Gravatar

#19871 MOVIE1000 10 år siden

Hannibal og Jerry...........................5-6/10
Mission impossible: Ghost protocol BD.8/10
Dansen med Regitze..........................8/10

Film/tv-serier jeg ikke har set før nu:

Sommer sæson 2............................................7/10
Silver Surfer..............................................6/10
Kellys helte...............................................7/10
Take Shelter.............................................8/10
the Great Escape............................................8/10
Oppe på Valmuebakken...................................7/10
Skønheden og Udyret (Malmros)....................6-7/10
Lego Batman the movie: DC Super Heroes Unite.5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#19872 Driver 10 år siden

En lørdag uden druk?!? Chokerende! Den blev så i stedet brugt på:

Elysium

Banal historie, men fed sci/fi-action, selvom ham Kruger, var en spøjs fyr.

7-8/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19873 Mikkel Abel 10 år siden

Set den sidste uges tid:

13 Assassins (BD)

Rigtig fed. Spændende at se den vanvittige Takashi Miike prøve sig med noget lidt mindre bizart til en forveksling. Fin og effektiv opbygning til den sidste halve time, der er et sandt voldsorgie. Det hele bliver dog også næsten FOR meget og en anelse urealistisk. Men underholdende er det sgu.

8/10

Animal Kingdom (BD)

Meeh, med utroligt flotte anmeldelser havde jeg forventet noget ekstraordinært, men synes det var jævnt kedeligt. Tog nogle forkerte valg mht. fokus på karakterer og forstod ikke hvorfor det eskalerede som det gjorde. Lækre billeder hjalp dog en del.

6/10

Bad Biology (BD) - gensyn

Det er så langt ude som det overhovedet kan komme - her er der en penis med selvstændigt liv, en pige med syv klitorisser, baby-misfostre suppleret af en masse amatør skuespillere. Men sjovt er det sgu og feeeedt soundtrack af blandt andet Jedi Mind Tricks og R.A. The Rugged Man.

6/10

Caché

Min tredje Haneke-film og en oplevelse var det sgu. Han mestrer suspense og har efterhånden lært, at hans film ikke er "whodunit"-mysterier, men nærmere studier af menneskets psyke. Spændende, savner dog lidt mere til historien, selvom det også er fedt at den er åben til fortolkning.

7-8/10

The Crazies (BD)

Udmærket Romero-genindspilning. Timothy Olyphant er sgu fed og kunne egentlig godt lide det ikke var en typisk zombie-film, men lidt mere bare nogle "syge" mennesker. Led dog af lidt uundgåelige gyser-klicheer, men alt i alt helt okay.

7/10

Killing Them Softly (BD)

Mindede mig faktisk lidt om "Animal Kingdom". Man skal være både blind og døv for ikke at forstå, at det er en allegori for finanstilstanden i Amerika. Den del synes jeg egentlig er ret spændende. Ellers føler jeg ikke der er meget at komme efter andet end Brad Pitt. James Gandolfinis endeløse monologer omkring fisse og whatever var decideret horrible.

6/10

Smukke Mennesker

FEDT! at Danmark også kan lave film af den slags. Fire forskellige individer - bla. spillet af Bodil Jørgensen, Mille Lehfeldt og Sebastian Jensen - mødes på kryds og tværs, og fælles for dem er at de søger kærligheden og vel er lidt "specielle". Mindede mig nogengange om Todd Solondz' "Happiness" (hvilket er mere end godt). Filmen bringer kulsort humor på bordet, har nogle ret ubehagelige scener, men bestemt også glæde og varme. Klimakset er for fedt og det er bestemt en af de mere interessante oplevelser jeg har haft med dansk film.

7/10

Storytelling

Apropos Todd Solondz, så var dette den sidste af hans film som jeg manglede. Meget typisk Solondz-film: Skæve karakterer, berøring af tabu-emner, absurde dialoger og scenarier, men altid fangende. Hvad Solondz helt præcis vil med filmen fangede jeg dog aldrig.

7/10

They Live

Fed på den 80'er-agtige måde. Badass one-liners, action her og der og ellers bare ganske fin underholdning, suppleret af et solidt Carpenter-soundtrack.

7/10

The Toxic Avenger

Ligesom "Bad Biology" er det usmagligt, det er bizart, det er provokerende, men for fanden det er sjovt! Teknisk er det ganske ringe, men man må bare underkaste sig de absurde påfund.

7/10

Trance (BD)

Riqon rammer det meget godt i #55. Ulogiske handlinger, usympatiske karaktererer (specielt McAvoy), plot grænsende til det åndsvage. Dog nogle fine små detaljer, og så kunne jeg godt lide sountracket samt Rosario Dawsons full-frontal nudity. :)

5/10

V/H/S 2

Meeeh, så kunne jeg altså bedre lide den første. Den eneste kortfilm (af fire) som for alvor var spændende, var "Safe Haven", omhandlende en kult der søger djævlens genfødsel (instrueret af Gareth Edwards, som har lavet "The Raid"). Man kan dog godt mærke budgettet og ambitionerne er noget højere denne gang, men spændende bliver det altså aldrig helt.

5/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19874 Riqon 10 år siden

Mikkel Abel (19873) skrev:
Rosario Dawsons full-frontal nudity. :)

Ny-barberet, hvis man er til den slags. Bidrog stærkt til handlingen eller noget. :p
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19875 T. Nielsen 10 år siden

Hun så da ganske sund ud:-D
Baby, it's cold outside
Gravatar

#19876 Mikkel Abel 10 år siden

Riqon (19874) skrev:
Ny-barberet, hvis man er til den slags. Bidrog stærkt til handlingen eller noget. :p

Haha ja, det havde vist stor betydning!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19877 lyspunkt 10 år siden

Gettysburg (1993)

Ronald F Maxwells lidt over 4 timer lange film om Slaget ved Gettysburg, der på trods af 50000 døde ikke sluttede den amerikanske borgerkrig.
Det er en gribende fortælling om generaler, der er "tvunget" til at foretage nogle fatale beslutninger fordi det "it´s good ground" og at det forventes af dem. Om en krig, hvor teknologien, nok en gang har overhalet måden at føre krig på.
Filmen er til tider temmelig langtrukken og højtidelig, hvilket markeres af Randy Edelmans pompøse score, som man også har hørt i Dragon, the Bruce Lee Story, fra samme år.
Gettysburg har masser af flotte skæg og griber mig stadig.
5/6

Da jeg ikke helt havde fået nok af den amerikanske borgerkrig snuppede jeg lige Glory også.
Filmen om den 25 årige oberst Robert Gould Shaw der får "æren" af at etablere det første kompagni bestående af sorte. Det viser sig ikke let, hverken at få forsyninger eller få lov til at gå i krig.
En bevægende autentisk historie om mænds ære, der kommer til at koste dem livet, i en umenneskelig krig.
6/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#19878 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

On the Road (2012)

USA i slutningen af 1940'erne, en ung forfatter rejser sammen med rebelske unge gennem landet, for at finde sig selv og inspiration til sin bog. De forsøger at bryde grænser i et puritansk samfund, skaber venskaber, tager stoffer og dyrker masser af sex på kryds og tværs.

En rigtig god film med virkelig solide præstationer af skuespillerne og jeg kendte slet ikke hovedrolleindehaveren i forvejen. Der dukker masser af kende ansigter op undervejs og en del mennesker springer sikkert filmen over, alene fordi Kristen Stewart spiller en central rolle i den, men det behøver man ikke. Den får en meget varm anbefaling herfra.

Jeg så den på dvd og så vidt jeg kan spore mig frem til, har vi den lange udgave af filmen. Den blev åbenbart klippet om til det amerikanske publikum og er derfor noget kortere i den amerikanske version.
Gravatar

#19879 Sweetiebellefan 10 år siden

Muppets Most Wanted

Den her gang er det om en falsk kopi af Kermit.

Hele ventetiden værd.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19880 MadMartigan 10 år siden

Godfather 2 part 1

6/6
I'm your huckleberry...

Skriv ny kommentar: