Gravatar

#19751 Kisbye 11 år siden

Tror ikke du hører efter hvad Dawkins siger.
Ja, men kan da godt forestille sig at en gud står bag en celle eller universets tilblivelse. Det er noget nær umuligt at modbevise, men det skaber også et nyt problem, som kaldes for 747 in the sky.
Man hører jo ofte argumentet med at livet er så komplekst at der må stå en designer bag, men hvis en "intelligent designer" har skabt noget så kompliceret som livet, må denne designer jo selv være meget kompleks.
Det fører så til spørgsmålet: Hvordan er denne designer så opstået?
Ud af det blå? Er der en designer der har designet designeren? eller har designeren måske selv udviklet sig efter en evolutionær process?

Som eksempel kunne man godt forestille sig at rumvæsner har skabt livet på jorden (det er der jo nogle der tror). Hvis de nu engang kom forbi jorden med deres højtudviklet intelligens og teknologi. Hvad ville så afholde os fra at se på dem som guder?
Svaret er at de ikke er startet sådan. De har selv udviklet sig igennem en evolutionær process fra noget der var simplere.

Det er denne pointe som Dawkins her forsøger at forklare.
Dette bliver mere udførligt behandlet i Dawkins bog " The God Delusion".

Har svært ved at forstå hvordan biblen skulle kunne være foreniglig med evolutionteorien.
Er det ikke noget med at alt blev skabt på 7 dage? Og at Alle vilde dyr blev skabt samtidig.
Det må vel udelukke evolutionsteorien.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#19752 Allan Jacobsen 11 år siden

#19751 - men den måde at læse Biblen på, er kun en af de mange måder, hvorpå man kan gøre det. Og hvis man gør det på den måde, så er de i modsætninger.

Du kan sagtens tro på både Gud, Jesus og evolutionsteorien, og det er der mange, der gør.
The nerd formerly known as Skeloboy
Gravatar

#19753 Ryder666 11 år siden

Olympus Has Fallen 4/6

Fandt den til 49kr i Rema 1000, så den snuppede jeg.

Fed action!
Gravatar

#19754 Riqon 11 år siden

#19751 -

Jeg vil gerne tage snakken med dig i en ny tråd, hvis du er interesseret, men har ikke intentioner om at afspore What We Saw-tråden yderligere. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19755 Kisbye 11 år siden

Ja, den må vi tage på et tidspunkt :)
Bliver dog ikke lige nu. De næste par dage er jeg travlt optaget med påskefrokoster.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#19756 MOVIE1000 11 år siden

Ryder666 (19753) skrev:
Olympus Has Fallen 4/6

Fed action!

hmm kunne være man skulle skaffe den, nu når man har set White house Down :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#19757 Riqon 11 år siden

Jeg har set Noa og postet mit take på filmen i Noa-tråden.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19758 gi-jones 11 år siden

MOVIE1000 (19756) skrev:
Ryder666 (19753) skrev:
Olympus Has Fallen 4/6

Fed action!

hmm kunne være man skulle skaffe den, nu når man har set White house Down :D
White House Down vinder dog i den grad af de to :) Emmerich har bare et eller andet. Cheasy, men altid underholdende.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19759 Kruse 11 år siden

gi-jones (19758) skrev:
Emmerich har bare et eller andet. Cheasy, men altid underholdende.

"2012" beg to differ :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19760 gi-jones 11 år siden

Det eneste jeg hører dig sige er, at du ikke fandt 2012 cheasy. Det står for egen regning, Madame :)

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: