelievers Richard Dawkins og Lawrence Krauss er to prominente forskere, men de er nok mere kendt for deres kamp for ateisme end deres forskning. The Unbelievers følger de to herre rundt omkring på universiteter og andre steder, hvor de holder debatter og samtaler omkring deres synspunker.
Jeg er utrolig sympatisk over for deres kamp, men dokumentaren virker meget som en reklame for de to. Det gør den, fordi der ingen konflikt er, der er ingen egentlig historie, og det er stort set kun Krauss og Dawkins, man hører fra. Det bliver dog reddet af, at de er to personligheder, der er interessante at høre.
Det meste interessante ved filmen er netop, når den handler om modstanderne, men det fylder meget lidt. Den er uden tvivl lavet med et udelukkende amerikansk publikum for øje, fordi den kun beskæftiger sig med videnskab vs. religion, og i USA fylder den debat meget mere end i Europa.
Interessant at høre dit take på den. Jeg har ikke haft anledning til at se den, men jeg har også hørt fra andre, at der reelt ikke er nogen dialog med den andre side i filmen, og at der mangler en historie. Som du tilsyneladende bekræfter, så er det "Dawkins og Krauss: The Tour", og det giver det måske lidt en propaganda-feel.
Mit udgangspunkt er så også fra den teistiske side af diskussionen, skal det nævnes, og jeg ser egentlig "videnskab vs. religion" som et falsk dilemma; de er fuldt kompatible imho.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Jeg havde hørt fra folk, at den var dårlig, og jeg forventede egentlig ikke, at jeg ville være særlig enig med dem. Men det blev jeg. Sådan da.
Plusser: Flotte effekter. Actionsekvenserne var da for det meste ok. Meget morsom til tider. Sjove referencer til 1'eren ("Mieu mieu") Loke. Natalie Portman. En mere moden og gennemtænkt Thor.
Minusser: De intetsigende Pans Labyrint-skurke. Et rodet plot, som generelt ikke giver mening. En Ringene Herre-prolog næsten identisk med den i 1'eren. Det f-ing røde dødssnavs. Portaler overalt!! (so many problems...) - Deja vu af Avengers-finalen, anyone? - Ind her, ud der, ind her, ud der ... Transformers 2 geografi. - Forklaringen på deres eksistens: fordi planeterne står på linje (nemlig ja) Den sidste scene.
Jeg var dog stadig langt bedre underholdt af denne, end jeg var af Iron Man-fortsættelserne. 3/6.
jeg ser egentlig "videnskab vs. religion" som et falsk dilemma; de er fuldt kompatible imho.
Enig - og evolution er for en stor del af de religiøse i Danmark en selvfølge. Men sådan er det absolut ikke i USA jo, og den har sikkert større gennemslagskraft der.
jeg ser egentlig "videnskab vs. religion" som et falsk dilemma; de er fuldt kompatible imho.
Allan Jacobsen (19748) skrev:
Enig - og evolution er for en stor del af de religiøse i Danmark en selvfølge. Men sådan er det absolut ikke i USA jo, og den har sikkert større gennemslagskraft der.
Okay??? Vildt nok. Hvad er det for nogle religioner i mener er der "fuldt ud kompatible" med videnskaben? De fleste af de religioner jeg kender, er da lige nettop kendetegnet ved at være i modstrid med hvad videnskaben har lært os. Det inkludere da også Evolutionen. Der er jo en grund til at de opfundet det pladder med intelligent design.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Hvad er det for nogle religioner i mener er der "fuldt ud kompatible" med videnskaben? De fleste af de religioner jeg kender, er da lige nettop kendetegnet ved at være i modstrid med hvad videnskaben har lært os.
Som uddannet præst er det nok kristendommen, jeg finder det mest nærliggende at tænke på i forhold til videnskaben, særligt fra et historisk perspektiv, da videnskaben som institution jo i nogen grad voksede ud af den kristne institution, sponsoreret af kirken og paven (altså før Reformationen). Motivationen blandt mange videnskabsmænd indtil det 20. århundrede har været at forstå Guds skaberværk og dermed Gud selv, som den der har forfattet naturlovene.
Kisbye (19749) skrev:
Det inkludere da også Evolutionen. Der er jo en grund til at de opfundet det pladder med intelligent design.
Mange religiøse vil naturligvis være imod evolutionsteorien. Evolutionsteoriens største fjender er utvivlsomt religiøse. Min påstand er dog, at det går an at harmonisere evolutionsteori med kristen tro. Man kan godt tage Bibelen alvorligt og samtidig mene, at evolutionsteorien er korrekt.
En stor del af "Intelligent Design" går på at forklare oprindelsen af den første celle. [url= har selv Richard Dawkins vist sig åben for[/url], selv om han naturligvis er stærk modstander af religiøse tolkninger. Der er mange misforståelser omkring Intelligent Design, som af kritikerne kaldes kreationisme, men uden tvivl er noget separat.
#19741 Collateral 11 år siden
#19742 Åkepool 11 år siden
R.I.P.D. 5/10
Hummingbird 6/10
Gravity 9/10
Player 5/10
After Earth 6/10
The Bling Ring 6/10
The World's end 6/10
Despicable Me 2 8/10
The Purge 7/10
Parental Guidance 4/10
The Wolverine 7/10
Toy Story of Terror 7/10
Turbo 6/10
We're the Millers 6/10
Prisoners 8/10
The Call 6/10
The Heat 6/10
Stolen 4/10
What to expect when you're expecting 5/10
Elysium 7/10
Father Christmas 5/10
The Night before the night before Christmas 4/10
One Magic Christmas 4/10
Don Jon 7/10
Star Trek into darkness 7/10
Rise of the Guardians 7/10
My name is Modesty: A Modesty Blaise Adventure 6/10
9 6/10
9 (kortfilm) 6/10
Baby Mama 5/10
The Forbidden Kingdom 6/10
Carrie (2013) 6/10
Frozen 7/10
August: Osage County 8/10
The Secret life of Walter Mitty 7/10
The Wolf of Wall Street 7/10
Ghost Rider: Spirit of Vengeance
Elektra (gensyn) 5/10
Grown ups 2 6/10
Cloudy with a chance of Meatballs 2 5/10
Kvinden i buret 7/10
Oz the Great and Powerful 6/10
Robocop (2014) 7/10
Planes 5/10
Escape Plan 6/10
Percy Jackson: Sea of Monsters 5/10
The Hunger games: Catching Fire 8/10
American Hustle 7/10
Big Ass Spider 5/10
Thor: The Dark World 7/10
12 Years a Slave 8/10
Aliens in the Attic 5/10
Stoker 6/10
Rapture-Palooza 4/10
Runner Runner 7/10
Captain Phillips 7/10
The Smurfs 2 5/10
The Lords of Salem 4/10
The Lone Ranger 6/10
About Time 6/10
Ender's Game 6/10
Antboy 6/10
Enough Said 6/10
The Perks of being a Wallflower 7/10
The Hungover Games 2/10
Get a Horse! 6/10
#19743 Allan Jacobsen 11 år siden
Jeg har aldrig før set nogen af de britiske, adelige serier, og er kun begyndt på den her, fordi jeg så 30 min helt tilfældigt i TV...
...men det er sgu da godt! Fnidder-fnadder, stakkels rige mennesker og meget korrekt opførsel. Det foregår i et meget lidt stressende tempo og handlingen udspiller sig mest på enkelte lokationer og gennem samtaler. Det er virkelig afslappende og næsten syndigt tillokkende af følge disse mennesker.
Det er ikke et format, jeg vil rådyrke, men indtil videre er Downton Abbey god underholdning.
8/10
#19744 knipsknips 11 år siden
Non stop 3/6
The worlds end 4/6
The conjuring 4/6
Escape Plan 3/6
#19745 Allan Jacobsen 11 år siden
Richard Dawkins og Lawrence Krauss er to prominente forskere, men de er nok mere kendt for deres kamp for ateisme end deres forskning. The Unbelievers følger de to herre rundt omkring på universiteter og andre steder, hvor de holder debatter og samtaler omkring deres synspunker.
Jeg er utrolig sympatisk over for deres kamp, men dokumentaren virker meget som en reklame for de to. Det gør den, fordi der ingen konflikt er, der er ingen egentlig historie, og det er stort set kun Krauss og Dawkins, man hører fra. Det bliver dog reddet af, at de er to personligheder, der er interessante at høre.
Det meste interessante ved filmen er netop, når den handler om modstanderne, men det fylder meget lidt. Den er uden tvivl lavet med et udelukkende amerikansk publikum for øje, fordi den kun beskæftiger sig med videnskab vs. religion, og i USA fylder den debat meget mere end i Europa.
6/10
#19746 Riqon 11 år siden
Interessant at høre dit take på den. Jeg har ikke haft anledning til at se den, men jeg har også hørt fra andre, at der reelt ikke er nogen dialog med den andre side i filmen, og at der mangler en historie. Som du tilsyneladende bekræfter, så er det "Dawkins og Krauss: The Tour", og det giver det måske lidt en propaganda-feel.
Mit udgangspunkt er så også fra den teistiske side af diskussionen, skal det nævnes, og jeg ser egentlig "videnskab vs. religion" som et falsk dilemma; de er fuldt kompatible imho.
#19747 Riqon 11 år siden
Jeg havde hørt fra folk, at den var dårlig, og jeg forventede egentlig ikke, at jeg ville være særlig enig med dem. Men det blev jeg. Sådan da.
Plusser:
Flotte effekter.
Actionsekvenserne var da for det meste ok.
Meget morsom til tider.
Sjove referencer til 1'eren ("Mieu mieu")
Loke.
Natalie Portman.
En mere moden og gennemtænkt Thor.
Minusser:
De intetsigende Pans Labyrint-skurke.
Et rodet plot, som generelt ikke giver mening.
En Ringene Herre-prolog næsten identisk med den i 1'eren.
Det f-ing røde dødssnavs.
Portaler overalt!! (so many problems...)
- Deja vu af Avengers-finalen, anyone?
- Ind her, ud der, ind her, ud der ... Transformers 2 geografi.
- Forklaringen på deres eksistens: fordi planeterne står på linje (nemlig ja)
Den sidste scene.
Jeg var dog stadig langt bedre underholdt af denne, end jeg var af Iron Man-fortsættelserne. 3/6.
#19748 Allan Jacobsen 11 år siden
#19749 Kisbye 11 år siden
Okay??? Vildt nok.
Hvad er det for nogle religioner i mener er der "fuldt ud kompatible" med videnskaben?
De fleste af de religioner jeg kender, er da lige nettop kendetegnet ved at være i modstrid med hvad videnskaben har lært os.
Det inkludere da også Evolutionen. Der er jo en grund til at de opfundet det pladder med intelligent design.
#19750 Riqon 11 år siden
Meget vildt, ja.
Som uddannet præst er det nok kristendommen, jeg finder det mest nærliggende at tænke på i forhold til videnskaben, særligt fra et historisk perspektiv, da videnskaben som institution jo i nogen grad voksede ud af den kristne institution, sponsoreret af kirken og paven (altså før Reformationen). Motivationen blandt mange videnskabsmænd indtil det 20. århundrede har været at forstå Guds skaberværk og dermed Gud selv, som den der har forfattet naturlovene.
Mange religiøse vil naturligvis være imod evolutionsteorien. Evolutionsteoriens største fjender er utvivlsomt religiøse. Min påstand er dog, at det går an at harmonisere evolutionsteori med kristen tro. Man kan godt tage Bibelen alvorligt og samtidig mene, at evolutionsteorien er korrekt.
En stor del af "Intelligent Design" går på at forklare oprindelsen af den første celle. [url= har selv Richard Dawkins vist sig åben for[/url], selv om han naturligvis er stærk modstander af religiøse tolkninger. Der er mange misforståelser omkring Intelligent Design, som af kritikerne kaldes kreationisme, men uden tvivl er noget separat.